Syysvauvojen mammat

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huhuu! Onko täällä enää ketään, kokeilen huvikseni. Oletteko huomanneet, joko teidän vauvat tunnistaa oman nimensä? Vaikuttaisi siltä niinkuin meidän Kerttu jo tunnistaisi oman nimensä ja lisäksi sanat äiti ja isä. Kerttu kääntää päätään puhujaa kohti kun hänen nimensä mainitaan ja kääntyy katsomaan isää jos puhun isästä ja minua jos puhun äidistä. Muutenkin Kertulla on nyt jokeltelu muuttunut aiempaan verraten. On alkanut huuteleen tosi kovalla änellä ja välillä päästelee korkeita ääniä. Aivan kuin testailisi minkälaisia ääniä hänestä lähtee. Se on tosi hauskan kuuloista. Liikkuminen ei ole juurikaan edistynyt. Lattialla ollessaan pötköttelee vaan selällään ja huitoo käsillään ja jaloillaan. Kyljelle pääsee kääntymään kun viitsii ja helistimillä leikkii. Sylissä ollessa Kerttu tarttuu jo äitiä kaulasta ja hiukista, lisäksi hän kopristelee kynsillään mistä vaan saa kiinni. Ajattelin lähteä tänään Kertun kans ulos, niin että laitan hänet rintareppuun, niin että voi katella sieltä kun yleensä on aina vain vaunuissa ulkona. Ollaan oltu Kertun kans äiti ja vauva jumpassa, josta Kerttu tykkää kovasti. Siellä vauva on punttina jota äiti nostelee ja keinuttelee ja on tietenki toisia vauvoja. Jos täällä vielä joku hengailee, niin kirjotelkaa kuulumisia

t. Elli ja Kerttu syntynyt 27.9.

Kommentit (4)

Vierailija

Meidän hugo (synt. 20.9) kuulostaa hyvin samantapaiselta kuin teidän Kerttu äänteiden ja liikkumisen osalta! Me ei nukuta juuri koskaan, tai ainakaan kovin pitkiä pätkiä kerrallaan, yöt on monesti tissisuussa-nukkumista, jolloin äiti ei nuku kovin hyvin, kun kylkeä ja lonkkaa polttaa samassa asennossa oleminen tuntitolkulla... Kyllä se siitä!

Meidän urheilut on vaan vaunulenkkeilyä, kun on nuo ekat kuukaudet olleet niin vähäunisia, ettei äiti jaksa ajatella (varsinkaan ajatella) mitään aktiviteetteja.

Nyt täytyy taas mennä!

t. sanelma ja Hugo 4kk 1vko

Vierailija

syntynyt 29.09.

ja tunnistaa kyllä oman nimensä, noin kuukauden verran tunnistanut mun mielestäni.

Liikkuminen on meillä todella huikeeta, neiti ei meinaa millään pysyä aloillaan,

selältään vatsalle kääntyi ensimmäistä kertaa 17.12 ja siitä sitten on edennyt kovaa vauhtia...nyt ryömii ja ryömii, ihan joka paikkaan, nousee konttausasentoon...että odotanpa tässä vaan minä päivänä konttaa, huh huh...

saa nyt jo olla silmät selässä, mitäköhän kun alkaa konttaamaan? ;)

Mä poistuin kokonaan facebookista, kävin siellä ihan liian usein, ainakin

omasta mielestä... riittäpi mulle nä vauva- ja libero-sivut kun tytöllekin pitää seurana olla!! :D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat