Voiko työntekijä lähteä kesken päivän hakemaan vierasta kipeää lasta hoidosta pois?

Vierailija

Jos on lapsen ns. varahakija ja lapsen omat vanhemmat eivät pääse kesken päivän hakemaan äkillisesti sairastunut lasta pois hoidosta.

Kaveri vaan kyseli, että voiko ilmoittaa minut päiväkotiin varahakijaksi, kun on niin vähän tuttuja paikkakunnalla. Mutta miten työnantaja suhtautuu, jos joudun lähtemään kesken päivän pois. Voiko olla päästämättä minua? Pääsisittekö itse omasta töistä pois?

Toinen vanhemmista tekee reissutöitä ulkomailla ja toinenkin voi aamupäivällä lentää Ouluun ja illalla takaisin, ettei ehdi 2h aikana hakemaan lasta. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu päivällä, illalla mulla taas aikaa on välillä lasta hoitaa.

Kommentit (6)

Vierailija

että jos lapsi sairastuu kesken hoitopäivän ja on haettava pois 2h aikana. Päiväkodista on ainakin sairas lapsi haettava pois.

Kai ap tarkoitti, että voiko kesken työpäivän ei-lähiomainen hakea, kun jonkun se kakara on sieltä haettava...

Vierailija

vanhemmat joutuvat auto-onnettomuuteen ja sairaalaan tms niin päiväkodissa olis tiedossa joku joka hakee jos vanhempia ei kuulu klo 17 tai mikä se sovittu hoito-aika nyt sitten onkaan

Vierailija

Minä käytän varahakijaa (mummo) silloin kun itse olen yliopistolla esim kuuteen enkä pääse ihmisten ajoissa lapsia hakemaan. Jos lapsi sairastuu kesken päivän, on se huoltajan tehtävä hakea lapsi kotiin.

Vierailija

tai saattaa joutua tekemään takaisin ne tunnit. Näin yleensä.

Ei meillä ainakaan saisi lupaa tuollaiseen. Meillä varahakijat on sellaisia jotka ei työelämässä ole.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat