Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään silmänpainetautia?

Vierailija

Paljonko teidän lukemat on? Jos siis normaali 10-21? Minkalainen hoito ?

Kommentit (1)

Vierailija

Kun lääkäri totesi että minulla on kaihi ja kaihileikkaus tietysti siinä vaiheessa edessa, paine oli 32! Aina muistaa kontrolleissa maiita -ajatelkaa mistä lähdettiin, paine 32..Hän totesi minulla silmänpainetaudin ja määräsi lääkkeet tippoina silmiin.

Azopt aamuin ja illoin sekä iltaisin Xalatan - tipat.

Ei olisi voitu leikata kaihia ellei painetta olisi saatu laskemaan. Leikkaus suunniteltiin viikon päästä toteamisesta yksityisesti. Näitä tippoja piti alkuun ottaa kolme kertaa päivässä ja kontrolli heti kolmessa päivässä, että voi vaihtaa lääkkeen jos ei tehoa. Auttoi kolmessa päivässä pudoten 16 lukemaan!

Pääsin leikkaukseen, elämä kirkastu ja jatkan lääkkeillä paineeen kurissa pitämiseksi.

On ollut vuositarkistuksissa just alle 20 ja lääkäri tyytyväinen.

Xalatan ei sovi jos on beetasalpaaja verenpaineeseen, minulla Espesil ja voi aiheuttaa hengen ahdistusta. Minulla ei kai.

Xalatan ja Azopt tosi, tosi kalliita ilman Kelan korvausta, mutta ensimmäiset joutuu pakosta ostamaan ennen kuin lausunto tulee lääkäriltä.

Ensin piti päästä näkökenttätutkimukseen, menin yksityiseen 160€ ja muutaman kuukauden ennen kuin sain paperit kuntoon ja Kelalle.

Lääkäri ehdotti minulle kun kerran leikataan kaihi, että haluaisinko ettei kenties tarvitse laseja enää käyttää. Hän suorittaa sellaisia leikkauksia, mutta ei ole ne viillot joita on tehty minunkin tutulle, (lasek?) vaan ns. patenttihommat. Minulla oli vahvuudet -7 ja -5 joten olin kiinnostunut... maksu vain mietitytti. Suostuin ja kaihin poisto plus "arvot mykiöihin" sis. seuraavan aamup. tarkastuksen yhteensä 2500€.

Leikkauksessa otettiin omat mykiöt pois ja tilalle keinomykiöt joissa ohuen ohuet "arvot".

Leikkaus ei sattunut yhtää koko aikana eikä sen jälkeen. Ei tulehduksia eikä mitään ongelmia. En käytä silmälaseja enää! Näen ilman silmälaseja ulkona pitkälle! sain reseptin -1 ja -1,25 niiden vahvojen sijaan, mutta kun menen ulos, en muista yleensä edes ottaa mukaan! Kaupassa ne on kuitenkin otettava pois kun näkee lähelle paremmin ilman niitä. Tiimarin +1 käytän pienen tekstin lukemisessa. Kiitän lääkäriä, annan usein ajatuklsissani hänelle suuret kiitokset.

Uusimmat

Suosituimmat