Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, jolla on yksi ainoa työpaikka koko työuransa aikana?

Vierailija

Siis n. 40 vuotta samassa työpaikassa ennen eläkkeellejäämistä?

Kunnioitatko, ihmetteletkö, halveksitko?

Kommentit (13)

Vierailija

Olisi ollut ihanaa jäädä itsekin eläkkeelle työpaikasta, jossa on ollut 35-40 vuotta. Toisaalta olen itse nähnyt ja kokenut paljon enemmän, kun olen ollut monessa työpaikassa.

Vierailija

eipä ole tullut mieleenkään

Onhan täällä kaikilla mielipide lastensa hoitoon viejistä, ehkäisyä käyttämättömistä, markettihaalarin ostajista...mutta enpä tiennyt että vielä tuostakin pitää tehdä oma kantansa.

Minulta puuttuu vielä, mietitäänpäs...kadehtisinko?ei ole joutunut kokemaan työttömyyttä ja kymmeniä haastatteluja. Joo, kadehdin varmaan, sehän on rehti suomalainen kansallistunne, ja kateuteni osoitan halveksunnalla ja väheksymällä häntä kuten asiaan kuuluu.

Vierailija

Oltiin yhden työnantajan palveluksessa elinikä ja sinne yleensä vielä mentiin suoraan kansakoulusta. Ei taida onnistua tämänpäivän pätkä- ja silpputyöyhteiskunnassa.

Kunnioitan sitä että on jaksanut olla töissä 40 vuotta ja jää eläkkeelle vasta virallisessa eläkeiässä. Se montako työnantajaa henkilöllä on ollut on mielestäni merkityksetöntä.

Vierailija

mun isä teki 42 vuotta töitä yhdessä ja samassa paikassa, samalla työnantajalla josta jäi eläkkeelle hieman päälle 60 vuotiaana. Ja työpaikka oli Suomen Kansallisooppera.

Vierailija

Mikäpä se on ollessa jos viihtyy.

Mieheni on ollut nyt 35 vuotta samalla työnantajalla, tosin tehtävä on vaihdellut. Ja hän aikoo olla siellä eläkkeelle asti. Tosiasiassa saattaisi olla ylitsepääsemätön paikka vaihtaa enää työpaikkaa.

Jos mieheni pystyy terveyden puolesta olemaan työssä viralliseen eläkeikäänsä asti, niin hän on ollut silloin 45 vuotta samalla työnantajalla. On se kyllä pitkä aika!

Vierailija

ja nyt kun haen uusia työpaikkoja tuo työsuhteen pituus herättää kummastusta, eli miten ihmeessä olet ollut noin? kauan samassa työpaikassa, kuinka uskalsit sanoa itsesi irti jne. eli ei tarvitse olla edes tuon pitempi työsuhde.

minä irtisanoin itseni, koska kyllästyin totaalisesti vuorotyöhön, nyt väliajalla, siis etsin koko ajan vakityötä, teen työtä joka ei kyllä leiville lyö, mutta työtä se on sekin. Siirryin ihan eri alalle ja olen oikeastaan iloinen työajasta 8-15,30.

Vierailija

Mutta ymmärrän, jos joillakin on elämäntilanne ajanut henkilön tuohon jamaan. Mielestäni ihminen voi kehittää itseään vain vaihtamalla välillä työpaikkaa, työpaikat ovat jämähtäneitä samoihin kaavoihinsa ja niissä kehitys on todella hidasta. En haluaisi itse siihen mateluun jäädä jumiin. Tosin jos henkilö on yrittäjä omassa firmassaan 40v, niin sitä kunnioitan. Sellaisen henkilön on jo suhdannevaihteluiden vuoksi pitänyt uudistaa toimintaansa ja itseään erittäin paljon matkan varrella.

Vierailija

mulle on ihan sama missä ja kuin kauan joku on töissä ollut. Pääasia, että töitä on löytynyt. Ja jos on 40v ollut samassa työpaikassa niin ilmeisesti työntekijä on sit viihtynyt siellä ja tehnyt työnsä hyvin.

Uusimmat

Suosituimmat