Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toteutetaan unikoulu ja tassuttelu 10kk ikäisen lapsen kanssa, ja tempoilee?

Vierailija

2 vk ajan yöllä

Kommentit (7)

Vierailija

valmiita unikouluun kun lapsi huutaa vaikka läpi yön jos ei saa tissiä. 5 tuntia on jaksettu yrittää (siis en ole ollut paikalla) eikä se huuto mihinkään lopu ennen kuin saa tissiä. aamu alkaa koittaa ja lapsi vaan huutaa niin en tiedä mitä tehdä? lapsi 1 v 2 kk ja imetän vähän väliä pitkin yötä.

Vierailija

joka karjuu kurkku suorana ja tempoilee?

Auttakaa! En jaksa enää jatkuvaa heräilyä ja yösyöttöjä.

Poika 10kk syö lukemattomia kertoja yössä. Ei syö tuttia eikä pullosta. Nälkä ei ole, koska rauhoittuu saman tien, kun saa tissin suuhun. Kyseessä siis ihan tapa. Nukahtaa illalla rinnalle, siitä siiretään omaan sänkyyn ja yön aikana herää 1-2 tunnin välein vaatimaan tissiä. Joskus nukkuu vieressä, kun itsekin siinä imettäessä nukahdan.

Olen nyt netistä lukenut unikouluista ja tassutteluista. Pitäisi nukuttaa omaan sänkyyn ja yösyötöt kerrasta lopettaa. Tassutella, jotta vauva rauhoittuu nukahtamaan itsekseen jne. Mutta miten siis tassutellaan lasta, joka heti herättyään rupeaa huutamaan kovaan ääneen, nousee pystyyn ja rymistelee pinnasängyn pinnoja, raivostuu vain entisestään, kun yritetään laittaa takaisin makuuasentoon?

Vierailija

Eli annettiin huuta ja isä rauhoitteli. Minä olin eri huoneessa. Vauvaa ei jätetty yksin huutamaan, vaan isä rauhoitteli hysteerisesti huutavaa vauvaa kaksi tuntia. Ne tunnit ovat piiiiiiiiiiitkiä keskellä yötä. Seuraava yö meni jo paljon paremmin ja kolmen yön jälkeen muksu on nukkunut täydet yöt. Eli isä rauhoitteli puhumalla ja tassulla, mutta välillä antoi vaan huutaa, koska vauva ei pysynyt aloillaan ollenkaan.

Tsemppiä. Elikäs isä hommiin ja sinä tisseinesi kokonaan eri huoneeseen.

Vierailija

Kun äiti on vieressä niin ei vauva unissaan tajua miksi sitä tissiä ei nyt saakaan.. Ja meillä muuten oppi lapsi kans ihan heti (siis 2 yön päästä). Ja pikku vihje.. Yleensä viikon kuluttua lapsi kokeilee sitä uudestaan.. (eli ihan varoittamatta testaa, että josko nyt tämä palvelu alkaisi uudestaan...) älä mene siihen lankaan!! :)

Uusimmat

Suosituimmat