Helsingissä: Kättäri vai Naikkari? Mitkä on plussat ja miinukset?

Vierailija

Eka neuvolakäynti on pian ja kuuleman mukaan jo silloin valitaan synnytyssairaala, jossa tehdään myös raskausajan ultrat. Ilmeisesti sairaalaa voi vielä vaihtaa myöhemmin, mutta olis mukava tehdä päätös ja pitää se kans. Välimatka ja yhteydet molempiin on mulla kutakuinkin samat.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Ainakin ensimmäisen lapsen saaminen oli ihanaa (vaikka sectio olikin) kaikki huomioitiin ja hoidettiin todella hyvin! ainut miinus oli harjoittelijat joita tuppas tarkastuksiin, mutta niidenkin tuloon kysyttiin aina lupa eikä ollut pakko suostua...itse "ylpeänä" kyllä esittelin esikoistani ultrassa =) SUOSITTELEN! Perhehuoneessa sai olla miehen kanssa ihan rauhassa ja harjoitella hoitoa.

Vierailija

Mutta lääkäreissä toivomisen varaa, yksi vanhempi mies ultrasi minut ja väitti vauvan laskeutuneen vaikka nuori terveydenhoitaja neuvolassa tiesi pelkästä käsituntumasta ettei ole laskeutunut. Kiireelliseen sektioon jouduin kun valuin lapsivettä 3 päivää(!) eikä käynnistys tehnyt yhtään mitään -> miespuolinen nukutuslääkäri oli niin hemmetin tympeä ja ilkeä että aloin itkemään, lisäksi tunaroi puoli tuntia yhtä epiduraalia -> leikkaus ja kaikki ok.

Vierailija

kodinomaisuutta jne saattaa toki löytyä muualta enemmän, mutta paras asiantuntemus sekä äitien että lasten suhteen löytyy Meilahdesta

Vierailija

ja mieluiten haikaranpesä jos vaan sinne pääsee.... itellä ainakin hyvät kokemukset. ei oo kyllä ku yks lapsi mutta ihana kokemus oli. päästiin perhehuoneeseen jossa oli myös oma suihku (ku joku maintsi että naikkarilla on oma suihku) . yhden ainoan kerran poistuin koko huoneesta lapsen iltapainoa ottamaan päivää ennen kotiinlähtöä. oli ihanaa ku mies palveli ja toi ruoat.

kävin sitte 3 kertaa valohoidossa pari yötä kerrallaan siellä ei perhehuoneissa. ihan normaaleja varmaan niinku joka paikassa. mutta ajattelin sillon että onneks ei tarvinnut heti synnytyksen jälkeen niihin mennä vaan pääsi sinne perhehuoneeseen. sitä suosittelen kyllä . ja kätilöt oli joka kerralla aivan ihanat. viimesellä valohoito kerralla tunsin jo varmaan puolet kätilöista ku aivan sai siellä rampata.

Vierailija

Kuulin, että sitä olisi viime vuosina remontoitu, joten perhehuoneiden määrä olisi lisääntynyt sielläkin huimasti.

Korjatkaa, jos olen väärässä.

Vierailija

Lainaus:

Haluaisin tähdentää sellaisen jutun, että Hussin aluella lääkärit kiertävät kättärin, naikkarin, jorvin välillä. Eli samat asiantuntijat ovat ovat vuorollaan joka sairaalassa.

Osalla myös on oma yksityisklinikka ja lisäksi ovat esim. Nkl:lla.

Nkl:lla on asiantunemuksen lisäksi parhaat laitteet sekä synnytyksen seurantaan, että tehohoitoon yms. toimenpiteisiin. Naikkari on myös ns. riskisynnytyssairaala, joten siellä on AINA oltava erittäin asiantuntevia lääkäreitä, Kättäriltä taas voi lähettää tarvittaessa muualle puupaalla.

Vierailija

miten toiset tuomitsevat koko sairaalan, jos joku henkilökunnasta on heitä kaltoin kohdellut? Mutta onneksi voi tosiaan valita ja äänestää jaloillaan, käsittääkseni molemmilla sairaaloilla on ihan riittämiin asiakkaita ;-)

Vierailija

ja olen ollut todella tyytyväinen. Itse myös olen pitänyt tärkeänä tuota, että lastenklinikka on vieressä jos jotain olisi vauvalle sattunut, mutta onneksi ei ole sattunut.

Itse sen sijaan sain kolmannen synnytyksen yhteydessä kovan verenvuodon kun ei istukka meinannut irrota ja jouduin nukutukseen ja kaavintaan. Kaikki hoidettiin tosi hienosti, eikä traumoja jäänyt. Jos viides tulisi ehdottomasti menisin nytkin naikkarille

Vierailija

joo ja piti vielä lisätä että vaikka ilman kivunlievitystä synnytinki vähän niinku vahigossa niin ei kyllä jäänyt mitään traumoja. sinne menen kyllä ens kerrallakin synnyttämään. sen puudutuksen kyllä aion ottaa tällä kertaa ku tietää millon sitä kannattaa pyytää........ :D

Vierailija

Haluaisin tähdentää sellaisen jutun, että Hussin aluella lääkärit kiertävät kättärin, naikkarin, jorvin välillä. Eli samat asiantuntijat ovat ovat vuorollaan joka sairaalassa.

Vierailija

ehdottomasti kättäri! Nkl en enään mene! Perhehuoneessa olimme miehen kanssa, itse synnytys meni hyvin eikä siitä huonoja muistoja.. mutta osasto ei miellyttänyt, en saanut tukea enkä apua hoitajilta vaikka pyysin.

Kättärillä on myös lastenosasto ja myös teho jne.. lastenlääkärit paikalla. Lisäksi ambulanssi ei kovin montaa min hurista nkl jos tarve..

toinen lapsi meillä syntyi rv 35, riskisynnytys siis, eikä tullut mieleenkään vaihtaa nkl sen taki että riskisynnytys oli kyseessä

Vierailija

huhu huh.

ainakin mun "hädässä oleva" vauva hoidettiin kättärillä ihan hienosti.

Toisenkin menen synnyttämään kättärille, koska koen että kättärin perhehuoneet ihan huippuja. :)

Vierailija

Lapset ovat hyvissä käsissä joka sairaalassa, mitenköhän ne ihmiset muualla Suomessa pärjää kun kerran kaikki asiantuntijat siellä naikkarilla? Ei taida olla kuolleisuus muissa sairaaloissa yhtään sen suurempi, sillä valmius hoitaa hätätapauksia on ihan joka sairaalassa ;-)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat