huolissani itsestäni -- raskaus ja masennus?

Vierailija

Olin jo päättänyt erota miehestäni, kun yllättäen huomasinkin olevani raskaana hänelle (vaikkei siihen pitänyt olla mahdollisuuksia). Päätin siis kuitenkin jatkaa ja yrittää.

Laskettu aikani on kuukauden päästä. Mieheni on kohdellut minua kuin ilmaa koko raskauden ajan: tuskin puhuu minulle mitään, eikä todellakaan koske jollei halua sitten seksiä. Mitään hellyyttä en ole saanut, ja kovasti olisin kaivannut.

Ystävätkään eivät ole pitäneet yhteyttä (paras ystäväni muutti toiselle puolelle maapalloa) ja koen olevani todella yksinäinen. En muista koskaan elämässäni olleeni näin surullinen ja yksinäinen. Miehen lähdettyä aamulla töihin (olen opiskelija), ja vietyäni esikoisen päivähoitoon purskahdan hillittömään itkuun ja itken pari tuntia. Sitten on pakko ryhdistäytyä ja tehdä päivän opiskelut. Illalla odotan, että mieheni nukahtaa ja menen vessaan itkemään.

Välillä haluaisin vain kuolla, mutta rakastan esikoistani niin, etten halua tehdä itselleni mitään.

Pelkään kovasti, että saan synnytyksen jälkeisen masennuksen, enkä selviä yksin. Haluaisin erota miehestäni nyt heti, mutta olen joutumassa perätilan takia sektioon enkä selviäisi yksin kotona vauvan ja esikoisen kanssa. Miten selviäisin taloudellisestikaan yksin, opiskelijaäitinä?

Kommentit (11)

Vierailija

mielestäni kuulostaa siltä , että sinulla on jo se masennus. itselläni "synnytyksen jälkeinen masennus" alkoi jo viikkoja ennen 2. lapsen syntymää.

älä vaan anna periksi, elät vaikka vain lasten vuoksi-olet niiden ainoa äiti, IKINÄ! vaikka nyt on vaikeaa, lapset ei onneksi muista aikoja ihan niin pienenä, joten ota asia puheeksi neuvolassa/sairaalassa/jollekin läheiselle ja pyydä apua!!!!!!!

laske raha-asiat uudelleen -meistä moni muukin pärjää pienillä rahoilla, parempi sekin kuin kitkuttaa henkisesti huonossa suhteessa. mielestäni.

Vierailija