MITÄ pahaa tarhassa on?

Vierailija

Meillä lapset meni hoitoon vajaa 1- ja 2- vuotiaina. Työhön paluuni oli syy -siis raha. Että maksettiin talolainaa.

Pitäisikö lapset ottaa kotiin ihan vaan koska olen terve ja jaksan keksiä virikkeitä (leikin jopa pulkkamäessä mitä kotiäidit ei meilläpäin tee)?

Meillä lapset on nyt reippaat lapset on 3- ja 4- vuotiaita ja hoidossa 2-3 päivää viikossa. Maksetaan 13 päivää kuusta. Ja minä hävytön äiti kotona vauvan kanssa.

Mitä NIIIIIN kamalaa on että lapset on hoidossa muutaman päivän viikossa ja painatan vauvan asioita niinä päivinä tai VAAN nuuskin vauvaa yksin kotona? Siis ajatelkaa: en välttämättä edes imuroi tai pese pyykkiä vaan NUUSKIN vauvan päätä!!

Jäähän siinä pari-kolme päivää viikosta lapsien kanssa ollessa ja viikonloppu koko perheen kanssa yhdessä remutessa!

Kommentit (5)

Vierailija

Olisi varmaan niin hyvä meillekin..

Nyt täällä väsynyt kolmen lapsen äiti.. lapset 2v, 4v ja 11kk. Kerhossa 2 isompaa käy, toinen puistotädillä aamupäivisin ja isompi kerhossa. Kummallakin 3 tuntia kerrallaan.. 3 kertaa viikossa.

Tuohan on KADEHDITTAVAA saada tuollaista luksusta että voi olla vaan vauvan kanssa. Mua itkettää ihan mun vauvan puolesta että olen varmaan sen pienen elämän pilannut kun ei ole saanut tarpeeksi äidin rakkautta. Kun niitä tarvitsijoita on siinä aina monta. Koen itse että olen huono äiti kun pimahdan kun koti on kuin jokin paskaläävä ja ruokaa yritän tehdä ja yritän kovasti - tänään rakennettiin lumilinnaa koko pihan lasten kanssa - oli tosi kivaa. Millä tuloksella? Toivottavasti hyvällä. En tiedä. Ole iloinen että tuollainen mahdollisuus on. minulla ei ole.

Vierailija

ja lasten jaksaminen huomioidaan. Kyllä tuon ikäiset jo tarvitsevat jonkin verran virikkeitä ja kavereitakin. Ja itseasiassa kai ainakin lähes kaikissa länsimaissa tuon ikäiset ovat jo koulussa/esikoulussa.

Vierailija

olla puolta päivää parina päivänä viikossa. Lyhyemmän päivän kenties kuin 8 h, koska yleensä se ohjattu toiminta keskittyy aamupäivään. Kunhan vertasin vain siihen, että moni päivähoidon paheksuja kumminkin vie lapsensa päiväkerhoon, eikä se tuntimääräisesti kumminkaan kamalasti jää jälkeen esim. teidän perheenne ratkaisusta.

Minustakin pitää luottaa siihen, että ihmiset itse osaavat arvioida parhaiten perheensä tilanteen ja siihen, että valtaosa ihmisistä valitsee parhaan ratkaisun lastaan ajatellen. Ja ne, jotka eivät toimi lapsensa parhaaksi - heidän lapselleen saattaa ollakin parempi olla edes osa päivistä päivähoidossa...

Vierailija

Ja vauvamuskariin ajattelin pyyhältää tän pienen kanssa myös.

En vaan näe siinä järkeä että tuttu ryhmä menisi lapsilta alta ja mentäisiin johonkin harrastukseen. Lapset ei harrasta vielä mitään.

Koko päivä valittiin koska mies on joskus viikkoja työmatkoilla ja mitä olen kuullut puolipäivässä pitäneiltä vanhemmilta ettei siinä ole päätä eikä häntää lähteä viemään aamulla lasta ja muutaman tunnin päästä puet taas vauvaa että haet lapsia tarhasta.

Miten paljon se mahtaa palvella lapsiakaan että ollaan hoidossa muutama tunti ja lähdetään kesken askartelujen? Kerhot ja harrastukset kun on suunniteltu juuri tätä lyhyttä käymistä varten.

Tasa-arvoa jos lähtee ajattelemaan niin musta on aina kamalaa kun lähdetään lokeroimaan toisten tarpeita: jos minun "syyni" on perusteltuja niin miksi naapurin Ritva tekee väärin vaikka heidän "syynsä" sopii heidän kuvioihin? Tai Jos kolmas naapuri Maarit on kotona sädekehäilemässä vaikkä hänellä olisi todellä päteviä syitä pitää lapset hoidossa mutta hän valitseekin toisin.

Ap

Vierailija

järjestelyhän tuo on. Sitä paitsi, kaikissa kunnissa ei ole kamasti kerhotoimintaa, joten tuo (joka siis vastaa hyvin päiväkerhoa, jota sitäkin on 2-3 päivää viikossa, tosin puoli päivää) voi olla oikeasti ainoa vaihtoehto sille, että lapset olisivat pelkästään kotona. Ja 3-4 -vuotiaalle jonkin sortin sosiaalinen toiminta on hyväksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat