Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun on varmaan pakko viedä meidän kissa lopetettavaksi ensi viikolla :-(

Vierailija

Kamala olo, kun pitää tehdä tällainen päätös.

Kissa on 10-vuotias, mutta on sairastellut koko elämänsä jonkin verran. Syksyllä oli taas uusia ongelmia ja silloin jo eläinlääkärin kanssa juteltiin, että jos hoito ei auta, kissa on varmaan armeliaampi päästää pois.

Nyt oireet on tullut takaisin hoidosta huolimatta :-( Kissa on tosi levoton, ei oikein nuku, maukuu koko ajana. Sitä todennäköisesti sattuu johonkin.

Toisaalta tekisi mieli viedä kissa taas vain uusiin tutkimuksiin, jos kyseessä onkin kuitenkin vain virtsatietulehdus. Toisaalta taas, kissa pelkää eläinlääkärissä aivan kamalasti ja eihän sairastelut varmaan nytkään loppuisi.

Mulla on ihan kamala olo, kun en tiedä, mitä tehdä. Mies ei ota kantaa koko asiaan. Jos kissa lopetetaan, jossittelen varmaan, että jos sen olisikin voinut taas parantaa (hetkeksi, kunnes se taas sairastuu uudestaan). Jos kissaa taas ei lopeteta, se taas sairastuu jossain vaiheessa.

Mitä mä teen :-(

Kommentit (4)

Vierailija

viimevuoden lopulla lopetettavaksi ja olihan se kamalaa mutta paras ratkaisu kisulle, oli kyllä tosi kipeä et sikäli ratkaisu oli helppo tehdä.

Vierailija

Nuori kissahan tuo on vielä siihen nähden, että kissat voivat elää jopa 20v. Ei joku epämääräinen maukuminen ja kipuilu ole syy lopetukselle. Varmaan olet kissan ottaessasi ottanut huomioon, että se saattaa sairastella ja sitä on silloin myös vietävä hoidettavaksi, eikä heti tapettavaksi. Ethän vie lapsiasikaan piikille jos ovat usein kipeinä....

Vierailija

...mutta joskus kuitenkin paras vaihtoehto. Minulla oli ennen kaksi kissaa, nyt enää yksi. Toinen jouduttiin lopettamaan, kun raasu sairastui vakavasti. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt lopettaa aikaisemmin, kun joutui kärsimään. Koitin kuitenkin toivoa, että selviää ja käytiin tutkimuksissa vaikka kuinka monta kertaa. Voimia sinulle!

Vierailija

Lainaus:

Nuori kissahan tuo on vielä siihen nähden, että kissat voivat elää jopa 20v. Ei joku epämääräinen maukuminen ja kipuilu ole syy lopetukselle. Varmaan olet kissan ottaessasi ottanut huomioon, että se saattaa sairastella ja sitä on silloin myös vietävä hoidettavaksi, eikä heti tapettavaksi. Ethän vie lapsiasikaan piikille jos ovat usein kipeinä....

Ihan kuule eläinlääkäri sanoi, että lopetus voisi olla armeliaampaa. Ja kyllä tiesin kissaa ottaessani, mitä tuleman pitää.

Tuliko sinulle hyvä mieli, kun sait mieleni pahoitettua? Mene itseesi. Mikä oli motiivisi?

ap

Uusimmat

Suosituimmat