Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkä ponnistusvaihe ja löystyikö alapää pysyvästi?

Vierailija

Entäs yläpää ja imetyksen pituus, että korreloivatkohan nämä keskenään?

Sitten vielä kiinnostaisi tuo kotihoito, että kannattaako se?

Kyselee, esikoistaan kovasti jo odottava

Kommentit (10)

Vierailija

17 minuuttia ponnistuksen aloittamisesta. & viikkoa synnytyksestä alapää suht normaali löysyydeltään (sanoi lääkäri). Yläpäätä väsyttää, kun vauvan hoito on ollut yllättävän kokonaisvaltaista ja kaikki voimat vievää puuhaa. Fyysisesti olen pirteä ja imetys reistaa aika pahasti. Nyt 3,5 kk ja alkaa imetys hiipumaan, enää noin 3 imetyskertaa vrk:ssa, muuten pulloa. Kotihoidosta en tiedä, eikä sunkaan kande sitä miettiä vielä. Katsot miten mnee äityysloma ja mietit sitte uudestaan.

Vierailija

enkä antaisi sitä tehdäkään jos tällä kokemuksella menisin sinne.

Rintoihin ei muutoksia, painavat ja suuret muutenkin, imettänyt 6-9 kk. Ainoastaan nännit halkeili.

Esikko meni yksivuotiaana tarhaan, kakkonen mummulle vähäksi aikaan, kolmonen oli kotona parivuotiaaksi. Kaikki fiksuja ja kivoja muksuja.

t: neljättä oottava

Vierailija

3 at-synnytystä, ponnistusvaiheet 1t 10min, 8min ja 6min

Ei ole alapää löystynyt pysyvästi, hyvinki on kunnossa vielä :)

Yläpää on kestänyt aivan yhtä hyvin, ei mitään ongelmaa. Väsyttänyt on kyllä välillä. Imettänyt olen 9kk, 1kk ja 7kk.

Ja suosin pienille (alle 2v ainakin) kotihoitoa, ehdottomasti. Sekä äidin että ammattikasvattajan näkökulmasta (olen LTO koulutukseltani). Omani menneet puolipäivähoitoon (4,5t /pvä) 1v9kk ja 1v8kk iässä, nyt kuopus on 2v2kk ja vielä kotihoidossa maaliskuun loppuun asti. Sitten aloittaa hänkin 5t/pvä hoidon, täyspäivähoitoon meidän perheessä siirrytään vasta 4v kieppeillä.

Vierailija

Ponnistukset ollu 20 minsaa, vajaa 5 minsaa ja 20 sekkaa.

Alapää avautumisen jälkeen palautuu nopsaan. On se jo 10 sentistä kiinni seuraavana päivänä -vai luuleeko ihmiset että avautuneena paljoa kävelee? :D

Jumppaaminen taas saa paikat timmiksi. Lihaksia se alapääkin on: itte en ollu jumpannut ennen esikoista mutta kyllä sen mies huomaa kun kesken seksin puristaa jos niitä jumppaa. Kun lihakset on kunnossa niin niissä on imuvoimaa.

Yläpää on vajaatoiminnassa imetysajan, siis aivotoiminta vähenee. Tiedä sitten onko syynä väsymys vai mikä mutta imettäjänä kun alottaa lauseen niin välillä joutuu miettiin mitä olikaan sanomassa. Tai tavarat on useammin kuin normaalisti hukassa. Suosittelen jonkunlaisen järjestyksen pitämistä!

* Rinnoista jos puhutaan niin D- kuppiset pieneni liikkumisen tuloksena. Vaikka meillä on 3 alle 5- vuotiasta.

Kotihoito kannattaa, samoin tarha. Mikä nyt TEILLE on sopiva. Jos seinät kaatuu niin ennemmin juttelisin siitä vaikka neuvolassa. Itse olen mennyt töihin koska HALUSIN tienata vähän lapsien välissä rahaa ja se on sinänsä rankkaa jun on pieniä lapsia ja kellokorttityö. Rankempaa kuin vaan olla kotona. Mutta jos kotona oleminen on rankkaa niin keksisin jonkun muun vaihtoehdon kuin työ jos se mahdollista. Ettei tartte itkeä lapsensa perään työpaikan vessassa.

Vierailija

Synnytys pysähtyi 6 tunniksi kuin seinää kun olin täysin avautunut.

En saanut ponnistaa, kun vauva ei ollut laskeutunut. Sitten pikkuhiljaa sitäkin kannustettiin tekemään, ku mikään ei auttanut, sektioon tms, ei menty koska vauvalla oli kaikki hyvin kaiken ajan. Alapää vaurioitui kraatteriksi ja kesti vuoden parantua, toinen tuli sektiolla. Kyllä se laajeni mutta tiukaksi se palautui kuin palautuikin, eihän se nyt enää mikään viivapillu silti oo, sisältä vaan on kunnossa, parempi jopa kuin ennen.

Ja tissit voi tunkea housuihin tai heittää kylmällä kaulan ympäri kun olen imettänyt, ja ollut raskaana yhteensä neljä vuotta tauotta.

Kotihoidosta ei voi kommentoida muuta kun että pää on kans levinnyt sitä pahemmin miten pidempään oon kotona ollut.

Vierailija

Paraneminen kesti, mutta lopulta parani kuitenkin hyvin. En huomaa eroa entiseen. Aikaa kulunut 5v. Toinen syntyi sektiolla.

Imetykset 1v1kk ja 1v2kk. Rinnat ovat "venähtäneet" kyllä.

Kotihoidon kannattavuus on yksilöllistä, en ota siihen kantaa.

Vierailija

Toinen lapsi syntyi alakautta ja ponnistusvaihe kesti 18 minuuttia. Alapää oli kuin pommin jäljiltä pari kuukautta, mutta ihmeekseni alkoi sitten supistua. Muutaman kuukauden päästä tilanne oli lähellä entistä.

Toista lastani imetin vuoden. Rinnat meni jo esikoista imettäessä. Kuppikoko pieneni noin ½ kokoa ja matsku muuttui pehmeämmäksi ja veltommaksi. Toisen imetyksen myötä mitään muutosta ei tullut.

Hoidan lapseni kotona ja olen siihen todella tyytyväinen nähdessäni lapseni onnellisena. Meillä lapsilla on seuraa toisistaan ja napurin lapsista. Suosittelen! Paitsi jos oma pää alkaa hajoilla, niin sitten vaan töihin vauhdilla. Kaikille perheen jäsenille on parasta, jos äiti voi hyvin.

Vierailija

6 kk, 8 kk ja 10 kk. Pidin liivejä imetysajat yötäpäivää, mutta toki rinnat löystyi jonkin verran. Toisaalta paha sanoa, miten iso osa on iäntuomaa gravitaatiolisää.

Olen hoitanut jokaisen lapsen kotona yksivuotiaaksi. En ole kotiäitityyppiä. Mun koulutus ja osaaminen on parhaiten hyödyksi muualla kuin kotona.

Vierailija

Olet ottamassa kodinhoitajaa vaikka 1 lapsi (vauva)

Stressaat alapäästä ja tisseistä.

Oletko kuullut sanontaa, että naisen kroppa on vasta sitten valmis kun on synnyttänyt, eli sellainen se kuuluu olla. Se on ns. keskeneräinen siihen asit kunnes olet synnyttänyt.- Kuuluu kuulemma luonnon lakeihin.

Tissit eivät lähteneet roikkumaan kun imetin 10kk, mutta nyt kun imetin 4kk, ne lähti roikkumaan, joten kai yksilöllistä on nuo kaikki.

Alapää voi huonosti toisen jälkeen,mutta paremmin taasen 4 jälkeen, joten vaikea on neuvoa.

Uusimmat

Suosituimmat