Naiset joilla ei ole omia lapsia eivät tiedä lasten hoidosta mitään. Sen vuoksi päiväkodin

Vierailija

työntekijöillä pitäisi kaikilla olla omia lapsia ennen kuin saisivat hoitaa muiden

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

on lapsia kokemusta joka ikisestä lapsesta mitä maailmassa on? Sitä paitsi ulkopuolinen joka ei katso lapsia ruusunpunaisten silmälasien läpi (kuten vanhemmat tekee) on usein paljon parempi arvioimaan mikä lapsen käytöksessä on hyvää ja mikä huonoa. Se palaute on täysin puolueetonta.

Vierailija

Hyvä vaan, että päiväkodissa on eri elämätilanteissa olevia henkilöitä. Ihan virkistävää vaan saada tiimiin kokemus, joka perustuu tuoreisiin opintoihin ja johon ei omakohtainen kokemus vielä ole tehnyt niin syvää uurretta.

Ja kuten edellä oleva kirjoitti, ei kaikesta tarvitse olla kokemusta voidakseen tehdä työtä hyvin. Eli höpöhöpö.

Vierailija

No, minä lapsettomana jaksoin askarrella, leikkiä, pelata, touhuta päiväkodissa vaikka mitä lasten kanssa. Nyt, kun olen lasten jälkeen palannut takaisin töihin, ei voisi vähempää kiinnostaa! Saan pelata, leikkiä ja touhuta kotona, en vaan jaksa enää töissä pahemin innostua, väkisin yritän suoriutua pakollisista hommista, mutta ylimääräisiä en jaksa enää tehdä.. =(

Vierailija

lähihoitajalla pitäisi olla kokemusta mitä on vanheneminen, että sitten vasta kun on 80v täyttänyt niin sais hoitaa muita vanhuksia.

Tai lääkärin pitää ensin käydä itse näitä sairauksia läpi ennen kuin alkaa toisia hoitamaan, niin ymmärtää paremmin miltä sairaasta tuntuu. Esim syöpäosastolla. Itse käydä ne hoidot ensin läpi niin voi aavistaa miltä potilaasta tuntuu.

TÄytyyhän nyt alan ammattilaisilla olla jotain kokemusta asiasta ennen kuin voi sitä työtä tehdä. Eikö niin ap?

Vierailija

kai ne sitten tietää jos hoitavat niitä 9h tuntia päivässä 5pvä viikossa. Ihan sama kenen ne muksut on. Taitaa ap.ta ottaa pattiin, että itsellä ei ole niin hyvää lastenhoitokokemusta kun jollain lapsettomalla lastenhoitajalla...

Vierailija

olla kokemusta kaikenlaisesta rikollisesta toiminnasta srekä tekijän että uhrin ja todistajan näkökulmasta. [b]Yksikään tuomari ei saisi istua murhakäräjiä ennen kuin on itse tullut murhatuksi![/b]

Lainaus:

työntekijöillä pitäisi kaikilla olla omia lapsia ennen kuin saisivat hoitaa muiden

Vierailija

Vaikka itsellä on 4lasta. Vanhemmat naiset toki ovat parhaimpia hoitajia tai niillä on sitä ns. maalaisjärkeä, mutta nuoremmat joilla ei ole lapsia ovat taas innokkaita. Jaksavat lorutella, leikkiä, "tietävät" mikä lapselle on hyväksi ns. kirjoista lukeneena, joten toimivat sen mukaan. Osaavat olla johdonmukaisia ja osaavat ns. kasvattaa. JOten en heitä tuomitse etteivätkö osaisi hommaansa hoitaa, ainut mikä heiltä monesti puuttuu on se ymmärrys eli eivät tiedä vanhemmuudesta eikä lasten hoitamisesta kuitenkaan mitään vaikka niitä hoitavatkin 8h päivässä. JOten sitä kautte tulee se niin sanottu erilainen kasvatusmetodi ja ns. maalaisjärki mukaan. Vanhemmissa hoitajissa, joilla on omia lapsia on ollut, tätä on taas toooosi paljon ja näkevät erilailla katsoa lapsia ja ymmärtävät lapsia ja vanhempia, mutta kuitenkin ehkä se "aito" kiinnostus lapsiin jo puuttuu eikä enää jakseta niin panostaa. Joten kaikissa on sekä hyvät että huonot puolensa.

Vierailija

Sain ensimmäisen lapseni vasta 30 vuotiaana ja sen jälkeen olen palannut päiväkotiin töihin. Osaan suhtautua muidenkin lapsiin paljon kärsivällisemmin ja ymmärtäväisemmin kuin ennen oman lapsen saantia.

Usein olen myös kuullut monien äitien kommentoineen, että eivät ennen oman lapsen saantia välittäneet muista lapsista samalla tavalla kuin nyt. Minun mielestäni äitiys muuttaa ihmistä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat