EX-HAAHUT 2009

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitetaanpas uusi pinkka uudelle vuodella näin sopivasti tammikuun loppupuolella, eli erittäin ajoissa....

Taapreolla se uhmis vaan kasvaa edelleenkin, ja lätkintä/huitominen on aivan liian yleistä. Tosin minun tuima ilmeeni ja napakka ei saa yleensä lyöntihalut vähenemään heti ekan kerran jälkeen, mut mies parka ei saa likkaa ruotuun lainkaan.... mutta itseppä tavallaan aiheuttaa sen, joten kestäköön myös.

Veilä ei ole edelleenkän perkeleitä lentänyt, mut hermon kiristymistä selkeästi havattavissa. Joutuu jo toisinaan miettimään, et kauankohan tätä jatkuu... Varsinkin jos likka saa huutoraivarin joka kestää 10-20minsaa putkeen ja jatkuu aina vaan uudelleen ja uudelleen jos vähänkin erehdyn vilkaisemaan siihen suuntaan missä neiti mököttäjä kiljuu.

Viimeksi tein niin, että nappasin likan syliin ja hyssyttelin ja pidin tiukasti kiinni, mutta tiedä sitten tehosiko sen paremmin kuin pelkkä yksin huutaminen?

Tavallaan karmaisevaa nähdä kuinka paljon sitä omaa tahtoa löytyy jo tässä vaiheessa, aivan liikaa muistuttaa meikäläistä teinivuosien kapina aikaan!

Sanoinkin miehelle, et kun murkkuikä koittaa me molemmat harmaannutaan salamavauhtia...

Yritän tsempata itseäni pysymään päättäväisenä ja suunnitelmallisena ajatuksella: kun tästä kunnialla selvitään saadaan pohja rakennettua ja seuraava kerta (toivottavasti) sujuu paljon helpommin.

Ja nyt kun likka kävelee, tuntuu hän kasvaneen hurjasti. Ei puhettakaan mistään äidin vauvasta!

Ilman tuota uhmaa meillä olis selkeästi menossa joku kasvullinen suvantovaihe. Osaa kävellä,kiipeillä touhuta yksikseen. Juo mukista syö itse lusikalla, aina vaan paremmin ja paremmin. Opettelee pukemaan. Sanoo sanoja selkeästi, Käy potalla kiltisti istunnolla ja jopa osaa tehdä pissan myös joka kerralla siihen.(toki pissavaippoja vaihdellaan silti ahkerasti!)

Joten kyllä tämä uusi tulokas tulee tosi hyvään saumaan! Ei se ihan höpö höpö puhetta ole se ihanne ikäero juttu, ainakaan vanhempien kannalta!

Maha: Siellä tuntuu jo liikesarjoja välillä, tosin harmittavan vähän kiitos edessä olevan istukan.

Vointikin alkaa olla parempi kaikinpuolin ja se luvattu keskiraskauden enrgisyys on löytänyt tiensä myös tänne.

Veriseulan tulokset oli malliin hyvä, 1:4000 jotain. (Likasta oli 1:90)

Sokerirasitustestistä kinaan neuvola tädin kanssa ja rv24 sit tarttis lopullinen päätös tehdä.

Paino oli viimeinkin kääntyny nousuun, tosin edelleen olen aloituspainon alapuolella. Hyvä niin ja mitä kauemmin tilanne niin pysyy sitä helpompaa minulle.... Itse testiä vastaan mulla ei oo mitään, mikäli se verinäytteen otto vaan onnistuisi... Mutta kerran jo sen kokeneena tiedän mikä fiasko siitä on taas tulossa, niin ei oikein naposta mokoma.

Jaaha neiti heräs päikkäreiltä, joten tämä tällä kertaa!!

Hauskaa talvea kaikille ja kirjotelkaahan kuulumisia jahka kerkeette!

T Helga & Plikka 1,6v &Sintti rv16+5

Kommentit (12)

Vierailija

Tosiaan neuvola oli alkuviikolla ja pienen pieni "pommi" sieltä napsahti niskaan..

Ensinnäkin sokereista, kaikki hyvin ei mitään häikkää, ei ees liippaa liki.

(teki mieli sanoa jo, että mitä minä sanoin, mutta pidin suuni kuitenkin kiinni...)

Paino pakkaselle taas pitkästä aikaa, -700g erittäin omituista.

Maha oli kuitenkin kasvanut 6cm viime mittauksesta, eli nyt 26cm.

Verenpaine edelleen hyvä, ei mitään muutoksia siinä.

Mutta ne vatsakivut......

Nyt sitten epäillään, että mulle olis kehittymässä palleatyrä.

Tällä hetkellä sille ei tehdä mitään, seurataan ainoastaan tilannetta.

Sitten kun maha alkaa tosissaan kasvamaan, eli vatsalihakset/kalvot/mitkälie erkanee enemmän niin se voi paheta niin paljon että edessä on leikkauspöytä raskaana ollessa. =(

Varmistamaan sitä tyrän olemassaoloa ei oikein pysty millään opilla, ellei se pullahda pintaan. Nythän oireina on vaan järkyttävä kipu.

Nyt multa on kielletty jooga ja sain suosituksen välttää ylimääräisiä kumarteluja, jep tosi helppoa likan kanssa kotona ollessa välttää kumarteluja...Plus levolaccia miniannos joka päivä, ihan varmuuden vuoksi, jos tämä onkin ihan normaali tyrä, ettei raskaus ummetus ainakaan pahenna sitä.

Ja tietenkin kerkesin kuulla yhden kauhu stoorin Tyrä+ Synnytys operaatiosta...

Mua ei saa kukaan millään hiivatillakaan enää alatie synnytyksen kannalle!

sanoohan sen järkikin, että jos on tyrä ja meet synnyttämään niin joudut ponnistamaan ja mitä se voi aiheuttaa...

Ja jos paska nakki käy ja ongelmia tulee lisää, eli sitä kamalaa kipua joka päivälle, niin millä ihmeellä hoidat sitten pientä vauvaa ja erittäinkin aktiivista esikoista?? Mission imbossible......

Onko teistä ketään kuullu / sairastunu ite jonkin sorin tyrään raskaana ollessa?

Mua jäi vähä häiritseen sekin,etten tiedä jos se ei pahene niin häviääkö se itestään sit joskus pois? Vai onko aina hoitona vaan leikkaus?

Joten taitaa olla joku laki jossain, ettei mulla koskaan oo ns helppoa odotusaikaa..... Turhauttavaa et aina on jotain pientä sydämen tykytystä lisänä, ettei vaan pysty oleen ja odottaan rauhassa vauvaa saapuvaks.

D.O, voin kuvitella *todella hyvin*, miksi ei innosta lähteä triion kanssa pidemmälle... Nimimerkillä meidän neiti karkaa myös!

Siis aivan älytöntä, koska nää natiaiset oikein tajuaa etteivät voi lähtee suihkimaan siihen suuntaan mikä huvittaa? Meillä oikein pistetään juoksuksi jos pääsee livahtamaan.....

P.s Eikä saanu muuten lääkäri mitään tolkkua missä asennossa mahassa majaillaan.... Oli kuulemma niin ihme sykkyrässä. Ite luulen et kylkimyyryä vedettiin peffa alhaalla. Ja maha on todella alhaalla, mutta mitään lähtökuopissa olemista ei oo havaittavissa. Sekin ihmetyttää, kun tää maha on tosiaankin alhaalla. Rintojen alla on kämmenenlevyinen tyhjä tila ja oon lyhyt ihminen,esikoinen, vaikka pää ylhäällä majailikin täytti näillä viikoilla koko tilan aivan täysin!

T Helga & Plikka 1v8kk & Jumppakuutio rv 26+ 6 ?( laskut sekaisin taas...)

Vierailija

Taas meni 2viikkoa suhahtamalla ohi ja jännitti hirvittävästi mennä neuvolaan, taikka lähinnä puntarille. =D

Mut ihan turhia!

Painoa oli tullu 200g/viikko mikä tosi hyvä saavutus eikä mitään motkottamisen aihetta.

Pissassa ei ollu mitään, paineet pysyneet erinomaisena.

Jumppakuutio olikin sitten taas asennossa mysteeri. Poikittain ehkä..

Nyt neukka täti puhuikin jo suoraan tyyliin "niinku sut leikataan sitten" ja olin vähä aikaa ihan hölömönä, et ai onkos se varmaa jo....?

Eihän se varmaa vielä oo, mut alkaa näyttää erittäin todennäköiseltä vaihtoehdolta.

Kateltiin jopa mahdollista leikkausviikkoa, ja tod.näk se on juhannusviikon jälkeen, ellei sairaalassa ole hillitön leikkuri ruuhka.

Ja mullahan ei ole mitään uusinta leikkausta vastaan! Kävis enemmän kuin hyvin.....

Muutenkin sain sairaalaan menevät laput täytettäväks ja avokin kanssa alkaa nyt pähkäily siitä pojan nimestä. Tytölle on nimi ehdotus valmiina (taas kerran) mut pojasta ei taas hajuakaan =/

Imettämisestä oli myös juttua, ja sanoin ettei mulla oo mitään onnistumis paineita siitä, se onnistuu jos on onnistuakseen ja jos ei onnistu niin sit ei vaan onnistu ja se siitä. Esikkoa imetin reilun 2kk rintakumin kanssa, ja se oli sellasta sähläämistä koko ajan, et voi blääh. Jos fyysiset ominaisuudet ei vaan kohtaa niin ne ei kohtaa sarjassamme jättitissi ja pieni suu...

Viimenen lääkäri multa jääkin pois, ois ollu peräkkäisellä viikolla synnytystapa arvion kanssa niin mitä turhia juoksemaan kahteen otteeseen.

Tänään iski myös joku innostus tänne ja huomasin siivonneeni esikon kaapin täysin, nyt siellä on pari hyllyä tilaa vauvan vaatteille.

Joita en kyllä ajatellut mennä hakemaan kellarista vasta kuin synnäritapa arvion jälkeen jos se sukupuoli sieltä selviäis niin tietää viikkaako vaalenapunaista vai ne pelkät valkoiset vaatteet kaappiin!

T Helga rv32 & Plikka 1v9kk

Mites teidän muiden kevääseen kuuluu??

Vierailija

Ja aikaa on menny taas reilusti edellisestä käynnistä, oikein nolottaa!!

No edelliseen viestiin verraten neiti tättähäärä rauhoittui hetkeksi, mutta uusimpana vimmana on viskoa leluja sisätiloissa, joka on ehdoton ei, ei.

Koira parka säpsähtelee hereille tuon tuosta milloin pallon yms minkä vain lentäessä melkein nenän eteen.....

Jotenkin uusi vauva vaihde päällä tuntuu myös likalla olevan päällä. Tunkee syliin ja haluaa kölliä äidin kainalossa olipa aamu taikka ilta.

Ruokailut menee niin, että äiti syöttää ja likka leikkii lusikalla... Isi kun on puikoissa niin likka syö itse! Mutinaa ja jupinaa.....

Mahassa kaikki kunnossa, mitä nyt joku superhimo jumppari siellä tuntuu asustavan!

Ja asustaa muuten suurimman osan ajastaan pers eellä.... Saa nähä pääsekö tässä uusinta sektioon vai mitä tapahtuu!

Nyt täytyykin jo lopettaa, mutta hei, Mitä teille muille haahuille kuuluu???

T Helga &Plikka & Sintti rv 23+6

Vierailija

Olenkin aina välillä käynyt kurkkimassa oisko täällä ketään tuttuja vielä linjoilla. Nyt en ole pitkiin muistanut kurkata ja yllätys oli ihana kun meidän pinoon olikin tullut uusia juttuja!

Helga, sulla onkin odotus jo mukavan pitkällä. Toivottavasti tuo tyrä ei ainakaan pahene jotta säästyisit leikkaukselta raskausaikana. Mulla ei oo minkäänlaista tietoa kyseisestä vaivasta joten en voi kokemuksilla sua auttaa. Aktiivinen ja touhukas tyttö teidän esikko. Meilläkin tuo herra 1v 7kk on mestari katoamaan kun silmä välttää. Ja vaikka menisi kuinka kauas ilman että näkee mua, niin ei tule kaverilla äitiä ikävä. Nyt on oppinut vielä liukenemaan paikalta silloin jos keskityn sanomaan veljelleen jotain, joten ulkoilemme mieluiten aidatuissa puistoissa.

D.O. Ihanaa kuulla että rankan alun jälkeen olette päässeet mukavaan rytmiin ja tuntuu että elämä kulkee raiteillaan. Aivan mahtavaa että kerkesit kertoilemaan kuulumisia. Olette olleet ajatuksissa usein. Muutittekos te jossain vaiheessa omakotitaloon? Oletteko jo kotiutuneet uuteen kotiin?

Meidän perhe pääsi kuukausi sitten muuttamaan uuteen kotiin. Nyt ollaan nautittu tilasta ja siitä että mieskin piti kolme viikkoa lomaa. Iloa on lisännyt vielä se että meidän perheeseen odotetaan myös vauvaa. Viikkoja nyt kai 17. Lisää syyslapsia tähän perheeseen : ) Tässäpä pikaiset meidän suunnalta. Aurinkoista kevättä kaikille!!!

Mitens sanin odotus sujuu?

Kaisuli, pojat ja masulainen

Vierailija

Niinhän sitä kävi et yön pimeinä tunteina meikä sairastui muita perhettä riivanneeseen mahatautiin ja aloin antaumuksella tyhjentää molempia päitä puoli neljän aikaan.

7 jälkeen heräsin (lue=lopetin sängyssä/sohvalla pyörimisen) ja tajusin, et mulla tulee suppareita, ihan sellasia kivuliaita 10-20minsa välein.

1,5h niitä kattelin ja soitin sit synnäril et mitä tehdään ja käskettiin tulla käymään siellä, et otetaan käyrä ainakin ja katotaan vehkeitten tilanne.

Käyrällä ollessa ei tullu enää suppareita, joko supistuksen estolääke vaikutti tosi äkkiä tai tilanne rauhoittui muuten vain, kun ei tullu tilapäisesti enää vessajuoksuakaan.

Mutta lääkäri teki sisätutkimuksen ja kappas, siellä onkin paikat pehmenny ja kanava lyhentynyt! ja pisteenä iin päälle....Vauva on kääntynyt RT-tarjontaan ja oli jo pää kanavassa, tuntui kuulemma käteen.

Voi perkele.

Vauvahan on ns. valmis syntymään, mut jos tää lähtee tulemaan ennen rv35 joudun TYKSiin synnyttämään, enkä pääse lähisairalaan. =/

Ja plus tuo pää alaspäin olo tuli todella puskista..... Viimeks eilen illalla vauva kyl istua nöpötti nätisti ja potki alaspäin vimmatusti. Sain eilen kärsiä niistä sukkapuikko pistoksista ihan kunnolla... Joten ehkäpä se ylenmääräinen mekka asennossa vietetty aika yöllä sai vauvan kääntymään, tiedä häntä?

Nyt on sit ohjeina vaan lepoa, lepoa ja estolääkitys (otan tarvittaessa, jos nyt alkaa uudelleen supisteleen) ja ehdoton ei ei seksille.

Tuli hieman kiire alkaa pesemään vauvalle vaatetta, jos tässä lähiaikoina tuleekin lähtö synnärille! Kummasti mieskin kaivoi kellarista laatikoita mulle esille ja pesi mun valitsemat vaatteet vauvalle mutisematta. =D

Jännittäviä fiiliksiä siis täällä.

T helga rv32+5 & Plikka 1v 9kk

P.s olihan tuo myös kamala shokki tajuta et mitä ilmeisemmin tulevaisuudessa taitaa edessä olla sittenkin normi synnytys....

Vierailija

Kevät senkun etenee, ja kesä on kohta jo täällä.. =D

Meille kuuluu hyvää. Tyttö on jo taapero, 1v2kk ikäinen ilopilleri. Aurinkoinen tapaus, kävelemään lähti kuukausi sitten, ja tuntuu että vauhti vain kiihtyy. Nukkuu hyvin yöt, ja syö hyvin. Vähän ollaan sairasteltu flunssaa ja mahatautia, mutta muu aika ollaan vaan naatiskeltu toistemme seurasta ja pidetty hauskaa! =D

Mies piti juuri isäkuukauden, itse olen työtön (en ollut töissä ennen ä-loman alkua), ja nyt mieskin on taas ainakin vielä ensiviikonkin kotona, kun on lomautettuna. Oli ennen isäkuukauttakin lomautettuna, joten pinnaa välillä kiristää kun kahtelee toisen naamaa 24/7, mut ollaan molemmat saatu nyt omaa aikaa, kun jompikumpi on ollut tytön kanssa. Ja tytöllekin on alkanut omaa tahtoa löytymään, ja oppinut nopeasti kuinka kiukutellaan. =D Oikein yllätyin, kun ensimmäisiä kertoja heittäytyi lattialle itkemään, että tästähän se alkaa.. =D

Onnea teille Sanille, Helgalle ja Kaisulille raskauksiin! =D Meillä sellainen on vielä kaukainen "haave". Ei tällä lakanoiden pöllytyksellä tuu onnistumaan ikinä.. =P

Aurinkoista pääsiäisen aikaa teille kaikille! Lämpimiä kevätpäiviä odotellessa!

jonttu ja rinsessa 1v2kk

Vierailija

Helga: Meillä liikutaan lyhyitä matkoja tuplavaunuilla, joissa on seisomalauta tai nyt hyvillä lumikeleillä olen sitonut pulkan kiinni rattaisiin ja esikoinen istukselee siinä. Nyt tyttö on alkanut kiinnostua enemmän seisomalaudasta ja jaksaa kivasti seistä tai istua laudan päällä. Me ei oikeastaan olla päästy liikkumaan kun ihan pihapiirissä ja kodin lähellä pulkkamäessä. En uskalla lähteä pitemmälle kaikkien kolmen kanssa ettei tytölle iske väsymys tai nyt on tajunnut että laudalta pääsee kivasti pinkaisemaan pois kun huvittaa. Kaupunkiin olisi ihana lähteä, mutta kolmen kanssa en uskalla. Onneksi tuohon lähelle 2,5 km:n päähän avattiin Prsima, jossa on ravintoloita ym. Sinne varmastikin kesällä lähdetään kärryttelemään päivisin. Rattaina meillä on todella hyvät ja kevyet kotimaiset Orat, jotka on markkinoiden kapeimmat. Ainakin kahden vauvan kanssa ovat olleet ihan tilavatkin, mutta kyllähän varmaan Emmaljungat ym. on eri-ikäisten ja kokoisten muksujen kanssa paremmat sisätilojen vuoksi. Mutta noilla Orilla ei tarvitse pelätä ettei mahdu ovista ja kassoista läpi. Orien ovh-hinta on 800 € luokkaa, mutta me ostimme käytettynä 400 €. Oli hyvä kauppa ja tyytyväisiä ollaan oltu.

Nyt vasta luin että puhuitkin matkarattaista. No, ei se mitään :) Meillä ei matkarattaita vielä ole, mutta ollaan ajateltu hankkia kesäksi. Meillä on Oran seisomalauta, joka käy useimpiin ratasmalleihin.

Uskon että pärjäätte hyvin rattailla seisomalaudalla. Teidän tytsy on kuitenkin jo melkein 2 vee kun vauva syntyy.

Hieno juttu että vauva kääntyilee, josopa suostuisi hanakammin tulemaan pää edellä kuin siskonsa. Älä pelkää alatiesynnytystä (tai siis saahan sitä pelätä ilman muuta), se voi olla ihan miellyttäväkin kokemus. Mutta tietenkin paras synnytystapa on se mikä on teille molemmille turvallisin.

Inhottavia kipuja sulla, voi vitsi voin samastua kyllä niiiin tohon juttuun. Mulla oli viimeiset 2 kk ihan tuskaa. Toivotaan ettei ainakaan mitään repeämisvaaraa ole. Ymmärrän kyllä että se tulee ekaksi mieleen. Ainahan sitä väistämättä pahinta ajattelee. Mutta uskon täysin että sulla on kaikki hyvin ja kivuille on joku muu selitys!

Vointeja toivottaa D.O.

Vierailija

Ihan oikeasti mä kerkesin jo innolla odottaa kevättä ja mahdollisia pihahommia uusine istutuksineen yms, niin tänne pamahti sit sellanen takatalvi, et oksat pois!

Piha oli melkein sula, kunnes rojautti yli puol metriä lunta ja 20 asteen pakkaset päälle. Ja nyt sitä lunta tulee taas....

D.O: Ihana kuulla susta ja pikku neideistä! Wau, todellakin haasteellinen alku teillä, mutta onneks nyt on helpannu ja oot(te) saanu levätä ja kerätä voimia seuraavaan mahdolliseen koitokseen.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, et millasilla vaunusysteemeillä teillä muuten matkataan? Tuplilla seisomalauta?

Meille tulee näillä näkymin esikoisen vaunuihin seisomalauta hälle ja uus vauva saa kölliä vaunuissa. Ja vinkit hyvistä tupla sattareista yms vastaavista otetaan kiitollisena vastaan!

Pakko meidän on sen verran taipua ja ostaa tyyliin hintaluokassa edullisimmasta päästä jonkinnäköiset tuplat, joilla pääsee reissussa liikkeelle paremmin.

Mahasta: Ou my god... Vauva kääntyi joku aika sitten pää alaspäin ja mulla meinas menna teet väärään kurkkuun aamusta kun sen tajusin.....

No alkujärkytys on ohi ja vauva on jumppakuutio.

Siis aivan järjetöntä mylläämistä!

Esikoisen odotus ei tuntunu miltään tähän verraten.... Sehän istui jo vallan näillä viikoilla ja tömisteli vain pissarakkoa!Mutta tämä tulokas kieppuu ympäri ja viihtyy erittäin hyvin myös kyljellään.

Sekä työntää itseään selkä edellä mahan läpi...

Alatie synnytys on edelleen kauhistus, ja sektiota toivon tämänkin kohdalla.

Tiedä sitten miten sen kanssa vain käy....

neuvolalääkäri on tiistaina ja aion kysyä näistä merkillisistä kivuista mitkä rassaa välillä.

Rintalastan alapuolella, siinä mihin kohtu loppuu, alkaa välillä todella järkyttävä kipu, jonka aikana en voi liikkua milliäkään, saati hengittää kunnolla.

Mutta samaan aikaan on pakko päästä sellaiseen asentoon, jossa mahan saa rennoksi, eli kyyneleet silmissä vaakatasoon/istumaan ja kohtaus on ohi.

Kyseessä ei voi olla supistus, koska niitä kerkesin esikoisesta sentään muutaman saamaan niin oletan erottavani sen.

Hieman pelottaa, et ilmoitteleeko se kohtu jostain repeämis vaarasta yms....

Onko muilla sektio äideillä moisesta kokemusta?

Niin ja ne kohdun kasvukivut todellakin tuntuvat sitten taas kyljissä. Kivuliata ovat nekin, mutta eivät mitään näitten toisten kipujen rinnalla!

Liitoskivut rassaa, välillä enemmän välillä vähemmän. Suoraan verrannollinen siihen kuinka paljon liikun, jos paljon niin takuu varmasti tietää seuraavana päivänä haaruksissa sen.

Painoa oli viime punnituksessa tullut yhteensä vain 3kg, ja nyt jännittää mitä se vaaka kiljuukaan...

Omista sokeriarvojen seurannoista pääsin läpi liput liehuen, JES! Jospa täti nyt pitäisi sitten lupauksensa ja antaa sen asian olla....

Vedin jopa suklaata/pullaa jälkkäriks yms mittauspäivinä joten ei voi syyttää liian terveellisestä tapasyömisestä!

Mutta tämä tällä kertaa neuvolan jälkeen enemmän. =)

T helga rv25+5 & Plikka 1v8kk

Vierailija

Täällä eteläisessä Suomessa on mahtava keli, aurinko paistaa kunnolla niin mikäs tässä on juhliessa! =)

Huomenna on taas neuvola, nythän niitä on kahden viikon välein...

Turvotus on lisääntynyt selvästi jalkoihinkin, mielenkiinnolla odotan puntarille nousua. Esikoista odottaessa "paras" painonnousu oli nesteen kertymisen vuoksi 750g/viikko ja muistaakseni ajoittui aikalailla näille viikoille.

Synnytystapa arvio on nyt sitten 2.6.

Armas jumppakuutiomme asustaa mahassa edelleen miten sattuu, kävi jopa hetken pää alaspäin kamalan möyrimisen kera! Mutta mulla lyhyellä ihmisellä alkaa sattumaan nää älyttömät asennonvaihto zembalot, jolloin napa parka on kovilla. Miks just siitä navan kohtaa pitää yrittää sitä tilaa saada lisää??

Mutta palataas asiaan tarkemmin huomenna jahka neuvolan visiitti on takanapäin.

Nauttikeehan kakusta ja kelistä äiteet!

T Helga rv 31+6 & Plikka 1v9kk

Vierailija

Nyt vasta ehdin kirjoitella, on ollut tämä arki todella kiireistä. Juuri ja juuri ehtii arkiaskareet tekemään ja lapset hoitamaan, eikä tietokoneella oleiluun jää aikaa. Mutta nyt tyttö on mummolassa ja vauvat nukkuu, joten hetki on aikaa istahtaa :)

Helga: Ihanaa kuulla että masussa on kaikki kunnossa!! Olet jo tosi pitkällä, kohta se pikkuinen sieltä pullahtaa :) Onkos synnytystavasta jo tietoa? Mitä itse toivot?

Teillä tuntuu myös uhmaa olevan liikenteessä, sama juttu täällä. Kaikki pitäisi tehdä "ITE" ja sitten kiukutellaan kun ei onnistu ja taidot ei riitä. Pukea pitäisi kovasti itse eikä se aina oikein onnistu. Samoin syödä hän haluaa aina itse ja välillä äiti on helisemässä kun kestää ja kestää ja puurot on rinnuksilla. Mutta tätä tämä on. Muuten iloinen, aurinkoinen ja juttelevainen tyttö. Kovasti yrittää puhua jo lauseita, mutta sanat tuppaa vaan menemään väärin päin.

Ja täälläkin halutaan välillä niin kovasti sylitellä, toisinaan kelpaa vain äiti ja toisinaan iskä.

Mites Sanin odotus sujuupi?

Meillä kaksoset täyttää huomenna 4 kk ja ovat kovin aurinkoisia ja jokeltelevia. Toinen vauvoista oli koliikkivauva, mutta iltaitkut saatiin kuriin vyöhyketerapialla. Ihana asia, suosittelen lämpimästi! Molemmat tytöt tarttuvat esineisiin ja juttelevat pitkää juttua. Rytmi on jo kivasti muotoutunut, päivällä nukkuvat yhdet pitkät 3-4 tunnin unet ja iltapäiväillä torkut. Illalla käyvät nukkumaan klo 20 aikaan ja pienempi tytöistä herää aamuyöstä kerran syömään. Isompi tyttö nukkuu yleensä viiteen-kuuteen asti aamulla ja heräilee vasta sitten. Huomaa että tytöt ovat tottuneet odottamaan ja viihtyvät itsekseen leluja katsellen pitkiä aikoja. Herätessä eivät juuri ikinä huuda, lähinnä ölisevät ja huutelevat josko joku tulisi hakemaan. Kaksosten hyviä puolia, kärsivällisyys kehittyy!

Ensimmäiset 2 kk oli ihan hirveää aikaa kun tosiaan toinen oli koliikkivauva ja toinenkin vatsavaivojen takia itkuinen. Imeminen ei onnistunut hyvin ja korvike vain lisäsi itkuja ja vatsakipuja. Nyt tytöt ovat päivittäin melkein kokonaan rintamaidolla, joskus iltaisin annetaan lisämaitoa yötä vasten jos tissillä olo tuntuu ähisevältä ja tuskaiselta. Elämä on jo paljon helpompaa eikä enää tunnu että järki lähtee. Pari kuukautta sitten vielä tuntui siltä ja väsymys oli kauheaa. Mutta varmasti takapakkia tulee ja oman haastavuutensa asiaan tuo liikeellelähtö yms. Mutta asia ja päivä kerrallaan. Nyt meidän perhe nauttii auringosta ja keväästä!

Voikaahan hyvin ja kertokaa kuulumisia. Käyn kyllä päivittäin lukemassa, mutta kuten todettua, niin arki on kiireistä. Mielelläni istuisin koneella kirjoittelemassa ja kaipaankin teitä muita kovasti välillä. Odottajille tsemppiä kovasti ja hyviä vointeja! Palaillaan taas!

DreamOne ja tyttö 1 v 8 kk sekä tuplat 4 kk

Vierailija

Juups, mulla oli tänään neuvola ja siellä ei sitten tullut mitään ihmeellisyyksiä esille:

Pissa puhdas

Hemppa ok, ei löytynyt siitä syytä mun väsymykselleni

Paineet äärettömän hyvät, ei oo ikuna olleet noin hyvät.

Masu kasvaa keskikäyrällä

Paino plussalla, nyt odotusaikana on tullu sit tasan 3kg lisää, jipii!

Turvotusta on, sormus alkaa ahdistaa aikalailla...

Suurin hauskuutus tuli eteen vauvan asennosta mahassa.

Siellä sitten olla jöllötellään poikittain, niinkuin olen vähä arvellutkin.

Kyseessä ei oo sellanen "mitatessa poikittain" vaan jatkuvasti poikittain..

Hitto sentään onko tuo nyt sitten ihme että kunnon yöunille on saanu sanoa hyvästit, kun ihan sama kummalle kyljelle kellahdat aina vauva on litistymässä!

Oikeasti, jos menen kokonaan kyljelleen ja nojaan mahaan vähäsenkin niin heti alkaa mahassa apinointi ja asento vaihtoon.

Tuosta samasta syystä tuntuu et mun lonkat repee ja halkean varmasti kahtia, kun pää puskee toisella puolella ja joko polvet tai vauvan pylly pakittaa toiseen lonkkaan....

Samoin beibi makoilee suonten päällä, et todennäköisesti mun tanssivien pisteitten näkemin johtuu ihan syystä et suonet on litistyksissä ja pää ei saa verta. Onneks se pyörryttävä fiilis ei oo koskaan käyny lähellä.

Neuvolan täti veikkas myös et tää tulokas ois pienempi kuin esikoinen, tosin eihän sekään sata varmaa ole, tiedä miten innostun syömään tässä loppu metreillä =D

Samoin heitti ilmoille, et mahtaakos tässä käydä niin kuin esikoisestakin, et leikkuriin mennään mikäli asennot pysyy mahassa noin omituisina.

Nyt pitäis muistaa varata aikaa sit vaan synnytystapa arvioon jossa katsotaan sitte tätä "ponnistatko meloonin vai leikataanko" operaatiota joskus rv36.

Hitto nyt se sitte alkaa iskeä tajuntaan... viimeset viikot läks rullaan! IIk....

Ja mä en oo ees kaivanu yhtään esikoisen vauvanvaate laatikkoa naftaliinistä lähempään tiirailuun....

Tyrästä ja sen olemisesta tai olemattomuudesta ei puhuttu nyt mitään. Vanhempani olivat kyläilemässä viikon verran ja sain lomaa siivouksesta niin olo oli hyvä jatkuvasti. Mutta nyt kun paluu arkeen on tapahtunut niin joha taas joka toinen päivä muutava vihlaisu on muistuttanut asiasta. Imuroiminen on kaiken pahan aa ja oo.... Seuraavaksi liian nopea syöminen ja kolmanneksi se mitä syön....

Himoista.... keksit. Antakaa mulle keksejä!!!! Ihan sama mitä keksejä, kunhan on vaan keksejä joissa on joku täyte. Maulla ei mitään merkitystä, mut kunhan on vaan täytettä ja kuorta niin ah mikä nautinto. =D

Luojalle kiitos, ettei painoo oo tullu älyttömiä, vielä... Esikoisestahan himoitsin suklaalehtiä tai niitä kauralastuja missä on suklaata toisella puolella, pieni keltainen paketti ja saatoin vetää paketin päivässä, jopa kolme viikossa!

Mitäs muitten mahoille kuuluu??

T Helga rv 30... Aatelkaa kolkyt!!

Vierailija

Kiva kun täälä oli kuulumisia!

D.O. Olipa mukava kuulla, että teillä on alkanut sujua noin hienosti! Vaikean alun jälkeen osaatta varmasti nauttia vielä enemmän nyt helpommasta arjesta. :)

Kaisuli: voi kun ihania uutisia!! Paljon onnea odotukseen! :) Ja onnea myös uuteen kotiin!

Helgalle tännekin puolelle heilutuksia. :) Mullakaan ei oo tyrästä kokemuksia ei kenenkään tutunkaan kautta. Toivottavasti sullakaan ei kyse kuitenkaan olis siitä!

Kiitos teille kysymästä, mulla raskaus on mennyt hyvin. :) Alun pahoinvointi oli voimakasta, mutta ekan kolmanneksen jälkeen se helpotti ja sen jälkeen ei oo ollu mitään vaivoja. Tai on jotain liitoskipuja tms ja suonikohjut taas tullu paremmin esiin sekä alapäässä että toisessa jalassa. Onneks nuo suonikohjut ei kuitenkaan oo kipeitä, ulkonäkö ainoastaan on ikävä. Rautaa joudun syömään ja painoa mulla on taas tullut aivan liian paljon jo tässä vaiheessa, mutta se ei uutta oo, kun kaikissa raskauksissa sitä on mulle tullut.. Tietää vaan taas painimista sen kanssa sit joskus kun vauva on maailmassa (mulla ei imettäminen oo koskaan tulleita kiloja vienyt vaan joudun niiden kanssa tekemään tosissani töitä). Mutta se on sitten sen ajan murhe, vaikka toivoisin kyllä saavani jotenkin pidettyä ne kurissa, mutta kun ei itsekuri pelaa taas yhtään.. :/ Ultrissa kaikki on ollut hyvin ja liikkeet tuntuvat. :)

Terkkuja kaikille exille. Tosi kiva ois lueskella enemmänkin kuulumisia..

Sani rv 23+4 (ehkä?)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat