Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mietiskelen (anoppiasiaa)

Vierailija

sellaista, että anoppilassa käydessämme osallistun askareisiin mm. tiskaamalla ym. miten missäkin tilanteessa sopii. anoppi joskus ehtii mut tiskaamaan huhuillakin "nyt olis tiskit valmiit tiskattavaksi" jne. en ole asiaa enemmän ajatellut, koska tokisilloin kun kylässä olemme autan.

mutta toisin päin. anopin ollessa meillä kun on ruokapöydässä valmis sanoo "nyt saa kerätä pois" (siis hänen likaiset astiansa) jne. nyt oon vasta tajunnu tän ristiriidan, ei siinä mitään, kyllä mä kotonani hommat hoidan, mutta kunhan mietiskelen, mistä johtuu.

anoppi on hyväkuntoinen, työssäkäyvä vajaa kuuskymppinen nainen, ihan vaan selvennykseksi.

ei ole siis tarkoitus mollata anoppia tai hänestä valittaa, kunhan vaan olen tällaista huomannut.

Kommentit (4)

Vierailija

luultavasti myös lapsia???

Ja niiden lasten kuuluu auttaa omaa äitiään, ei miniän eikä vävyn! Miniät ja vävyt auttaa omia vanhempiaan!

Vierailija

mulla on mukava anoppi, mutta jotenkin vähän kireähkö. Aluksi siellä käydessä yritin joka kerta kysyä tarvitseeko apua ja tarttua vaan toimeen, mutta jotenkin hän tuntui siitä vaivaantuvan. En enää nykyään tuppaudu.

Hurja päivittely tuli, kun joskus aloin heillä kattiloita tiskaamaan. En ole nyt uskaltanut sitä enää tehdä, kun kai hän sitten kokee keittiönsä niin omakseen.

Ja tuossa kesällä grillattiin, ja kyselin mitä voisin tehdä, ja hän ehdotti salaatin leikkaamista. Rupesin sitä sitten tekemään, mutta ilmeisesti tein sen väärin, kun hän tuli ja teki sen oikeastaan uudestaan.

Ei se mitään, hänen kotinsa ja hänen tapansa. Mutta välillä pelkään loukkaavani.

Vierailija

että miniä on aina piika ja passari.

Ainaki täällä takahikiällä miniät ovat sukuun naituja piikoja, ja "vanhaemäntä" vaan kulkee heitä arvostelemassa kylällä.

En kyllä anopin tiskejä menisi tiskaamaan!

Vierailija

on anopilla lapsia :) ja mun mies tekeekin, mut se kun hoitaa niitä fyysisesti raskaampia hommia kun siellä käydään niin mä sit teen niitä "sisähommia". ei mun mies siellä lusmuile kun mä jotain teen..

ja en kyllä kehtaa olla tekemättäkään mitään, kyllä mun mielestä kuuluu auttaa kun yötä ollaan niin ainakin peinissä jutuissa, mut sitä vaan kun meillä ollessa anoppi ei vaivaudu niitä astioita edes tiskipöydälle nostamaan...

oon aika huono sanomaan (joo pitäis varmaan opetella) mut jos seuraavalla kerralla sanois "ne voi laittaa suoraan tiskikoneeseen" tai vastaavaa?

enkä mä oikeasti oo näin nössö kun mitä käsittää näistä kirjoituksista, toisaalta jo huvittaa että tänne tänkin kirjoittelin :)

ap

Lainaus:

luultavasti myös lapsia???

Ja niiden lasten kuuluu auttaa omaa äitiään, ei miniän eikä vävyn! Miniät ja vävyt auttaa omia vanhempiaan!

Uusimmat

Suosituimmat