Kielteinen jee: taas pitää sietää miehen ex-suhteen lasta kotona.

Vierailija

Ei kivaa, kun omassa kodissa on lapsi, joka tuntuu ulkopuoliselle...

Sivut

Kommentit (153)

Vierailija

no mitä jos miehesi päättää erota sinusta? ja ottaa uuden naisen kotiinsa asustamaan? ja jos on edelleen haöukas näkemään teidän yhtesisä lapsia, on sun annettava ne lapset hänelle tapaamiseen ja hui... silloin lapsesi joutuvat olemaan äitipuolen armoilla!

Vierailija

mutta koska lapsi on minulle ilmaa ja merkityksetön, on tilanne vähän sama kuin sinulla kävisi joka toinen viikonloppu vieraita, jotka miehesi olisi kutsunut, ja joiden vierauden takia yrittäisit keksiä jotakin puhuttavaa. Ja mielessäni odottaisit, että koska he lähtisivät kotiinsa. Kovin rentouttavaa tämä ei ole.

Vierailija

</p> <p>[quote kirjoitti:

Kun ei ketään voi kieltää tuntemasta asioita niin kuin tuntee. .

Joopa, mutta kyllä normaaliälyllä varustetun ihmisen pitäisi myös tajuta, että tuollaiset tunteet on sairaita, ja että itselle pitäisi hakea apua.

Vaikkei sille mitään voikaan mitkä tunteet pulpahtavat pintaan, niin sille voi, että mitä niiden tunteiden kanssa tekee. Ja varsinkin sille voi, että käyttääkö niitä tunteita tekosyynä vastuusta pakoilemiseen. "Kun enhän mä voi tälle tilanteelle mitään, kun mulla nyt vaan on tällaisia tunteita, ei sille mitään voi."

Kukkua kanssa!

Vierailija

minua on alkanut kiinnostaa miten mies/ isä suhtautuu siihen, että hänen uusi kumppaninsa ei hyväksy tai halua miehen lasta luokseen. Onko esim ap kertonut miehelleen millaisia tunteita lapsi hänessä herättää? Mitä siitä on seurannut? Miehenhän täytyy tietää tai ainakin vaistota, että puoliso ei pidä lapsesta. Kauhea ajatella, että kun lapsi tulee isänsä luo niin kaikilla on paha mieli ja tukalat oltavat.

Vierailija

Toinen täällä viljelty, että kun mies jätti edellisen vaimonsa, niin voi tehdä näin uudellekin. Miksi oletetaan että juuri mies lähti edellisestä liitosta, vaikka sitä ei ole kirjoitettu. Meillä ainakin edellinen avovaimo potkaisi nykyisen mieheni pihalle.

Vierailija

Lapsen vikako se on, jos se tuntuu ulkopuoliselta? Höpsistä, ajattelijan päässähän se vika silloin on.

Itselläni on poikapuoli, joka on asunut isänsä kanssa ihan alusta saakka ja minä tulin kuvioon pojan ollessa 4,5v. Olihan siinä aluksi totutteleminen, mutta lähinnä sen vuksi, etten ollut ollut pienten lasten kanssa tekemisissä paljon, koska olen ainoa lapsi.

Pojan äiti on onneksi järkevä ja mukava tyyppi, jonka kanssa on hommat sujunut hienosti. Ollaan yhdessä käyty katsomassa pojan koulujuhlia, vietetyt synttäreitä, sovittu joululahjoista jne. Poika on mulle kuin oma poika, koska minä olen hänen kanssaan 10v elänyt. Ja onhan välillä ollut yhteenottojakin, etenkin nyt murrosiän kynnyksellä, mutta onpa noita omien lapsienkin kanssa.

Kyllä mä tiesin alun alkaen, että miehen mukana tulee poika, enkä osannut asiaa edes pahana pitää. Musta lapset on mukavia ja oma suhtautuminen ratkaisee paljon. Olen joskus kuulluyt sanonna, että hyvän äitipuolen ominaisuudet ovat pitkä pinna ja huono kuulo :)

Olenpa miettinyt asiaa niinkin, millaisen äitipuolen toivoisin omille lapsilleni jos meille tulisi ero tai minä kuolisin. Olisipa se järkyttävää, jos äitipuoleksi tulisi ap:n kaltainen keskenkasvuinen ihminen! Ja sitäkin mieltä olen, ettei elämän taritse olla aina hauskaa; pitää oppia sietämään huonojakin päiviä ja ainoa ihminen ketä pystyy muuttamaan, on oma itsensä. Ei ole lapsen vika, että vanhemmat ovat eronneet ja ei ole hänen tehtävänsä alkaa muuttamaan itseään niin, että äitipuoli "sietäisi"paremmin. Meillä myös mies olisi kauan aikaa sittenn laittanut pihalle sellaisen eukon, joka hänen lapsiaan halveksisi. Ja niin tekisin minäkin, jos joskus vastaavassa tilanteessa olisin ja mahdollinen uusi kumppani osoittaisi minkäänlaisia merkkejä moisesta ajattelutavasta.

Vierailija

Lainaus:

Ei kivaa, kun omassa kodissa on lapsi, joka tuntuu ulkopuoliselle...

Ei kivaa, kun isän kodissa on nainen, joka tuntuu ulkopuoliselle...

Vierailija

Jos nyt saisin valita, en olisi ikinä mennyt yhteen miehen kanssa, jolla on lapsi.

Ei tämä ole luonnollinen järjestely, että joka toinen viikonloppu elämääsi ja kotiisi tupsahtaa lapsi, josta et ole kahteen viikkoon kuullut mitään tai edes nähnyt koko lasta. Siinä sitten pitäisi olla yhtäkkiä kiinnostunut lapsen elämästä, ei ole todellakaan kovin luonnekasta. Ja kun lapsi lähtee kotiinsa, meidän perheen arki palaa uomiinsa.

Vierailija

Täällä av-mammat nurisevat AINA kun on kyse äitipuolista. Äitipuolen pitäisi olla nöyrä, pysyä taka-alalla, paitsi kun maksamisesta on kyse. Äitipuolen pitää venyttää kukkaroaan av-mamman pienen Jani-Petterin takia, sehän suorastaan on äitipuolen velvollisuus. Äitipuoli ei saa kuitenkaan tuntea kiukkua koskaan Jani-Petterin takia, vaikka äiti itse tunteekin ärsyyntymistä jos Jani-Petteri tekee tuhmia.

Jos Jani-Petteri kuitenkin kiintyy enemmän äitipuoleensa kuin katkeraan äitiinsä, sitten av-mamma kirjoittaa palstalle kuinka paha äitipuoli omii hänen Jani-Petterinsä. Jos Jani-Petteri on kiintynyt enemmän äitiinsä, av-mamma päättelee, että äitipuoli on tunnekylmä paska.

Sen lisäksi av-mamma olettaa, että tapaamiset menevät kuten hän haluaa ja äitipuolen on tottakai joustettava, jos on vaikkapa lääkäri tilattuna, mutta av-mamma haluaa että Jani-Petteri on juuri nyt noudettava isän luokse. Jos äitipuoli on lääkärissä ja myöhästyy puoli tuntia, av-mamma kertoo kuinka huono äitipuoli on.

Ja äitipuolen siis kuuluu hymyillä, venyä ja maksaa mutta pitää turpansa kiinni. Ja äitipuolihan on aina vienyt perheeltä isän, vaikka av-mamma olisikin potkaissut itse miehensä pihalle. Av-mamma kääntää pikku päässään asiat aina niin, että hän kärsii ja on marttyyri.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Ei ole niille varsinaisesti ilkeä ja pitää kyllä huolta. Mutta on sitä mieltä että se ei ole lapsien koti vaikka isä siellä asuu ja lapset käyvät siellä säännöllisesti. Joskus tuntuu että kaverille ne muksut on tosiaan rasite ei mikään ihana asia.

niin miksi niistä lapsista ei voi opetella pitämään? MIten oman miehen lapset voivat olla vastenmielisiä? Miten joku voi rakastaa täysin vierasta lasta toiselta mantereelta (adoptio) mutta oman miehen lasta ei?

Olen mä sitä miettinyt itsekin ja vaikka on mun hyvä kaveri, niin silti en aina tykkään esim. hänen tavastaan puhua näistä lapsista. Toisaalta taas kun en itse ole joutunut koskaan samanlaiseen tilanteeseen, niin en voi sanoa miten sitten itse suhtautuisin toisen lapsiin. Helppohan se on sanoa että, olisin sellainen ja sellainen äitipuoli, mahdollisiman hyvä, mutta ehkä se käytännössä saattaisi olla oikeesti vaikeeta.

Vierailija

Lainaus:

Toki sain valita, mutta on tavattoman vaikeaa

Lainaus:

kuka pakotti?

ennustaa, miten omat tunteet tulevat muuttumaan ajan kanssa!

Jotkut tosin osaavat ennakoida asioita paremmin kuin toiset.

Mutta sekään ei ole mun pointti, vaan se,

että ELÄMÄ ON VALINTOJA ja sinä olet valintasi tehnyt, ja nyt sun on aika OTTAA VASTUU VALINNOISTASI. Jos se vastuun ottaminen ei kiinnosta, niin koita vain miettiä, että itse olet tilanteesi valinnut, etkä voi siitä ketään muuta syyttää kuin itseäsi.

Vierailija

Lainaus:

ihan oikeasti tekis mieli oksentaa.

tulipahan taas nähtyä että noista uusperhe kuvioista ei tule kun paskaa niskaan kaikille osapuolille.. "miehen lapsi on mulle kuin ilmaa"... kertoo kyllä kaiken teidän parisuhteestakin! ei voi olla perhe elämä tai sielunelämä kunnossa jos oikeasti pitää noin lasta inhota (ei kukaan ole ilmaa sori vaan).. ja tajuatteko miten se mieheenne koskee ja aivan varmasti aiheuttaa välillenne kitkaa ja katkeruuden tunteita. lapset kasvavat kieroon aivan varmasti tuollaisessa ilmapiirissä. enkä usko että tollainen ihminen on omille lapsilleenkaan missään nimessä hyvä äiti... että terve vaan ja onnea, onneksi en ole asemassanne..

niin se on. Eri asia on miten tämän tunteen osaa peittää, ja kuinka avoimesti tunnetta viljelee.

Omille lapsilleni olen hyvä äiti, siitä ei pääse mihinkään, mutta he ovatkin omiani ja toivottuja. Miehen lasta en koskaan toivonut.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat