Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivottavasti näen sen päivän, jolloin joku työryhmä alkaa tutkia vuosittaisia abortteja

Vierailija

ja keksii miten ne saataisiin vähenemään

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

että äiti antoi hänet pois kun ei pystynyt/viitsinyt/jaksanut pitää,miltä hänestä tuntuu olla juureton ja ei haluttu!? Kumpi on pahempi,poistaa alkio vai tehdä ei-toivottuja lapsia?

Vierailija

Abortin vastustajat eivät myöskään tunnu ymmärtävän mikä merkitys on sillä että naiset voivat päättää omasta kehostaan. Tervemenoa vaan niihin maihin missä naisella ei tätä mahdollisuutta ole. Yleensä ero länsimaiseen hyvinvointiyhteiskuntaan on aika mittava. Koska paras tapa lisätä köyhän maan hyvinvointia on ryhtyä parantamaan naisten oikeuksia ja elinolosuhteita, näin olen jostain lukenut.

Otetaan nyt vaikka Bristol Palin. Ei ehkäisyvalistusta, ei aborttioikeutta. Ikää mitä -17 vee -, koulutuksen laita mikäköhän tuossa iässä, pakkoavioliitto jätkän kanssa joka netissä kirjoittaa haluttomuudestaan sitoutua aviolittoon. Että siinä teille ruusuista tulevaisuutta abortittomuuden ihmemaassa.

Vierailija

Lainaus:

Teen heti uudelleen jos sattuu käymään flaksi....Ja uudelleen ja uudelleen. Ihan kiusallani!

Itse olen vain jälkiehkäisytabun kerran joutunut vetämään mutta käyn tästä lähtien joka viikko arvauskeskuksessa vaikkei pantaiskaan!

(ei vais, ei kai sais vakavalla asialla leikkiä mutta naurattaa =))))

Vierailija

Miljoonaa ehkäisevää naista kohti tulee 10 000 "ehkäisy petti" - raskautta. Oletteko abortinvastustajat itse valmiita harrastamaan seksiä VAIN JA AINOASTAAN silloin kun yritetään aktiivisesti vauvaa?

Vierailija

ei olisi hengenhätäkään. Minusta esim. masentuneen äidin ensisijainen velvollisuus on hoidattaa päänsä kuntoon ja olla niin hyvä äiti kuin jaksaa _jo olemassa oleville lapsille_, ei ottaa vielä yhtä lasta ja lipua mahdollisesti ei tarpeeksi hyvän äitiyden puolelle. Mistä taas voi olla surullisia seurauksia vaille jääville lapsille. Toisin kuin siiveton luulee, siiveton ei voi olla ylin auktoriteetti ihmisten pärjäämisen määrittelyssä, suurin osa on ihan itse oman jaksamisensa parhaita asiantuntijoita.

Vierailija

Noin vuosi parisuhteestanne, jos keskimäärin lapsen alullepanemiseen menee puoli vuotta. Niin ja raskausajat tietty, eli teoriassa lisäksi 2 x 9 kk.

Lainaus:

Miljoonaa ehkäisevää naista kohti tulee 10 000 "ehkäisy petti" - raskautta. Oletteko abortinvastustajat itse valmiita harrastamaan seksiä VAIN JA AINOASTAAN silloin kun yritetään aktiivisesti vauvaa?

Vierailija

Se nuorten valistus ei vain riitä. Aikuiset naiset tekevät suuren enemmistön aborteista.

Täällä mammatkin on loukkaantuneita jos neuvolassa on otettu ehkäisy puheeksi.

Kumminkin äitiyslomalla olevat naiset ovat yliedustettu ryhmä abortintekijöissä.

Vierailija

Eipä tuo sterilisatiokaan 100 % autuus ja onni ole. Itselläni petti vuosi ottamisen jälkeen. Eli nämä ei ole mitään kaupunkilegendoja joista kaikki kertovat. Klipsimenetelmä varsinkin tuntuu todella epäluotettavalta.

Vierailija

oltiin tosi köyhiä...kortsu petti ( pillerit eivät käy koska kamala migreeni riesana, minipillereillä vuoto ei loppunut lainkaan! kuukausia kamalaa verenvuotoa,...ei ollut varaa hankkia hormonikierukkaa, kun ei tahtonut ruokaankaan rahaa olla)

ja niin kävi, että raskaaksi tulin. Tein abortin koska en jaksanut kahden pienen jälkeen 3. huutajaa, joka itkee yöt ja päivät. En ole käyttänyt alkoa, en tupakkaa, huumeita...molemmat lapset itkuisia! Ei ole allergioita ei sairautta.

Kamala kanttura kun tein abortin!

Vierailija

en voi ymmärtää miksi vauva tai alkio olisi vähempi arvoinen kuin isompi lapsi tai aikuinen ihminen? se on suunniteltu murha nimenomaan. itse en murhaisi lastani. joka seksiin ryhtyy niin tietää että lapsi voi tulla. ne ketkä ei siihen valmiita ole, tehköön muuta seksiä kuin yhdyntää. ketään ei saa murhata syynä se etten jaksais nyt vauvaa... vitut yhden ihmisen jaksamisista. se on jaksettava tai annettava adoptoitavaksi. yksi jaksaminen on pieni asia kun ajattelee ihmiselämää ja oikeutta elää. kellään ei ole oikeutta tehdä aborttia! jos raiskauksesta saa alkunsa niin voi antaa adoptoitavaksi. Sairaat vauvat kuolee itsestään jos eivät ole elinkelpoisia.

Lainaus:

...kiellettäis koko abortti? sehän on murha.

Vierailija

mitkä on fiilikset loppuelämän sen asian suhteen. Eihän aborttikaan mikään kevyt päätös ole ja vaatii varmasti surutyötä sekin, mutta kyllä se voi silti olla vielä pientä tuollaiseen elämänmittaiseen jossitteluun ja syyllisyydentuntoihin.

Vierailija

Lainaus:

Vierailija

Aborttihan on laitonta monessa valtiossa, mutta kas kummaa näissä maissa puoskarit hoitaa usein laittomasti abortteja ja jälki on sen mukasta. Eli juu en suosittele.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat