Kaveri tarjosi ruuaksi perunavelliä! :o

Vierailija

Siis en voi kuin äimistellä! Olin eilen lapseni kanssa toisella paikkakunnalla ostoksilla. Ex tempore päätin käydä kylässä kaverillani ja satuimme kylään vähän ennen ruoka-aikaa. Tiedän, että kaverilla on yksinhuoltajana tiukkaa rahasta, mutta voisi nyt vähän panostaa kun joskus tulen kylään! Kaveri teki ruuaksi perunavelliä (?) ja leipoi sämpylöitä vellin kera syötäväksi. Vellin ja sämpylöiden kanssa nyt oli sentäs maitoa, lehtisalaattia, juustoa ja kinkkua. Lapset ja kaveri söivät hyvällä ruokahalulla, mutta mä jäin vähän haavi auki...en olisi kyllä itselleni kyllä kehdannut mitään velliä tarjota!

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

vaikkei mun lempiruokaa olekaan. Itse en ikinä kehtaisi mennä ex tempore vierailulle ruoka-aikaan tyhjin käsin,olisit vienyt täytetyt patongit tai muuta mukanasi ja ei tarvitsisi täällä valittaa.

Vierailija

Sähän itse mainitsit että menit ex-tempore vierailulle, ja sitten ihmettelit kun ei sinua varten ollut parempia tarjottavia. Jos tällä kaverilla ei nyt vain sattunut olemaan muita aineksia kaapissa tällä hetkellä. Sitäpaitsi ihan hyvältä tuo kyllä maistuu kun on itsetehdyt sämpylät ym.

Vierailija

miten sitä perunavelliä tehdään? En oo ikinä syönyt, mutta voisin kokeilla, toi ap:n provolta haiskahtava "surkea" lounas kuulosti mun makuun hyvältä.

Vierailija

niin viet kyllä tarjoiluja mukanasi! Ja silloin ei kyllä tarjoiluista valiteta muutenkaan, eihän ysäväsi voinut varautua sinun tulemiseen mitenkään.

Vierailija

Jos meil on ruokalistalla täksipäiväksi perunavelliä ja sämpylöitä niin en todellakaan rupee ruokaa muuttamaan siksi että sattuu tulemaan yllätysvieraita just ruoka-aikaan.

Oisit ottanu omat eväät mukaan jos kerta piti ruokaa saada.

Vierailija

Perunavelli on hyvää ruokaa. Njam.

Toisaalta ymmärrän ettet sinä välttämättä osaa tehdä muuta kuin lämmitää kaupan eineksiä.

Vierailija

Oli muutes mun lapsuuden herkku ja teen sitä edelleenkin. NAMIIIIII. Toiset syö verimakkaraa, toiset sylttyä ja kolmannet perunavelliä. Hassua että joku voi äimistellä toisten ruokaa noin paljon. Luulisi että hurjempaa olisi jos ei olis ruokaa...

Vierailija

vastaus on peruvelli:))) Eli meillä sitä syötäs 7 kertaa viikossa:))))

Lainaus:

syöttäisin sitä lapsille kerran viikossa jos viitsisin kuoria perunat. Paremmin menee alas kuin sushi ja blinit

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat