Missä tapauksessa saa kotiinsa perhetyöntekijän?

Vierailija

Olen katsellut, että lähiseudun yh:t ovat työllistäneet aika monta perhetyöntekijää ja ihmettelen, että miksi? Lapset ovat viikonloput isillään ja äidit bilettää senkin ajan baareissa. Sitten minä, kunnollinen perheenäiti, raadan niska limassa 24/7 ilman tukiverkostoja ja mies työssä. Miksi minun pitää jaksaa? En ole kateellinen, mutta vihaksi pistää yhteiskunnan varojen väärinkäyttö :(

Kommentit (11)

Vierailija

Tilanne oli sellainen, että varsin hankalan raskauden päätteeksi vauvamme syntyi keskosena. Vauvan kotiuduttua sairastuin pahaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Mieskin oli tilanteessa aika kovilla, koska mulle päivästä toiseen selviäminen vauvan kanssa oli tosi vaikeaa. perhetyöntekijä kävi meillä kerran-pari viikossa ja oli yleensä tunnin-puolitoista. Sain nukkua kun hän vei vauvan ulos, tai sitten vain juttelimme.

Vierailija

Nukkumaan meno oli hankalaa. Olimme myös eroamassa mieheni kanssa.

kerroin neuvolassa tilanteesta ja sieltä tuli täti kylään.

Seurasi tilannetta ja antoi neuvoja kuinka toimia vaikeissa tilanteissa.

Emme olleet lastensuojelun piirissä, emmekä joutuneet.

Vierailija

Eli kuten joku aiemmassa viestissä totesi, hankkiudu lastensuojelun asiakkaaksi, niin saatat päästä perhetyön piiriin.

Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei se yh:n arki välttämättä niin ruusuista ole, miltä naapurin näkökulmasta näyttää. Yh on lastensa arjessa usein totaalisen yksin, vaikka isä olisi aktiivisestikin mukana lasten elämässä, on vastuu ja paineet lapsista pääsääntöisesti äidin harteilla. Ydinperheessä eläville ystäville ei voi elämästään valittaa, koska itsehän on tilanteensa valinnut. Olisi kannattanut vähintään valita mies paremmin...

Vierailija

tarkkailee lastesi ja sinun välistä vuorovaikutustanne. Arjen askareisiin perhetyöntekijä saattaa antaa apua vain niin, että vahtii lapsiasi kun sinä itse siivoat.

Kotipalvelusta taas ei ole juurikaan mahdollisuutta saada apua koskse palvelumuoto on ajettu alas ja apua saavat käytännössä vain useampilaiset perheet tai sitten jos äidillä vaikkapa joku sairaus kuten reuma, jalka poikki tms..

Vierailija

Mulle ainakin tarjottiin neuvolasta perhetyöntekijää kun vauva nukkui yönsä 15min pätkissä ja isovelikin oli vasta taapero, tämä täti olisi tullut ulkoilemaan lasten kanssa että olisin saanut nukkua, enkä ole yh. En tahtonut kuitenkaan apua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat