Lääkäriä paikalla?

Vierailija

mulla on todettu paniikkihäiriö ja määrätty lääkitys,mutten uskalla aloittaa sitä koska pelkään sivuvaikutuksia ja oireiden pahenemista,mitä ilmeisesti voi tulla lääkityksen aloittamisen yhteydessä?? Lääke on Cipralex,siitä kuulisin mielellään kokemuksia. Mulla on ihan jatkuvaa paniikkikohtauksen tuntua,joutuu aukomaan suuta ja nieleskelemään,ettei tulisi sitä tukehtumisen tunnetta,hermostunut olo ja pyörryttää,tajunnan menetyksen tuntua--tunnista toiseen.

Kommentteja toivon :)

Kommentit (7)

Vierailija

xanoria! joku muu mut ei se, ellei halua suurta riskiä jäädä siihen koukkuun. on yksi suuririskisimmistä koukuttajista! toki moni pääseen irti mut monilla tosi vaikeeta! mut muuten hyvä idea saada joku tukilääke aluksi :) ja tsemppiä ap:lle

Vierailija

En ole lääkäri, mut on syytä muistaa, että lääkäri on sulle tuon lääkkeen määrännyt ja ajatellut, että se varmasti auttaa sua. Luultavasti 2 ensimmäistä viikkoa lääkkeellä ei ole tehoa tai se jopa huonontaa oloasi, mutta sitten pitäisi kyllä tunnelin päässä näkyä valoa. Mitä olen ihmisiltä kuullut, niin pahin sivuvaikutus on yleensä ollut se, että orgasmia ei saa niin helposti. Lienee kuitenkin sivuseikka, jos pystyy elämään normaalia elämää.

Suosittelen, että aloitat nyt lääkkeen ja kokeilet sitä nyt vaikka kuukauden ihan sinnikkäästi tuli mitä tahansa. Jos sen jälkeen on jotain huonoa sivuvaikutusta, niin mene juttelemaan lääkäriin asiasta.

Tsemppiä!

Vierailija

Heippa! Itsellä ahdistus ja paniikkihäiriöitä ennen Cipralexia. Oli pahaa hengenahdistusta, jännitti moni asia (autolla ajo, julkiset paikat yms), rytmihäiriöitä (sydän muljahteli), hikoilin kovasti ja en osannut rentoutua ollenkaan. Olin tosi ärtynyt ja tuntu et pää hajoo tähän kaikkeen mitä elämässä on. Raskausaikan puhkesi oireet.

Nyt olen syönyt yli 6kk Cipralexia, ja paniikkioireet ovat kadonneet melkein täysin. Stressaan kovasti vieläkin, mahaa närästää ja hikoiluttaa, mutta ei kurista kurkkua, ei hengenahdisutusta (kuin ennen menkkoja vain, joku hormonijuttu kai), osaan ottaa lunkisti ja ei tunnu siltä että taju menee!

Suosittelen! Tämä lääke avasi minulle jälleen maailman, uskalsin vähitellen kokeilla siipiäni jälleen, huomasin etteivät kaikki tuijota minua pahalla ja mitään ei tapahdu vaikka kämmään, en pyörry. Mutta. Varoitan, 2 ekaa viikkoa oli elämäni kamalimmat liioittelematta. Silti se oli sen arvoista.

Vähän niisyä ekoista viikoista. Elikkä itse olen erityisen herkkä kai lääkkeelle, lääkärikin hämmästyi reaktiotani joten olen varmaan pahimmasta päästrä esimerkkinä. Aloitin suoraan 10mg:lla, lääkäri ei kai tajunnut ett' minulla on myös paniikkioireita, ja semmoisille potilaille ei koskaan aloiteta suoraan tuolla annoksella vaan puolella. Vaikka annoksen puolitin toviksi, kärsin oireista. OIreet olivat siis tosi pahoja paniikkikohtauksia, semmosia jotka tuntu ettei mee ohi. Tuntu et sekoon, kuumia aaltoja, sähköstä oloa, itkin vuorokauden vaan ilman syytä, pelkäsin olla yksin kotona, ihan järkyttävä olo. En olis voinu kuvitellakkaa et olisin menny ihmisten ilmoille. Yritinkin yksi päivä, mutta jouduin juoksemaan veskiin itkemään kun tuntu epätodelliselta ja iski paniikki.

Kannattaa siia ajoittaa aloitus sillee et ainaki ekat päivät olis vaikka viikonloppuna. Joillain tulee vaan esim pahaa oloa, mitä mullakin oli. Mut varaudu henkisiin oireisiin. Kannattaa silti, älä kärsi turhaan paniikista!!

Vierailija

pienellä annoksella ja vain esim. kolmen ekan viikon ajan tarvittaessa. Ilman muuta Cipralex kannattaa aloittaa, itsellä ei tullut mitään haittoja lääkkeestä .... ja joskus kolmen-neljän viikon kuluttua huomasin, että olo on huomattavasti parempi. Hyvä lääke!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat