Hoitopöytä käy lyhyeksi, mikä neuvoksi?

Vierailija

ja laita päälle muovittettu frotee. Koko komeus lattialle niin johan mahtuu. (Eikä pääse putoamaan kun kohta pyörii jo vinhasti. ;)

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Lainaus:

En ymmärrä miksi tekisin elämisen tietoisesti hankalaksi kaivamalla ne erikseen aina vaihtopaikalle.

että vuoden vanhan motoriikalle tekee hyvää, kun vaihto tapahtuu esim. sylissä.:-)

Vierailija

resorit asettuu melkein itstään ilman että niitä pitää tarkistella tai säätää. Sylissä on hoidettu täällä kaksi lasta. Eka kuukausi ehkä hoitopöydällä aamu-iltapesun jälkeiset navanputsaukset ja pukemiset, mutta perusvaipanvaihto mennyt aina sylissä tyyliin eka matkalla lavuaarille housut ja vaippa pois (kakka jämät pyyhkäistään vaipalla pyllystä ettei sotke), matkanvarrella se heitetään roskiin, pepun pesu ja matkalla otetaan hoitopöydältä uusivaippa ja sohvalla (tai missä nyt olenkin) istualtaan sylissä puetaan uusivaippa ja housut takaisin.

Tuosta sylihoidosta on kyllä tehty ihan tutkimuksiakin, että on lapsen motoriikalle hyväksi.

Vierailija

Lainaus:

ja laita päälle muovittettu frotee. Koko komeus lattialle niin johan mahtuu. (Eikä pääse putoamaan kun kohta pyörii jo vinhasti. ;)

ja oikeastaan pelkkä muovitettu froteekin riittää. :-)

Vierailija

Toiselle lapselle pyyhe sängynpäällä. Kolmannelle lapselle kättäriltä lähtien kaikki hoidot sylissä.

Kyllä näköjään vanhakin oppii vähitellen:)

Vierailija

Luonnollista liikkumista kotioloissa. Olen pitkä ihminen, joten harva pöytä on oikeasti hyvällä korkeudella. Silloin on itsellekin helpompaa olla reippaasti polvillaan sängyn vieressä ja hoitaa vauva sängyllä.

Ensimmäisen lapsen kanssa olin niin sekaisin ja epävarma, etten osannut muuta kuin viralliset ja pakolliset. Silloin hartiat kipeytyivät niin kamalalla tavalla, että itkin aina kun oli pakko ottaa lapsi syliin. kantoliissa lapsi huusi aina ihan järkyttyneenä.

Toisen lapsen kanssa helpotti jo vähän henkisesti, ja fysiikka seurasi perässä, aloin harjoitella kantoliinaa uudestaan ,ja tämä lapsi hyväksyi sen (en vissiin ollut niin paskajäykkä itsekään).

Tämä oli siis ennen kolmatta lasta, jonka synnyttyä olin sen jo verran rentoutunut äitinä, että lapsen jatkuva sylissäolo tuntui jo ihan mukavalta - hänen kohdallaan kantoliina oli jo ihan arkea ja hoidinkin hänet aina sylissä.

Ensimmäisen lapsen kanssa olin niin sekaisin ja epävarma, etten osannut muuta kuin viralliset ja pakolliset. Silloin hartiat kipeytyivät niin kamalalla tavalla, että itkin ainakn oli pakko ottaa lapsi syliin.

Vierailija

koska siinä on käsien ulottuvilla kaikki tarvikkeet, vaipat, pyyhkeet, vaihtovaatteet ym. En ymmärrä miksi tekisin elämisen tietoisesti hankalaksi kaivamalla ne erikseen aina vaihtopaikalle.

Meillä nyt vuoden vanha lapsi, pituutta 80 cm Mahtuu edelleen vaihtamaan pöydällä, tosin jalat tulee yli, mutta usein ne on lapsella koukussa ja suorana ylöspäin.

Vierailija

"Mun tuttu vaihtaa edelleen 3v:lle vaipat hoitopöydällä - on hänen mielestään tosi

kätevää ja helppoa..."

Miksi 3-vuotias käyttää vielä vaippoja?

Vierailija

meilläkään lapsi kovin kauaa hoitopöydälle mahtunu ku kasvo pituutta niin äkkiä.... varmaan just 3kk ja sit aloinki vaihtaa sängyllä vaipat ku muutenki alko pyöriskeleen .....

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat