Pelkäätkö lastensuojelua?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ei lastensuojelun asiakkaaksi syyttä suotta joudu. On erinomainen asia, että lapsen asioita hoidetaan, kun perheet eivät niihin joskus itse pysty.

Vierailija

Ex-mieheni (lapsen isä) teki allekirjoittaneesta ja täysin syyttä (huoltajuusprosessin yhetydessä). Jouduin käymään useita kertoja virka-ajalla heidän toimistollaan, vaikeutti kohtuuttomasti työssäkäyntiä tuona aikana.

Ilmoitus todettiin aiheettomaksi. Olisivat vaikka kysyneet ensin tarhasta, jossa lapseni on oikein mallikelpoinen, hyvinvoiva ja pidetty vekara, aina ollut.

Vierailija

Laittomia yli 2 kk tapaamiskieltoja (ilman huostaanottoa, sosiaaliasiamiehen mukaan laitonta), uhkailua ja kiristystä - näin homma hoidetaan täällä itäisessä Suomessa.

Vierailija

Itse työskentelen lastensuojelulasten parissa ja ihan siinä lasten parhaaksi toimitaan.

Ja vanhemmat joita on kaltoin kohdeltu ottakaa selvää oikeuksistanne ja lastenne oikeuksista. Mm. yhteydenpitoa lapsen ja vanhemman välillä ei voi kieltä ilman rajoitustoimenpidepäätöstä ja tuohon pitää olla aina perustelut. Päätöksestä on myös oikeus valittaa hallinto-oikeuteen. Ja jos osaa kysyä on lastensuojelutyöntekijöillä myös velvollisuus kertoa keneen ottaa yhteyttä näissä asioissa.

Vierailija

Ei kyllä ole omakohtaista kokemusta.

Mun äidin mielestä elämästä pääsee helpommalla kun pysyy erossa kaikista viranomaisista niin sossusta, poliisista, terkkarista, verottajasta, kunnanviranomaisista yms. En usko että hänellä on omakohtaista kokemusta, mutta näin minulle lapsena opetettiin.

Toisaalta asun isossa kunnassa, en usko että täällä muodostuu viranomaisista vastaavia ongelmia kuin pienessä kunnassa.

Vierailija

miksi?

Ei ole mitään syytä pelätä.

Lasten parhaaksihan he toimivat. Eikä lastensuojelu todellakaan liian helposti tai turhaan puutu. Aktiivisempia saisivat olla

Vierailija

jos postista yhtäkkiä tulisi kutsu saapua tapaamaan ls- viranomaisia, niin kyllä mua pelottaisi, vaikkei olisi mitään "syytäkään", tutulle kävi näin, naapurien erimielisyydet kostettiin keinoja kaihtamatta,oikeaa huolta lapsista ei ollut, mutta kun ei muutakaan enää kiusaa keksinyt.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat