Lähihoitajat hoi.

Vierailija

Olen hoitovapaata lopettelemassa ja suunnitelmissa olisi mennä opiskelemaan. Mulla on jo yksi tutkinto, mutta haluaisin jotain muuta. Olisin kiinnostunut lähihoitajan tutkinnosta. Kaikki tutkinnon haukkujat, älkää vaivautuko tulemaan tähän keskusteluun, haluan oikeata tietoa alan töistä esim. sairaalassa tai vanhainkodissa.

Onko niitä töitä niin paljon kuin puhutaan olevan? Paljonko teidän palkat on? Kuulin eräältä ihmiseltä, että ei huimasti eroa sairaanhoitajan palkasta, mutta tietenkin riippuu varmaan töistä.

Kommentit (6)

Vierailija

olen opiskelija ja töihin on soiteltu entisistä harjoittelu paikoista monta kertaa. Itse tykkään koulusta ja työstä tosi paljon.

Lähihoitajalla on myös paljon vaihtoehtoja: voi työskennellä osastolla, ryhmäkodissa, kotihoidossa jne...

Lähihoitajan työ on monissa paikoissa melko vaativaa ja kiireistä

Vierailija

Mä teen pelkkää yötyötä ja hankin enemmän kuin 2-vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja.

Mutta ei se palkka korvaa sitä vastuuta ja työn määrää, jota lähihoitsuillekin siunaantuu. Mä olen töissä vanhainkodissa ja ainoastaan huumelääkkeiden pistäminen on vain sairaanhoitajien heiniä, kaikkea muuta tekee molemmat ammattikunnat. Öisin olen vastuussa 27:n vanhuksen hyvinvoinnista yksin. Puhelimella voin hälyyttää naapuriosaston yökön apuun. Joskus pelottaa ja tuntuu aika "huteralta" olo, varsinkin kun iltavuoro raportoi jostakin vakavammasta.

Mä en kaipaa lisää palkkaa, mä haluaisin lisäystä mitotukseen. +1 joka vuoroon helpottaisi kaikkien työtä. Mutta Tehykin meni allekirjoittamaan sen "tuottavuuspykälän", eli eipä alalle ole tiedossa lisävakansseja. Fiksut lähtee muualle. Kunhan tää lama on ohi, mäkin häivyn muille maille.

Vierailija

Tietenkin saa laittaa negatiivistakin asiaa, tarkoitin lähinnä tällä palstalla olevia haukkujia, jotka eivät tiedä koko työstä mitään.