Kieltäydyin perhetyöntekijästä ja nyt uhkaillaan lastensuojelulla!

Vierailija

Taustaa: olen sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja olen ollut hyvin hoitomyönteinen. Käytän masennus- ja ahdistuslääkitystä, käyn depressiohoitajalla ja saan apua lähipiiristä. Olisin myös halunnut psykiatrille ja neuvolan järjestämään vertaistukiryhmään, mutta en päässyt. Nyt neuvolassa on tyrkytetty perhetyöntekijää, jota en halua. En pidä ajatuksesta, että vieras ihminen luuhaa nurkissa. Näinpä sitten neuvolassa terveydenhoitaja ja depressiohoitaja uhkailivat lastensuojelulla. Onko tämä nyt ihan oikein? Eikö muka ihmisellä ole oikeutta kieltäytyä hoidosta? Tein valituksen näistä hoitajista neuvolatoiminnan johtajalle ja luvattiin uudet hoitajat, mutta ihmettelen tuollaista toimintaa.

Sivut

Kommentit (61)

Vierailija

Lainaus:

Meille perhetyöntekijä tunki itsensä ja harmia on riittänyt. Minulla on persoonallisuushäiriö, ei mielisairautta, ei lääkitystä. Tänään viimeksi perhetyöntekijä kävi taas uhkailemassa. Välillä hän soittaa akuuttityöryhmän tekemään minulle mielentilatutkimuksen, välillä kirjoittelee perättömiä lausuntoja. En muuten syö lääkkeitä, mutta ennen tuon naisen vierailua otan rauhoittavaa. Olen ärtynyt koko hänen vierailupäivänsä ajan, kestä loitolla noista niin kauan kuin voit. Ne kirjoittelevat ylös kaiken negatiivisen lastensuojelulausuntoihinsa ja käyttävät tietoja sinua vastaan, heti kun tilaisuus on sopiva!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Ei kyse ole UHKAILUSTA. Ammattilaiset nyt vain kertovat sulle miten tästä eteenpäin tulee käymään. Onhan sulla oikeus tietää, eikö vaan? Heillä on ollut huoli, on tarjottu apua, olet kieltäytynyt, kerrot miten luotat lääkäriisi (häneen jolle et ole edes kertonut kaikkea...), huoli kasvaa, päädyt lastensuojelun asiakkaaksi. Näin se menee. Jos ammattilaiset eivät näin menettelisi tapauksessasi he tekisivät virheen. Jos he eivät kertoisi sinulle mitä tuleman pitää he tekisivät virheen.

Kyse oli nimenomaan uhkailusta tai kiristämisestä, what ever. Jos en huoli perhetyöntekijää, ilmoitetaan asiasta sosiaalitoimeen. Sanoin, että siitä vain sitten ja poistuin paikalta.

ap

että sulle on tarjottu perhetyöntekijää! Jossain kirjoitit niin. Sori nyt en jaksa lukea pilkun tarkkaan joka viestiäsi jos olet yhden kommenttisi jo mennyt kumoamaan...

Ja kyllä, asiasta ilmoitetaan sosiaalitoimeen. Näin on meneteltävä ja se on sinulle kerrottava. Melko voimakas sana tuo uhkailu/kiristys ja kyllähän se ärsyttää jos normaalia asiosta tiedottamista sanotaan uhkailuksi...!!!!

Vierailija

Lainaus:

Lääkärisi ei edes tiedä että et päässyt neuvolan vertaisryhmään. Että olet saanut uudet hoitajat neuvolasta valitustesi jälkeen, että et päässyt psykiatriselle polille.

Omien viestiesi mukaan neuvolan lääkärisi johon luotat ei tiedä mistään mitä neuvolassa tapahtuu yhtään mitään. Olisiko sinun aika kertoa?

sillä ne tapahtuivat eilen. Lääkärin vastaanotto minulla on kuukauden päästä. Toki voin soittaa hänelle vaikka heti ensi viikolla. Lääkäri tietää, etten päässyt vertaistukiryhmään. Uusia hoitajia ei ole vielä nimetty, mutta saan tietää heistä ensi viikolla. Lääkäri tietää myös, että hänen lähetteellään en päässyt psykiatrian polille.

Mitä tässä nyt on epäselvää?

ap

Vierailija

Lainaus:

muistathan kotitalousvähennyksen mahdollisuuden?

Ja siivoojaa otetaankin, kun palaan töihin. Tämä oli suunnitelmissa jo ennen sairastumistani.

ap

Vierailija

Lainaus:

haluamallesi psykiatrille eikä neuvolan järjestämään vertaistukiryhmään.

Eikö se kerro sinulle mitään?

En usko että sinulle on tarjottu perhetyöntekijää ilman tämän neuvolan lääkärin ennakkotietoa asiasta.

mutta psykiatrin mielestä perusterveydenhuollon toimet riittävät tässä tilanteessa. Lääkäri ei järjestä niitä vertaistukiryhmien paikkoja, vaan depressiohoitaja.

Tajuatko? Lääkäri ei tiedä asiasta yhtään mitään.

ap

Vierailija

vaan nimensä mukaisesti vuorovaikutteisuutta, jossa pyritään tunnistamaan toisen tunnetiloja ja vastaamaan niihin asianmukaisesti. masentunut äiti ei aina tähän pysty, eikä siis terveeseen vuorovaikutussuhteeseen lapsensa kanssa, vuorovaikutuksesta saattaa silloin tulla suorituskeskeistä, vaikka sen pitäisi olla luonnollista. pienikin vauva aistii äidin tunnetilat myös hymyn takaa, jos hymy ja ilo ei ole aitoa. usein masentuneet äidit tuntevat syyllisyyttä siitä etteivät jaksa iloita vauvastaan.

taidat olla jo sairautesi kanssa melko tasapainossa, eli ehkä nämä mainitsemani asiat eivät ole sinulle enää niin ajankohtaisia. enempää ei pidä tehdä mihin ei pysty ja kykene tai jaksa, muuten en osaa vastata tuohon mitä vielä pitäisi tehdä..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat