kvg, mutta kysyn silti. Kokemuksia veritulpasta jalasta? Pohkeessa pistos ja

Vierailija

jalka siitä ylöspäin tosi kipeä, ontuu.

Kommentit (14)

Vierailija

kerran molemmissa jaloissa pinnalliset tukokset.

Pinnalliset oli ihan sairaan kipeet, aluks suonet näkyi punaisina ja kuumottivat. Myöhemmin ne olivat mustat. Kesti 6 viikkoa.

Syvät olleet molemmilla kerroilla pohkeen kohdalla 10-20 cm tukokset.

Jalka oli kipeä eniten jalkaterästä.

Ei pystynyt astumaan alussa kuin särkylääkkeen turvin, lopulta en voinut astua jalalla lainkaan.

Eli sairaan kipee, ei lainkaan turvotusta, eikä myöskään labra-arvo FIDD ollut lainkaan koholla.

Vierailija

Itse sain keuhkoveritulpan varoittamatta. Hengitys vain vaikeutui yllättäin ja rintaan sattui pirusti. Ambulanssilääkärin tullessa sain juuri ja juuri henkeä, hitusen verran. Onneksi pääsin nopeasti sairaalaan. Aluksi tutkittiin sydänkohtauksena.

veritulpan syntyyn ei myöskään tarvita suonikohjuja. ei niillä ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Vierailija

se on ensin vähän kipeä ja kipeytyy koko ajan lisää... mulla ei koskaan ollu "sairaan kipeä" .

Autolla itse ajoin sairaalalle... pikana ottivat sisään ja viikon reissu siitä tuli (+seuraukset, marevanet ym. seuraavan vuoden)

Vierailija

veritulpan syynä voi olla esim.antitrombiinin synnynnäinen puutos veressä. Raukausaikana ja liikkumattomuus (vuodelepo, pitkät lentomatkat) altistavat veritulpalle.

Vierailija

tulppa ei siis näy päälle päin, jos on syvä,pinnallinen tukos on kova pallero suonikohjussa yleensä.

mittaa jalat samalta kohdalta, tukosjalka on paksumpi. ÄLÄ HIERO JALKAA.

mittaa lämpösi, jos koholla kiireesti lääkäriin.

jos oikeesti epäilet tukosta mene lääkäriin, se on nopeasti tutkittavissa oleva asia. mielellään vältä liikkumista ja nosta raaja koholle suonet suorana.

jos henkeä ahdistaa, kiireesti lääkäriin.

t. 5 tukosta takana

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat