imetys on perseestä

Vierailija

Mua ällötti koko imetys pojan vauva-aikana. Onneksi tein päätöksen, että en imettänyt. Sairaalassa pakotettiin kokeilemaan imetystä ko 4.00 aamuyöstä ja poika huusi täyttäkurkkua nälkäänsä ja minä itkin väsymystä,

Onneksi sai sitten pullomaitoa ja nukkui.

Onko mikään ällöttävämpää kuin äiti, joka imettää lasta. Musta ainakin, Maidon

haju sai jo mut oksetamaan.

Ei ollut mun juttu enkä enää ton yön jälkeen yrittänyt. Hyvin kasvoi tuttelilla jne ja läheisyyttä voi antaa muutenkin kuin tissi suussa.

Ällöttää myös ravintelissä imettävät äidit, joilla tissit siellä pitkällä ja röhkivät kakarat. Eiköhän vauvanhoitohuoneet ole sitä varten, että tarvii joka paikassa niitä tissejä levitellä koko Suomen kansalle.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Se ei tunnu kivalta ja se on rasittavaa, kun se on vain äidin vastuulla.

Mutta kyllä silti lasten vuoksi kumpaakin imetin yli vuoden.

Ja siinä pelkässä imettämisessä on kärsimystä tarpeeksi, enkä todellakaan mene hyvän ruuan päälle minnekään ravintolan haisevaan vessaan puoleksi tunniksi imettämään. Jos mun imettämiseni sua haittaa, niin katso ihmeessä muualle.

Vierailija

Naisen tissit on juuri tuota imetystä varten. Jos nainen ei imettäisi niin tissit on ihan turhat. Sä kuulostat joltain teiniäidiltä jonka ei tarvitsisi tehdä maailmaan yhtään lasta, kerran et osaa antaa lapsellesi sitä ainutta ja oikeaa ravintoa. Joten kasva lapsi aikuiseksi ja jätä lastenhankinnat meille oikeille aikuisille!

Vierailija

on nimittäin ravinteikasta ja hyväksi lapsellesi..

Lainaus:

Esikoista imetin pakosta kaksi viikkoa, kuopusta viikon ja kolmatta lasta en imettäisi päivääkään!

Vierailija

Mikäpä sen luonnollisempaa ravintoa kuin rintamaito?! Ja se imetyksen helppous... Ei tarvii kantaa kalliita korvikkeita kaupasta ja pelata pullojen kanssa!!!

Vierailija

Kun nainen jolla rinnat toimii ei raaski imettää vaan keksii verukkeita: "Minua niin nukutti öisin etten imettänyt, tai maito haisee"..

Sitä on kamalaa katsella kun korviketta kaadetaan vauvan kurkkuun vaikka parempikin vaihtoehto olisi -jos vaan viitsisi.

Itsellä on kolmas lapsi nyt imetyksessä. En ressaa imetysajalla, kuukausi vasta mennyt harjotellessa ja nyt alkaa löytymään yhteinen sävel.

Omalla kohdalla imetys on parasta muutama kuukausi synnytyksestä.

Luovutan viikossa 1,5 litraa maitoa sairaalaan josta sinun kaltaisillekin ihmeellisille äideille annetaan osa. :( Kun menisi maitoni edes sitä aidosti tarvitsevalle? No ei vaan, kyllä se sinunkin lapsi suokaa tarttee jos et sitä itse haluakaan antaa.

* Muistuttaisin että jos sulta imettävä äiti tulee pakkaseen maitoa niin ala luovuttamaan!! Siitä saa paitsi rahallista hyötyä myös iloa arkeen, kysy lisää infoa neuvolastasi. Oma sairaalani hakee maidot kotoa ja minimi luovutusmäärä on 5 dl parissa päivässä.

Vierailija

imetystä "inhoava". Ekaa lasta täysimetin viisi viikkoa, hiphei. Tuntikaupalla tissi suussa, ilmeisesti maitoa ei oikein kunnolla tullut? Sitten Nania pullosta lisäksi. Imetyksen lopetin kokonaan vauvan ollessa kolme kuukautta vanha.

Toista lasta imetin viikon, senkin aikana sai jo Nania pullosta. Nyt olisi halunnut vielä jatkaa osittaisimetystä, mutta pieni ikäero ja mustasukkainen isosisko olivat syynä siihen, että lopetin imetyksen lyhyeen. Päätin säästää omia voimiani.

Vierailija

luulen että kirjoitit juttusi provosointi mielessä. Kertoo jo toi kiroileminen ja toisten mollaaminen.

En minäkään imettämisestä tykännyt, mutta imetin silti 4 kk:tta. Enkä vähättele niitä jotka jaksaa imettää kuukausi kaupalla.

Ap, asiat voi esittää aina fiksumminkin.

Vierailija

Aluksi oli vaikeaa eka kuukausi. Kävi kipeää, rintojen iho meni rikki, eli löytynyt asentoja, niskat aina jumissa ja kipeät. Vauva olis roikkunut tississä vaikka tunnin putkeen. Yöheräily oli painajaismaista. Itse vaan ajattelin kyllä niin että parempi minun on nyt vaan tottua ja sopeutua tähän. Tsemppasin itteäni niin , että vaikka tekee kipeää ei haittaa, mitä nopeampaa mukaudun ja antaudun tähän henkisesti sen helpompaa. Ja nyt 4 kk synnytyksestä imetys on helppoa ja mukavaa. On niin ihanaa kun on joku konsti millä vauvelin saa tyytyväiseksi ja mukava olla vauvan lähellä. Vauva on myös jo selkeästi kiintynyt enemmän minuun kuin mieheen vaikka muuten yhtä paljon hoidetaan. Niin että kaippa se siitä imetyksestä johtuu että vauvan ja äidin suhde on läheisempi. Mulla ei ainakaan maitoa valu rinnoista mihinkään muualle kuin vauvan suuhun, joskus saatta valua toisesta rinnasta kun imetän. Maito ei myöskään haise miltään, vaikka mulla on nyt imetysaikana tosi herkkä hajuaisti. Lisäksi on tosi kätsyä kun vauvan kans voi mennä mihin vaan eikä se loppujen lopuks tarvi siellä muuta kuin minut no joo ja ehkä vaippoja jos pidempään ollaan. En muuten koskaan imetä julkisilla paikoilla. Tykkään imettää rauhassa, vauvakin syö paremmin kun ollaan kahestaan. En tykkää siitä jos joku tulee viereen vahtamaan kun imetän.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat