Luvattua kuntalisää ollaan perumassa!

Vierailija

Nokian kaupunki lupaili ennen vaaleja perheille kuntalisää kotihoidon tuen lisäksi. Nyt kun vaalit on käyty, ollaan lupausta tietenkin perumassa. Monet perheet ovat suunnitelleet jo tulevaisuuttaan ja lasten kotihoitoa luvattuun lisään perustuen ja ovat vaarassa jäädä taloudelliseen ahdinkoon.

Tee pieni hyvä teko, käy allekirjoittamassa nettiadressi osoitteessa

http://www.adressit.com/nokia-lisan_puolesta

Tiedän, etteivät adressit välttämättä ole mikään supermerkittävä vaikuttamiskeino, mutta ei sellaisen allekirjoittaminen ole keneltäkään pois. Eikä vie paljon aikaa. Aina kannattaa yrittää. Kiitos!

T: Nokialainen kotiäiti, joka oli kuntalisän toivossa jäämässä kotiin ja joutuu nyt miettimään alle 1-vuotiaan päiväkotiin laittamista

Kommentit (11)

Vierailija

Luin paikallislehdestä tästä jutusta. Ymmärrän kyllä tuskan, mutta itse käyn pienen lapsen äitinä töissä ja maksan oman elämiseni. Jos rahaa ei vaan ole kunnan kassassa niin.... Nythän ollaan tilanteessa että kaikkia sopimuksia joudutaan purkamaan mm työsopimuksia.

Vierailija

Koettakaa nyt hyvät ihmiset ymmärtää, että kaupungin ja valtion pitää saada rahaa kyetäkseen antamaan sitä.

Ei se ole sen kummempaa kuin, että ei kukaan meistä voi kuluttaa enempää kuin tienaa.

Me ihmiset=kuntien ja valtion talous. Me maksamme veroa ja niillä tuloilla on kaupunkien ja valtion selvittävä. Eivät ne saa rahaa taivaasta niin kuin ei kukaan meistä.

Vierailija

Ymmärrän myöskin sen, että Nokian talous on aika heikoissa kantimissa sen vesijohtojutun vuoksi

Itse pystyn olemaan kotona siihen saakka kun lapsi täyttää 2 vuotta. Mutta se onnistuu vain niin, että käyn viikonloppusin töissä kaupassa. Tämä on kompromissi meidän perheessä.

Vierailija

Kyllä 100e on tosi iso raha. Meillä 5 hlön perhe ja viikon ruokaostokset on tuon 100e. Kyllä se vaan meilläkin oli juuri kuntalisän ansiota että pystyin olemaan kotona kunnes kuopus 2v. Ja tiukkaa teki mutta emme olisi voineet tuota yhtä viikkoa olla syömättäkään....

Vierailija

miten joku kuntalisä 50-100E tekee budjetti vajeen kenekään kotitalouteen, että joutuu lähtemään töihin?

Mietippä vähän, päivähoitomaksut, työpaikka kulut, ruokailut jne..

meidän kunnassa ei edes kunta lisää makseta silti olen lapseni hoitanut 3 v kotona. Ja velkaa on meillä talosta ja autosta ja mies on ihna tavallinen kaupanmyyjä. Eli ei rahoilla juhlita.

Rupea harrastamaan jotein tupperia tjms, saat sen uupuvan 100 kasaan ja annat lapsellesi paremman hoidon kotona, kuin missään tarhassa pystytään ikinä antamaan.

Vierailija

en kyllä allekirjoita,kotona olen lapset hoitanut ilman mitään kuntalisiä 3kpl ja mies tienaa huimat 1000€kk nettona, lapset pystyy hoitamaan kotona jos vain haluaa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat