Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset lounasravintoloissa

Vierailija

Onko tavallista, ettei ravintoloissa ole lainkaan lounashintaa lapsille? 3 vuotias lapsemme olisi joutunut maksamaan lounaasta aikuisen hinnan!!! Mielestäni olisi kohtuullista, että lapset saisivat syödä puoleen hintaan tms. Emme siis enää mene tähän ravintolaan. Palvelukaan ei ollut kovin ystävällistä.

Kommentit (11)

Vierailija

Me olemme käyneen monenlaisissa ravintoloissa ja ei se lapsen annoksen hinta tee ravintolakäynnistä kummempaa. Muut asiat ratkaisee onko tapahtuma ollut onnistunut.

Vierailija

ap:n vierailemaan ravintolaan ei niin hirveästi toivota lapsiasiakkaita ja siksi hinnoittelu on tuollainen. Kaikkiin ravintoloihin ei lapset vaan sovi.

Vierailija

ainakin on. Alle 12-vuotiaat pääsee n. puoleen hintaan ja alle 3-vuotiaat ilmaiseksi... Omia lapsia on 2 ja sisruksilla on yhteensä 2 lasta, joten tätäkin puolta ajatellaan aina...

Vierailija

Mutta olisitko valmis maksamaa yhdestä perunasta ja pienestä läjästä lihaa sekä leivästä ja lasista maitoa 10e. Minä en! Toki muutkin asiat vaikuttaa, mutta syömään kyllä ensisijaisesti mennään. Ja jos lapsia on vaikka 2 tai 3 ja kaikki alle 5 vuotta niin olisitko valmis maksamaan 30e pelkästään lasten ruuista. Kyllähän yhden lapsen ylihinatisen ruuan aina maksaa...

Vierailija

Mä valitin kuluttaja-asiamiehelle, kun mäkkäristä eivät antaneet ilmaiseksi lastenaterioita meidän lapsille. Ihme rahastusta, luulisi että riittää että minä maksan oman ateriani, kyllä ne kolme lastenateriaa pitäisi tulla siihen kaupan päälle. Olisivat kiitollisia, että edes suostumme käyttämään heidän palveluita.

Aina lapsiperheitä syrjitään.

Vierailija

että buffet-tyylisissä lounaspaikoissa ei usein ole lasten hinnastoa. Siis jotkut yksivuotiaat saa syödä ilmaiseksi yleensä, mutta sitten kolmevuotiaalle heitetään hatusta joku hinta.

Tottakai kolmevuotiaan ruokailusta kuuluu maksaa, mutta olisi paljon mukavampaa, jos seinällä olisi näkyvissä kiintä hinta, esimerkiksi 50 % normaalihinnasta. Aikuisen hinta on kyllä liikaa.

Vierailija

Otsikko oli ehkä hämäävä, kun kyse ei ole pelkästä lounasravintolasta vaan varsin tunnetusta ruoka & juomaravintolasta, jossa päiväsaikaan tarjoillaan lounasta. Luulisin, että ravintolan suurin tuotto tulee iltaisin tuosta juomapuolesta.

En kyllä itse lähtis mitään ravintolaa perustamaan. Mukavaa kuitenkin, että lapsiystävällisiä ravintoloitakin löytyy. :)

Vierailija

joissa me olemme syöneet on ollut juuri tuo hintapolitiikka, että alle 12-v puoleen hintaan ja alle 3v ilmaiseksi. Mutta tiedän myös, että se on ravintolakohtainen ja jossain kaikenikäisistä lapsista joutuu maksamaan täyden hinnan. Väärin se on, ei sitä voi verrata mäkkäriin tms:een, mäkkärissä saat valita itse mitä otat ja maksat sitä mukaa sitten. Jos taas joudut alle 3v:lle ottamaan aikuisen hinnalla lounaan, maksaa se tietyn verran (esim.9.90 ) ja lapsi ei välttämättä syö siitä kuin sen yhden perunan ja yhden lihapullan ja lasillisen maitoa...aika kallis ruoka!?!?

Uusimmat

Suosituimmat