Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvia vatsakipuja aivan raskauden alussa, onko normaalia?

Vierailija

Maha on tosi kipeä välillä (ei mitään veri tai muita vuotoja), testi on vasta muutama päivä sit näytätny plussaa onkohan kaikki kunnosa?

Kommentit (8)

Vierailija

Ja erityisesti sisäänhengittäessä tekee erityisen kipeää. Usein hartiapistos tuntuu enemmän toisella puolella. Mutta jos vatsaa jomottelee samaan tapaan kuin menkkojen aikana niin se on kyllä ihan normaalia.

Vierailija

Lainaus:

Koskahan kipu menee ohi?

ap

kipu rauhoittui vähän alun jälkeen, mutta koko raskauden välillä aina muistutti olemassaolostaan...

Ja yks nerokas neuvolan lääkäri sanoi kysymykseen "Mikä on kova kipu?", että voit olla töissä normaalisti (tein fyysisesti raskasta työtä) ja elää normaalisti, mutta jos kipu on niin kovaa että taju lähtee niin sit vois tutkia... Just joo. Hän olis odotellut siihen asti, että raskaana oleva makaa tajuttomana lattialla ennen kuin miettii tutkimuksia, ihan vaikka vaan perus ultraa.

Ap, ei kai siinä auta kuin arvioida itse kipu. Normaalilta tuo mun mielestä kans kuulostaa, mutta jos on kovaa niin älä sä nyt odottele sitä tajuttomuutta... ;-)

4

Vierailija

Lantion alueen verenkierto vilkastuu ihan hurjasti ja raskaushormonit aiheuttaa vielä turvotusta alavatsan alueelle. Kivut johtuu tästä. Jos alkaa vuotaa verta tai kivut on toispuoleisia niin sitten pitäisi käydä lääkärissä.

Vierailija

Eiköhän kaikki ole ok. Mulla oli ekassa raskaudessa, varsinkin alussa, vatsa tosi kipeä. Olin myös huolissani, mutta mulle vakuuteltiin, että jos ei vuotoa tms. ole niin kaikki hyvin. Vauva tekee tilaa itselleen. Toisessa raskaudessa ei ollut mitään ja taas olin huolissani... ;-)

Voi kun olisin taas raskaana..! <3

Vierailija

Mulla ollut joka kerta menkkakivun kaltaista alavatsakipua.

Jos kipu on todella kovaa, niin menisin lääkäriin. Mahdollisesti kohdunulkoinen raskaus. Jos tulee voimakas hartiapistos, niin heti sairaalaan!!

Uusimmat

Suosituimmat