Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Kuka on teidän varahakijanne päivähoidosta? Ketju niille joilla ei ole sukua lähellä

Vierailija

Laitathan parilla sanalla myös kuvauksen suhteestasi hakijaan. Esim. naapurin mummo jonka olen tuntenut pari vuotta.

Kommentit (10)

Vierailija

koska mies oli viikot muualla töissä. Mutta tilanne sikäli helppo, että itse olin töissä 1 km päässä päiväkodista, joten pääsin kyllä aina hakemaan lapset.

Vierailija

Olen vielä vanhempainvapaalla, mutta tämä on minun tapauksessani hankala juttu. Olen yh, eikä sukulaisia ole lähellä (esim. vanhempani asuvat 300 km päässä ja ovat töissä). Lapsen isä asuu 30 km päässä, mutta ei todennäköisesti voi/halua auttaa. Kaverit ovat itsekin työssä, joten hekään eivät pääse. Olen lisäksi sellaisessa työssä, että minun takiani tulee ihmisiä usein paikalle ympäri Suomea, joten on tosi hankalaa lähteä kesken kaiken pois... Ei ole ketään naapuriakaan, joka pääsisi kesken päivää.

Tästä saattaa tulla yllättävänkin suuri ongelma. En ollut edes ajatellut...

Vierailija

ja sosiaalisimmista työkavereista on meillä ollut varahakijana. Nyt ovat kyllä lapset juuri aloittaneet koulutyön, joten tarha on jo mennyttä aikaa.

Vierailija

Meillä ei ole ketään nykyisessä kotikunnassamme joka voisi tulla hakemaan lapset hoidosta, jos minua tai miestäni ei tavoiteta (tosin on harvinainen tilanne, ettei meitä tavottaisi).

Lähimmät sukulaiset asuvat noin tunnin ajomatkan päässä, mutta hekin ovat päivätöissä, eli eivät voisi hakea lapsia kesken päivän.

Uusimmat

Suosituimmat