Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsi PAKKO hakea kesken hoitopäivän kotiin, jos hän esim. alkaa oksentamaan?

Vierailija

Päivähoidossa ei saa olla sairaana.

Sivut

Kommentit (116)

Vierailija

itse lähden töistä samantien kun soitto tulee. kolmen vuoden aikana on soitettu kaksi kertaa, toinen oksentamisesta ja toinen kun joutuivat käyttämään lapsen paikattavana lääkärissä.

Uskoisin että tulee sossujuttu, en kokeilisi

Vierailija

Meillä on ainakin sellaiset ohjeet päiväkodissa, että jos lasta ei ole haettu tunnin kuluessa alunperin ilmoitetusta hakuajasta (tai päiväkodin sulkemisajasta), eikä vanhempia saada kiinni. Soitetaan varahakijoille, mutta jos niitä ei ole, soitetaan sossuun ja lapset lähtee vastaanottokotiin. Tämä on yleinen ohje koko kaupungissamme. Eli on tosi tärkeetä että joku voisi ne lapset hakea jos vaikka itse joutuu kolariin tai muuten jumittuu ilman puhelinta liikenteeseen.

Vierailija

mutta kyllä mä ymmärrän, ettei aina pääse viivana hakemaan, mulla on itselläkin pitkä työmatka ja jos en jouda odottamaan kimppakyytiä niin bussilla kestää vähintään sen kaksi tuntia vaikka pääsisinkin heti töistä

jos tarhassa on liikkeellä mahatautia niin kyllä sen voi saada vaikka kaikki oksentelijat haettaisiinkin heti, monet tarttuu jo ennen ensi oireita

Vierailija

"On paljon ihmisiä, joita ei saa helposti kiinni. Itsekin, ihan vaan opettajana, olen usein tilanteissa, joissa en useisiin tunteihin ole puhelimen päässä."

Siis missä koulussa opettajaa ei saa useisiin tunteihin kiinni?

"Itselläni on kännykkä aina äänettömällä, mutta oppituntien aikaan en aina pysty siihen vastaamaan (enkä aina edes huomaa sen soimista, koska harvemmin istun pöytäni ääressä)."

Tai sitten voi esimerkiksi laittaa kännykan omaan taskuun vaikka värinälle ja vastata siihen kun puhelu tulee päiväkodin numerosta. Ei se nyt herranjestas voi sen vaikeampaa olla! Ai niin paitsi kaikilla maikoillahan on hameet päällä eikä niissä ole taskuja.

t. ope

Vierailija

On paljon ihmisiä, joita ei saa helposti kiinni. Itsekin, ihan vaan opettajana, olen usein tilanteissa, joissa en useisiin tunteihin ole puhelimen päässä. Mies matkustaa paljon, eikä myöskään pääse helposti puhelimeen. Olisi kiva tietää missä työpaikoissa voi olla aina tavoitettavissa. Entäpä palomiehet, sairaanhoitajat jne? Toki kaikki vanhemmat varmasti hakevat lapsensa heti kun vain pystyvät - monella kuitenkin menee useampi tunti siihen, että saadaan yhteys puhelimella.

Vierailija

Olen yksit.pph ja tottakai ilmoitan jos lapsi on selkeästi sairaana,eihän se mitään ihmeellistä ole jos lapsi on sairas .kannattaa tu´lla lapsi hakemaan kotiin mahd, pian.ei voi ulkoilla jos lapsi selkeästi kuumeinen ja sairas.olet varmasti hyvä äiti kun kysys tällaista.

Vierailija

Ja on olemassa ammatteja joista ei niin vaan lähdetä siksi että lapsi oksentaa. Mua niin naurattaa tää lapsen parhaalla kilpailu. Sehän ei siitäkään ole kiinni kuinka nopeasti hänet päiväkodista haetaan.

Ajatelkaa vaikka lentokapteenia (no sehän ei tietty todennäköisesti ole av-mamma), laivan kapteenia, leikkaavaa kirurgia, no sekin olis aika hassua että joku konsertti/teatteri-esitys katkaistaisiin koska iskä/äiti lähtee hakemaan lasta päiväkodista. No ihmisillä jotka tekevät tällaisia töitä- onkin varmaan kattava varajärjestelmä:)

Älkää pliis aina PÄTEKÖ niin kauheasti.

Vierailija

Eräs esikoululainen poika ryntäsi lounaalta vessaan oksentamaan. Oli kalmankalpea eikä pysynyt kunnolla pystyssä. Autoin pojan patjalle lasten ryhmähuoneeseen peiton alle makaamaan ja annoin pesuvadin viereen johon hän saattoi oksentaa jos vielä tulisi. Sitten menin soittamaan pojan yh-äidille, kello oli noin 11.30. Äiti ei vastannut puhelimeen, jätin viestin. Soitin varahakijalle. Hän sanoi olevansa toisella paikkakunnalla, mutta lupasi yrittää tavoitella äitiä toisesta numerosta, jota äiti ei ollut antanut päiväkodille.

Kului tunti, kului kaksi. Poika nukkui, heräsi välillä oksentamaan. Kahdelta soitin uudestaan äidille, jolloin hän vastasi ja sanoi tulevansa heti paikalla. Kului tunti, kului kaksi. Soitin taas äidille, hän sanoi olevansa kohta päiväkodilla. Loppujen lopuksi äiti tuli kymmentä vaille viisi, samaan aikaan kuin joka päivä. Sanoi että oli niin paljon töitä ettei voinut lähteä aiemmin. Lapsi oli silloin sairastanut päiväkodin lattialla monta tuntia. Ja aamuvuorolaiselle tuli ylitöitä muutama tunti koska ei tätä lasta voinut ottaa mukaan esim. välipalalle eikä ulos muun ryhmän mukana.

Tottakai lähes koko ryhmä sairasti taudin seuraavalla viikolla.

Eli jos et halua hakea sairasta lastasi, niin ei me päiväkodissa sille mitään voida. Tietty jos tällainen on toistuvaa niin sitten tehdään lastensuojeluilmoitus. Mutta tuskin yhdestä kerrasta. Meillä ainakin johtaja oli sitä mieltä että kun äidillä on niin rankkaa kun on yh ja vaativa työ niin meidän tehtävä on tukea perhettä.

t. lto

Vierailija

ambulanssikuski (joka tänne kirjoitteli) on av:n painostuksesta lähtenyt kesken työpäivän hakemaan lastaan päiväkodista. av:n mielestä kun ei oo niin tärkeää työtä, ettei lähteä vois. no sit kun se sun lapses pääseen sairaalaan leikattavaks niin kirurgi saa puhelun (joo, kyllä ne niitä puheluita saa leikkaussaliin, joku toinen pitää puhelinta korvalla tai ottaa puhelun vastaan) ja lähtee myös hakemaan oksentavaa lasta hakemaan päiväkodista. sun lapses kuolee kun ei saa apua. mut onneks on KAKSI muuta lasta, joden vanhemmat lähti viivana hakemaan lastaa päiväkodista, kun mikään työ ei oo niin tärkeetä, ettei lähteä vois. ja mitä sillä, että yksi kuolee, kaksi saa äidin vierelleen ja se on tärkeintä!

Lainaus:

toivottavasti henkilökunnalla on sen verran älyä, että osaavat soittaa 112 eivätkä soita minulle että pitäisiköhän tää lapsi viedä sairaalaan vai mitäs nyt tehdään.

Vierailija

Jos ystävällisesti ja asiallisesti selittää, että lapseni eivät ole heitteillä, mutta sinä päivänä minua ei saatu kiinni puhelimella siksi että.... tai en päässyt ihan heti lasta hakemaan siksi että... ja jos se syy ei ole se että olin liian kännissä niin ei siitä mitään seuraa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat