IP-kerhosta. IP:n pitäjät (MLL:n koulutetut vetäjät) ovat huolissaan siitä että tyttöni

Vierailija

joka on ekaluokkalainen, tahtoo aika usein olla IP:ssä mieluummin yksin kuin muiden ikäistensä kanssa. Asiasta olen tytön kanssa puhunut ja hän sanoi, että tykkää vaan olla itsekseen aika usein.

Itse ajattelin, että kaipaa vaan omaa rauhaa... Koulussa on koko ajan yli 20 lasta (ainakin, välituntisin enemmän) ympärillä ja IP-kerhossa sen yli 10 lasta. Ajattelin että on luonnollista kaivata välillä omaakin rauhaa (yksin tyhjään kotiin ei kuitenkaan tahdo tulla).

Mitä mieltä olette te? Onko huolestuttavaa vai ei? Kannattaako asiasta vielä jutella tytön kanssa ja jos niin miten?

Kommentit (9)

Vierailija

voihan siitä tietysti vielä tytön kanssa jutella, ja seurailla tilannetta niin kotona kuin ip:ssäkin, jos se kerran huolestuttaa. Mutta ongemaa en lähtisi väkisin asiasta tekemään, ettei tyttö kuvittele yksin olemisen tai oman rauhan kaipuun olevan "kiellettyä" tai "omituista" tai jotakin muuta yhtä mukavaa...

On kuitenkin eri asia, onko tyttö yksin tyhjässä kodissa, vai ip:ssä aikuisten/ip:n vetäjien valvonnassa, jossa saa tarvittaessa ja halutessaan leikkiseuraa, apua esim. läksyihin ja juttuseuraa.

Vierailija

Me ihmiset olemme erilaisia. Toinen kaipaa omaa aikaa ja viihtyy yksin toinen pelkää olla yksin.

Toki välillä kannattaa kartoittaa, että kiusataanko.

Olen ihminen, joka jo lapsena halusi olla ajoittain yksin ja vieläkin haluan. Inhoan sosiaalisia pelejä.

Jos kiinnostaa, niin olen ihan tavallinen sosiaalinen ihminen, jolla on tarve toisinaan olla yksin. Pidän tarvetta hyveenä.

Kunnioita lapsesi tarvetta.

Vierailija

Minä itse olen sosiaalinen ja tykkään ihmisistä, mutta vastapainoksi todellakin kaipaan sitä yksinoloa. Niin on ollut ihan lapsesta asti. Ja silti minulla on aina ollut laaja ystäväpiiri.

En olisi huolissani!

Vierailija

En usko että kertoivat tilanteesta sinulle kiusataksesi sinua.

On kiva että kertovat näkymyksesi ja sinä voit todeta että huoleen ei ole aihetta. Sinun lapsellasi on ystäviä joka sormelle ja paljon sosiaalista elämää vaikka kerhossa viihtyykin mielummin yksin.

Useammin on kuullut toisinpäin olevista tapauksista. Eli lapsi on ollut vuosikausia aina yksin koulussa tai kerhossa. Kaverit on käytännössä sulkeneet ulkopuolelle. Ja kukaan aikuinen ei ole puuttunut tilanteeseen.

Vierailija

ts. esim. mieheni vanhempien luona etsin sohvannurkan missä voin vaan lukea lehteä ja olla.. En jaksa kommentoida juttuja tms.. Olen siis "yksin" mutta siinä on vaan about 5-10 tyyppiä ympärillä..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat