Nyt kaivataan apua!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt kaivataan todella apua! Eli tilanteeni on tämä: jätin pillerit pois loppuvuodesta. Nyt menossa kp 22. Kierron pituudesta ei tietoa, sillä se on heitellyt pillereiden lopettamisen jälkeen. Eikä ovulaation ajankohdastakaan (tai siitä, ovuloinko edes) ole harmainta aavistusta. Olimme mieheni kanssa yhdynnässä kp 8 tai 9. Sen jälkeen yhdyntöjä ei ole ollut. Päätä on särkenyt nyt pari viikkoa ja eilisestä asti on ollut kuvottavaa oloa. Välillä on ollut vähän kuumettakin ja kurkku kipeä, nuhaa ei ole. Ei myöskään väsymystä tai rintojen arkuutta.

Nyt mietityttää sekä se, että voinko olla raskaana ja se, että jos olen raskaana, kuinka pian istukka alkaa toimia? Pelottaa, olenko voinut vahingoittaa alkiota viinillä tai lääkkeillä. Olen syönyt flunssaiseen olooni Buranaa ja ottanut myös yhden migreenitabletin (jota ei saisi käyttää raskauden aikana). Lisäksi olen juonut pari lasia punaviiniä lähes joka ilta. Olen tosiaan pitänyt tätä flunssana ja ajattelin, ettei ovulaatio voi olla noin pian kuukautisten jälkeen, joten siksi en ole kiinnittänyt huomiota särkylääkkeen valintaan tai alkoholin käyttöön. Nyt alkoi kuitenkin arveluttamaan, että voisivatko oireeni kuitenkin johtua raskaudesta? Tein eilen apteekin raskaustestin (en aamuvirtsasta), ja se näytti negaa. Mutta oletettavasta hedelmöitysajankohdastahan on vasta 14 vrk.

Mitä mieltä olette? Kuinka todennäköistä on, että olisin raskaana? Tai miten nuo lääkkeet ja viini ovat mahdollisesti vaikuttaneet alkioon? Kauanko alkio elää ruskuaispussilla ja koska äidin ja sikiön verenkierto yhdistyy?

Olen enemmän kuin kiitollinen, jos saan täältä neuvoja. Huoli on kova!

Kommentit (1)

Vierailija

sun ei tarvii olla huolissasi, kun ei plussaakaan ole tullut. Vasta sitten kun kuukautisten pitäis alkaa tai vähän myöhemmin pitää kiinnittää tarkempaa huomiota lääkkeihin ym.

Jos kiertosi on lyhyt, kai raskautuminen on mahdollista, muuten epätodennäköistä. Jos sulla on ovis ollut aikaisin, plussankin pitäis kohta näkyä herkällä testillä aamupissasta.

Eli ihan rahallisin mielin voit olla. Noita kuvotuksia sun muita oireita tarkkailee paljon enemmän, tulkitsee raskausoireiks ja kehittelee päästäänkin kun raskaus on mahdollista/toiveissa.

Niin ja punaviiniä monet juovat pikkuisen oviksen jälkeen kiinnittymisen helpottamiseksi...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat