Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mukana siittäjänä. Kysymys Tuomarille.

Vierailija

Olen mies, ja mukana avustamassa lapsen teossa lesbo parille.

Olemme sopineet, että laki toimistosta haemme paperin, jossa on sovittu, ettei minulle tule jälki seuraamuksia asiasta. Toisin sanoen, elatusmaksun maksaminen estetään tuolla paperilla, ja se on molempien osapuolien yhteinen halu, ja päätös. Lesbo pari ei tule vaatimaan sitä. Kysynkin nyt tuosta paperista, onko sellainen mahdollisuus tehdä? Onko se mahdollista kumota jälkikäteen, tai muuttaa sen ehtoja? Mitä asioita paperista tulee käydä ilmi, jne??

Kommentit (3)

Vierailija

ihan koska vaan. Lapsi voi käsittääkseni vaatia sitä myöhemmin myös itse. Sitten sinä joudut joko vapaaehtoisesti tai oikeuden päätöksellä isyystestiin ja sitä kautta isyys vahvistetaan.

Kannattaa siis miettiä kahteen kertaan, jos lähtee tällä periaatteella isäksi ja hedelmöitys tapahtuu "luonnonmenetelmällä".

Vierailija

Kiitos vielä tästä "vahvistuksesta". Annoin alkuperäisen vastauksen jo ennen varsinaista vierailuaikaa, jolloin minulla ei ollut vierailijan tunnuksia, eikä näkynyt, että vastaus tuli minulta.

Vierailija

Jos kysymys on hedelmöityshoidosta, voitte tehdä paperin, jonka mukaan et suostu siihen, että isyytesi voidaan vahvistaa. Tällöin sinulle ei tule isyyteen liittyviä velvoitteita. Oletan, että hedelmöityshoitoja antavissa paikoissa on tällaisia tekstejä saatavilla, vaikka en asiaa tältä osin tarkemmin tunne. Olennaista on siis se, ettet hyväksy sitä, että isyytesi vahvistetaan.

Jos siittämisen on tarkoitus tapahtua "luonnonmenetelmällä", sinun ja naisparin välinen paperi ei sido lasta. Eli lapsesta tulee perillisesi ja elatukseen oikeutettu, jos isyys vahvistetaan.

Uusimmat

Suosituimmat