pottakeskustelua?

Vierailija

MInkä ikäistä vauvaa voisi opettaa jo potalle istumaan? Sitten kun istuu ilman tukea? Miten olette aloittaneet pottaharjoittelut, esim. ruoanko jälkeen potalle?

Voisko vaikka 7kk laittaa jo potalle, vaikkei vielä osaakaan sitä hätäänsä ilmaista. Olen kuullut, että esim. kakkaaminen on helpompaa potalla, jos herkästi ummetusta, onko näin?

Kommentit (12)

Vierailija

leluja tai kirjoja mukaan. miten olis jos vaikka lapsi saisi esim tarran tms kun menee potalle ja jos tulee saalista niin siitä sitten jotain myös alkuun. tai ihan vaan rasti ruutuun ja kun on tullut tietty määrä merkkejä esim 10 niin menisitte yhdessä lapsen kanssa ostamaan pienen lelun, jätskille tms mukavaa. monelta olen kuullut että tällainen on auttanut pottailun hyvään alkuun.

Vierailija

Meillä on baby björnin selkänojallinan potta. On hinnakas -melkein 30euroa, mutta on sen väärti. Hyvä selkänoja, just vasta istumaan oppineelle tarpeellinen, lisäksi on liukuesteet ja lapsi ei pääse kaatamaan pottaa. meidän pian 4v haluaa yhä käydä potalla vaikka oon yrittänyt et voisi jo pönttöön tehdä, eli siis tosi pitkä käyttöikä potalle tulee niin ei kannata kolmen euron huteraa pottaa ostaa!

Vierailija

mä aloin laittaa 6kk vauvan potalle ja parin päivän päästä alkoi pissaamaan pottaan. Parin viikon reenin jälkeen myös kakka tullut pottaan joka päivä. Ruuan ja unien jälkeen on hyvä laittaa potalle ja sitten vielä tarpeen mukaan välillä. Vaipanvaihdon yhteydessä on hyvä käyttää potalle. Meillä on baby björn potta korkealla selkänojalla joka on ollu tosi hyvä, lisäksi kun pottaosa on irrallinen niin sen pesu helpompaa. Tsemppiä pottailuun!! Muista että kun on oppinut potalle niin takapakkia saattaa välillä tulla, älä siis lannistu.

Vierailija

tiedättekö, että on jotain sellaisia tarroja, joita laitetaan potan pohjalle ja kun pissa tulee, se tarra "aktivoituu" ja siihen tulee jokin kuva! Sellaisia meidän kerhon mammat tilasivat tässä viime keväänä. Ja lapset istuu tietenkin sitten potalla ja yrittävät saada kuvia tehtyä!!!

Vierailija

jonka korvista voi pitää kiinni istuessa ja korvien välissä on vielä helisevä pallo. Siinä on pienikin viihtynyt tosi hyvin. Ja mitä pitempään siinä viihtyy niin sitä varmemmin sinne on jotain tullutkin.

Meillä kaksi lasta ja kumpikaan ei peruspotalla ole jaksanut istua kovinkaan pitkää ellei ole vieressä esim kirjan kanssa vihdyttämässä.

Nuorempi on 1v 9kk ja potalle menee aina herätessä, ja muutamia kertoja päivän aikana kun alkaa olla aikaa edellisestä pottailusta. Kakasta itse ilmoittaa, mutta se taitaa tarkoittaa myös pissahätää koska läheskään aina ei kakkaa tee vaikka sanookin.

Vierailija

laittamaan potalle nuoremmalla iällä. Ensi kuussa täyttää 2 ja ei millään suostu potalle :/

Ei niin mikään auta, ei edes se että lempinalle siinä istuskelee ja muka pissaa :D

Vinkkejä kaipaisin että miten saisin käymään. Olisihan tuo jo aika pikku hiljaa.

Vierailija

heti kun se oppii istumaan,tai miksei aikasemminki,jos pidät lapsesta kiinni.

mä olen aloittanut sillä että ruuan jälkeen potalle,yleensä tulee kakka,ja kaikki meillä onkin itse halunneet myöhemmässä vaiheessa potalle juuri silloin ku n on kakattanut,potalle pissaamaan haluamisen ovat oppineet myöhemmin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat