Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi ihanaa tota 4v 5kk poikaa (perin inhottavaa suututtaa vieläkin)

Vierailija

pelasi tietokoneella kun pistin pyykkejä,löysi jonkun ihme pelin jota en sallinut en pelata,lähti pois kun vaihdoin sallitut pelit,minä tokasin lapselle ei sitten sammutan nämäkin sitten ja tää löi mua päähän yhdellä tavaralla. mä totesin sille että lähtee arestiin=jäähypenkille. alkoi nimittelemään typeräksi yms. penkillä koetti potkia,purra ja lyödä mua pitkän aikaa (jouduin pitää poikaa siinä kun yritti käydä lyömään mua ja karkaa),lopulta totesin sille että nyt menee sylkee rumat sanat vessan pönttöön. ja voi elämä mikä tappelu(hiki vaan virtasi kun jouduin pitää siitä kiinni ja koetin samalla vältellä iskuja ja potkuja ja puremista) käskin sitä lopettamaan ja sanoin että ei pääse pois ennenku sylkee sinne pönttöön ja sitä vääntöä kesti koko vauvan päiväuni ajan!! lopulta lopetti lyömisen yms. mutta ei suostunut sylkee(välissä vauva heräsi kävin hakee sen vessaan mukaan) lopulta lapsi sylki ja istui sen jälkeen 4min jäähyllä lyömisestä ja potkimisesta. v####u millä toi kakara lopettaa ton älyttömän käytöksen?

Kommentit (12)

Vierailija

Tuskin on olemasssa mitään poppakonstia mikä tuohon auttaisi, aika kyllä parantaa käytöstä mutta osittain se on myös luonteesta kiinni. Meidän poika ainakin on niin sitkeä sisupussi ja vastarannankiiski että istuu ja mököttää vaikka maailman tappiin mutta ei tee niinkuin käsketään.

Musta kaikkein helpointa on välttää noita tilanteita että esim. pakotat sylkemään jotain. Kun et oikeasti voi siihen pakottaa. Olisit vaan istuttanut jäähyllä ja sillä selvä. Meillä toimii hyvin myös esim. jonkun lelun takavarikointi. Ja sit pitäisi jaksaa itse pysyä sen lapsen raivon yläpuolella, eihän se helppoa ole mutta että jaksais itse olla se aikuinen. Meillä poika on nyt 5,5 v. eikä näitä horror-raivareita ole ehkä kuin kerran kuussa. 6-vuotisuhmaa odotellessa :)

Vierailija

Kirjoitustyylistäsi tulee mieleen, että olet aika väsynyt ja stressaantunut, itsekin sanot, että tulee puhuttua lapsille typeriä, ja vaikuttaa, että muutenkin alennut konflikteissa lapsen tasolle. Lapsesi on menossa psykiatrille, pitäisikö sinunkin?

Sanon tämän kaikella ystävyydellä; jokaisella meistä voi olla aikoja, jolloin pää toimii hiukan heikommin, itsekin olen terapiani käynyt. Ja tiedän kokemuksesta, että äidin stressi ja ärtyneisyys tarttuu lapseen kuin lapseen, vaikka ei olisi taipumusta ylivilkkauteen tai muihin ongelmiin. Kun lapsi reagoi käytöksellään äidin stressiin niin helpoin tapa ratkaista lapsen käytös on aloittaa äidistä.

Vierailija

no kuule alusta alkaen on lyöminen kielletty tiukasti,eikä ikinä sallittu muutaskaamn satuttamista. että ei ole sallittu. ja se agressio räjähtää potenssiin kymmenen kun saa seuraamuksen=jäähy. siis oikeesti silloin kun vauva omn itkenyt niin että seuraamuksen antaminen-valvominen on ollut mahdotonta se jää yhteen lyöntiin. että se seuraamus oikeesti nostaa uhmakkuutta,mutta pakkohAN SE ON OLLA JOTTA JONAIN PÄIVÄNÄ RIITTÄISI PELKKÄ VAROITUS KIELLETYN LOPETTAMISEEN/LOPPUISI KOKONAAN LYÖMINEN.

LAPSI ON MENOSSA LASTEN PSYKIATRILLE(SEKÄ TUTKIMUKSIIN PERINNÖLLISYYS POLIKLINIKALLE->50%MAHDOLLISUUS ETTÄ ON PERINYT GEENIVIRHEEN,SITÄ KAUTTA SITTEN ETEENPÄIN,NEUROLOGILLE,TMS. TAUSTALLA YLIVILKKAUSEPÄILY)TOSIN NIINKUIN SINÄKIN PÄIVÄKODIN TYÖNTEKIJÄT ON SITÄ MIELTÄ' ETTÄ KYSE ON VAAN KURITTOMUUDESTA TMS. MUTTA KUN EI OLE. :)

Vierailija

Ainoastaan voit kieltää lyömisen ja vaatia tottelemaan siinä. Teit aivan oikein siinä, että pidit lasta kiinni, mutta on "kyykyttämistä" vaatia lausumaan jotain lauseita. Koita jaksaa pitelyitä, ne ovat joissain tilanteissa ainoita keinoja, mutta toimivat kun on itse sinnikäs. Varoita lasta tulevasta tilanteesta = "kohta joudut jäähylle -> jos et pysy jäähyllä pidän sinusta kiinni/jos lyöt äitiä pidän sinusta kiinni"

Kun otat lapsen syliin pidelläksesi, älä enää keskustele lapsesi kanssa. Sano hänelle, että haluat hänen rauhoittuvan, ja sitten juttelette asiasta.

Kun tilanne on lauennut (ja kyllä se niin tekee, voi vain viedä aikaa), lapsi on yleensä kuin vahaa ja häntä voi helliä sylissä ja kertoa vaikka tikku-ukko-kuvin mitä tapahtui ja miksi: pelasit kiellettyjä pelejä-> muutkin pelit kiellettiin ->löit äitiä ja heittelit tavaroita -> jäähy -> löit yhä -> äiti otti syliin. Kerro säännöt: Lyödä ei saa koskaan, rumia ei saa puhua, ei saa haukkua, ei saa pelata kiellettyjä pelejä.

Lopuksi voitte tehdä jotain yhteistä, vaikka lukea vähän kirjaa tai mennä yhdessä tekemään jotain. Se vahvistaa lapsen tunnetta siitä, että vaikka raja on asetettu, hän on silti hyväksytty ja rakastettu.

lto

Vierailija

Jos lapsellasi on taipumusta olla levoton tai aggressiivinen, niin sinuna jättäisin nyt nuo tietokonepelit vielä kokonaan pois. Poikasi on pieni, eikä tarvitse niitä!

Minun poikani on 5,5 v ja tulee levottomaksi ihan pikkulapsillekin tarkoitetuista peleistä, vaikka lego-sivujen peleistä. Rakastaa pelejä valtavasti, mutta toistaiseksi saa tulla toimeen ilman niitä, sillä jos annamme rajatusti peliaikaa niin poika on koko ajan huonolla tuulella, koska ei saa pelata enemmän. Jopa piirretyt on meillä pannassa samasta syystä.

Vierailija

Oletkohan antanut tilanteen kehittyä jo liian pitkälle? Miksi olet alunperin sallinut lyömiset ja potkimiset? Ei tuollainen noin voimakas agressiivisuus ihan hetkessä rakennu.

Nyt tiukempi ote tuohon lapseen. SINÄ olet se, joka määrää, ja KETÄÄN ei lyödä. Nostat sen lapsen vaikka seinälle ja tuijotat kunnes lopettaa. Pidät tiukasti kiinni niin ettei pääse lyömään.

Oikeasti, en tiedä, miten sinun pitäisi toimia. Kannattaisi kysyä neuvoa ja apua ihan asiantuntijoilta, vaikka neuvolan kautta joltain lastenpsykiatrilta.

Vierailija

Lainaus:

Meillä ainakin se johtaisi ihan samanlaisiin raivokohtauksiin, totta puhuen kuka tahansa meistä saisi täydellisen hullunkohtauksen jos joku isompi pitäisi meitä kiinni ja alistaisi omaan tahtoonsa.

Enkä minä myöskään jaksaisi olla potkittavana. Tuossa tilanteessa meillä olisi joutunut omaan huoneeseen rauhoittumaan jos ei pyydä anteeksi lyömistä. Kielletystä pelistä olisi taas ja taas keskusteltu miksi sillä ei saa pelata.

Ei ne lapset tyhmiä ole.

Vierailija

NIIN OLISIKO KELLÄÄN MITÄÄN VINKKIÄ MILLÄ TUON LYÖMISEN YMS SAISI KITKETTYÄ POIS? EN JAKSA TOTA KÄYTÖSTÄ ENÄÄN. (TULEE ITSEKKIN SANOTTUA LAPSELLE IHAN TYPERIÄ ASIOITA KUN ON NIIN VÄSY TOHON KÄYTÖKSEEN)

Vierailija

Meillä ainakin se johtaisi ihan samanlaisiin raivokohtauksiin, totta puhuen kuka tahansa meistä saisi täydellisen hullunkohtauksen jos joku isompi pitäisi meitä kiinni ja alistaisi omaan tahtoonsa.

Enkä minä myöskään jaksaisi olla potkittavana. Tuossa tilanteessa meillä olisi joutunut omaan huoneeseen rauhoittumaan jos ei pyydä anteeksi lyömistä. Kielletystä pelistä olisi taas ja taas keskusteltu miksi sillä ei saa pelata.

Ei ne lapset tyhmiä ole.

Vierailija

meilä saa puhua rumia, mutta vain vaatehuoneessa. Jos kiroiluttaa ja kiukuttaa, nostetaan lapsi vaatehuoneeseen. kiukkuaa siellä aikansa.

Löymisestä joutuu maksamaan "kiltteys kuppiin" rahan rahapussistaan. Kiltistä teosta saa hymynaaman omalle kohdalle taulukkoon. Perjantaisin on palkan maksupäivä! Lasketaan viikon hymynaamat. Hymynaama on 20 sent.

Uhkailu, lahjonta , kiristys...

Toimii, jos jaksaa itse pitää kiinni noista säännöistä. Meillä on ollu vaikka minkälaista taulukkoa, tarroja, kuvia... Tuo raha homma tuntuu toimivan.

Poika 5v

Uusimmat

Suosituimmat