Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähkökäyttöisestä rintapumpusta avent isis IQ uno. Apua kaivattaisiin

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei te kokeneemmat!

odotan kaksosia ja nyt tuskailen tuon rintapumpun kanssa mikä olisi hyvä vaihtoehto. Lastentarvikkeesta kyselin ja sain vastaukseksi ettei kaikkein halvinta esim emman sähkökäyttöistä rintapumppua kannata ostaa ja nyt olenkin katsellut tuota aventin sähkökäyttöistä. sitten huomasin tuolla vauvataloa johannan sivuilla että kehuvat enemmän tuota käsikäyttöistä rintapumppua siis sähkökäyttöistä paremmaksi.

Mitkä ovat teidän kokemuksenne olisiko se käsikäyttöinen sittenkin parempi kuin sähkökäyttöinen huomioiden että imetän kahta lasta?

Kiitos vastauksistanne jo etukäteen

Julianna+tuplat rv 25+2

Kommentit (2)

Vierailija

Mulla oli sellainen tilanne että kaksoset syntyivät keskosina eivätkä jaksaneet imeä laisinkaan rintaa, joten en imettänyt ollenkaan. Tämäkin on asia johon kannattaa kaksosten kanssa varautua. Toki moni onnistuu täysimetyksessäkin. Itse en olisi käsikäyttöisellä pumpulla pärjännyt. Minulla oli käytössä Ainu Medela sähkökäyttöinen rintapumppu ja olin siihen erittäin tyytyväinen. Muista pumpuista minulla ei valitettavasti ole kokemusta.

Onnea sinulle kovasti loppuodotukseen:) Toivottavasti pääset hyville viikoille!

Terkuin Butterfly (ja pojat kohta 1v)

Vierailija

Siinä sähkökäyttöisessä pumpussahan on myös tuo manuaalimahdollisuus ja kokeilin sitä yhden ainoan kerran 10 kk:n aikana. Toimihan pumppu niinkin, mutta mielestäni ei ollut mitään järkeä käyttää niitä manuaalisia osia, sähkötoiminto oli ihan ehdoton. Todella vaivaton ja tehokas laite minun mielestäni - suosittelen lämpimästi!

Ja vinkkinä, jos kaikki tuttipullotkin on Aventia, yhteensopivuudesta on paljon etua tarvikehankinnoissa. Sittemmin Aventin tuttipullot muuttuvat nokkamukeiksi (niihin voi ostaa irrallisia nokkaosia sekä irrallisia kahvoja) eli meillä vältyttiin kokonaan nokkamuki-investoinneilta, joita monella tuntuu pyörivän useitakin tuttipullorumban jälkeen.

Mutta takaisin pumppuun, sähkökäyttöinen pumppu oli tosiaan käytössä meillä 10 kk:n ajan lähes päivittäin, kun vielä kiinteisiin ruokiin siirryttyä pumppasin ruoanlaittoonkin rintamaidon. Eli vaikka sähkökäyttöinen onkin rutkasti kalliimpi, ei tuolla käyttöajalla ollut kovin paha investointi ja mukana tuli kuitenkin jo pari pulloa, laukku yms. tarvikkeita. Ja pumppua oli vaivatonta käyttää joko verkkovirralla pistorasian lähellä tai sitten paristoilla.

Piti oikein käydä vuolla Vauvatalo Johannan sivuilla, mutta itse en osannut lukea tekstejä niin, että manuaalista pitäisivät parempana kuin sähköistä (tai sitten en ollut samassa kohdassa missä sinä). Mielestäni manuaalisen pumpun kuvauksessa ylipäänsä kehuttiin Avent Isis -pumppua (josta on sitten tuo manuaalinen ja sähkökäyttöinen versio). Mutta oman kokemuksen perusteella suosittelen ehdottomasti sähköistä versiota!

Uusimmat

Suosituimmat