Mitä mieltä?

Vierailija

Taidan tietää, mitä ap tuolla "vaarallisella"-tyypillä ajaa takaa,,

Tai itse olen törmännyt juuri sen tapaisiin ihmisiin, jotka suorastaan palvovat maata jalkojeni alla ja ovat todella ihania ihmisiä, kun heille antaa mahdollisuuden näyttää sen sisimpänsä. Nämä ihmiset ovat olleet kovia kokeneita, jotka ovat kehitelleet itselleen todella kovan kuoren, jota eivät helposti raota. On jotenkin niin palkitsevaa, kun tuollainen "kova ja vaarallinen" ihminen näyttää itsestään sen herkän puolen, sen puolen joka sittenkin osaa rakastaa ja välittää.

Nämä ihmiset ovat monesti "petollisia ja vaaralllisia"- yleisen mielipiteen mukaan, ihmiset lokeroidaan helposti "petollisiin ja vaarallisiin", koska tuolloin heitä ei tarvitse kohdata ihmisinä, vaan voidaan antaa heidän olla omassa "lokerossaan", ei tarvitse pelätä näitä ihmisiä, koska ei kohdata heitä aidosti. Mielestäni tähän lokeroon on helppo laittaa mm. kriminaalit ja alkoholistit.

Ikinä en ole aidompiin ihmisiin törmännyt paitsi silloin kun olen työskennellyt alkoholistien ja mielenterveysongelmaisten parissa. Heidän ei tarvi esitellä vaatteitaan tai esittää yhtään mitään; moni lyttää heidät kaikesta huolimatta.

Minusta on ollut hienoa huomata, miten moni alkoholisti tai mieleltään sairas pystyy sittenkin raottamaan "salaista ovea" ja antamaan palan itsestään ja välittämään muista. Sitä vaan heidän ei juuri kannata tehdä/eivät uskalla tehdä, koska kuitenkin kohta saa taas nenilleen ja vastakaiun saanti ns. "tavalliselta ihmiseltä" on varmasti vaikeaa. Juuri siksi, että monet meistä kohtaamme nämä ihmiset vaan iljettävinä ja likaisina/pahaltahaisevina ällötyksinä, näkemättä heidän sisintään, elämänkokemuksia mitkä ovat heidät siihen pisteeseen tuonut jne.

Ehkä olen hölmö, kun näen jokaisessa ihmisessä jotain hyvää, mutta sitä piirrettä en itsessäni halua menettää.

Mieheni on siitä ekasta kategoriasta:kiltti ja uskollinen. Mutta jos en olisi tässä elämäntilanteessa mieheni kanssa, niin olisin varmasti antanut mahdollisuuden myös "petolliselle"miehelle.

Toki olen senkin oppinut, että jotkut ei muutu koskaan ja ketään minä en voi rakastaa terveeksi.

Keskustelua kaipaan aiheesta

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat