Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos haluat laihtua, syödä hyvää ruokaa kituuttamatta, aloita karppaus!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Itse olen täällä joskuspari vuotta sitten pyörinyt kun lapseni oli pienempi.

Itselleni tuli yli 30kg painoa lisää raskauden aikana, vaikka oli sitä lähteissäkin lähes 100...

sektion vuoksi (ehkä) ja tyttöni suuren ruokahalun vuoksi, imetys ei onnistunut. Joten sekin laihdutuskeino oli pois suljettu. Yritin laihduttaa niinkuin nykyään on tapana. Paljon leipää ja puuroa, rasvat minimiin, light-tuotteet kehiin. Ei onnistunut, ehkä ensin putosi pari kiloa, mutta sitten tyssäsi. Muutaman kerran yritin aloittaa, mutta ei saanut oikein tuulta siipien alle.

Nyt oli syksyllä sellanen olo, että tässä ei ole paljon vaihtoehtoja. Painonvartioihin en halua enää ikinä, silti painoa pitää saada pois. Aloin jo masentua. Lapseni kanssa en jaksa leikkiä, varsinkaan mitään ulkoleikkejä. Haluaisin kyllä, mutta ei onnistunut. Selailin nettiä ja googlasin "vähähiilihydraattinen" kun oli sellaisesta jossakin lehdessä ollut maininta ja sieltä pomppasi sellainen kuin "karppaus.info". Sinne menin tutkimusmatkalle. Ja sieltä löysin uuden elämäni.

Kirjauduin sisään ja selailin keskustelu-palstaa ja Wikiä.

Vähän myöhemmin hankin muutaman kirjan, "ravinto ja terveys"(Antti Heikkilä), "kivikautinen ruokavalio"(hassu nimi, täyttä asiaa) ja "laihdu ilman nälkää, hiilihydraattitietoisesti"(tämä kirja on loppuunmyyty). Varpu Tavi on kirjoittanut uuden opuksen aloittelijoille, booky.fi löytyy ja 9.70e.

Jos jotakuta kiinnostaa elämäntapa, jossa ei tarvi kituuttaa, saa syödä hyvin ja terveellisesti, pienet ja joskus suuremmat vaivat häviää (minulla hävisi migreeni) niin voit ottaa minuunkin yhteyttä.

Sen verran kannattaa käyttää aikaa, jotta edes käväiseen sivustoilla tutustumassa asiaan.

ps. peruna ei ole tärkeintä maailmassa... ;)

Kommentit (9)

Vierailija

Ja 6,1kg lähtenyt..

Välillä leipää kaipaan ja ajattelenkin ottavani Uotilan ruisleivän ruokavaliooni sitten lähempänä tavoitetta..

Tsemppiä Piinastiinalle! Hyvin sinulla pudonnut..

Vierailija

Ihan mielenkiinnosta paljonko painosi on tippunut ja missä ajassa? Meneekö paino tasasesti alaspäin vai tuleeko jumitus kausia?

Uskon kyllä tuohon sillä eräs tuttavani sai painoaan tiputettua kun vähän alkoi järkeistämään syömisiään tuohon suuntaan. Olen sitä itsekkin miettinyt viime aikoina. Mun on vaan tosi vaikeata lopettaa leivän syönti. Se on se suurin kompastuskivi.

Vierailija

En voisi kuvitella, että jatkaisin siitä mihin jäin....

Välillä kaupassa oikein pahaa tekee, kun näkee todella ylipainoisia ihmisiä ja katsoo mitä kärryssä on. Siellä on rasvaton maito, light-tuotteita, joihin on maun vuoksi yleensä lisätty sokeria, leipää ja paljon muuta minkä pitäisi olla terveellistä ja ihmiset ihmettelevät, kun ei oikein dieetti pure... Mä olin yksi heistä. Mutta en enää... :D

Vierailija

Nyt tasan neljä viikkoa veehoohoota takana ja -4,8kg lähtenyt..

Lähes kaikki dieetit kokeilleena en tätä mihinkään vaihtais, en ainakaan painonvartijoihin, jossa nälkä koko ajan..Tosin en tätä minään dieettinä toteuta vaan uutena elämäntapana..Olen saanut verenpaineen laskemaan ja muutenkin olo on nykyään hyvä ja energinen, jaksan mitä vaan..

Vierailija

pekonit ja kermat ei tule kuulonkaan minulla eikä ylipäätänsä mitkään todella rasvaiset jutut. Mun yksi työkaveri laihduttaa vähähiilarisella ja mua aivan oksettaa se pekonin ja rasvan määrä!! Tosin on ollu vasta viikon, muttaihmetelen kyllä jos sen dieetillä paino laskee ja kolestrolit pysyy hyvänä.

Haluaisin kokeilla, mutta....

Vierailija

En minäkään pelkällä pekonilla ja kermalla elä..vaikka nekin ruokavaliooni kuuluvat..Lisäksi kala, kana, A-lk:n makkarat, kanamuna, salaatit...

En ymmärrä miksi ihmiset laihduttavat jollain nutrileteillä, kun tällä menetelmällä saa paremmin pois ja ilman nälkäisenä kituuttamista..

Vierailija

ja 10kg poissa.

Joulun aika vähän häiritsi pudotusta, mutta eteenpäin mennään ja elämästä nauttien.

Välillä tietysti paino tulee takaisin, mutta sitten taas vaaka näyttää minuusta.

Ei saa olla liian tiukka, muuten alkaa vanne kiristää päätä ja kaikki menee persiilleen... ;)

Ps. Leipä oli mulle kaikkein helpoin pois jätettävä... Syön vaan päälliset...

Vierailija

ja normi satsi taas:

Partista 150g (hh5,6g-pro5g-r15g)Tämä on siis kreikkalaista jugurttia

vadelmaa 70g (hh2,9g-pro0,7g-r0,6g)

1 kpl keitetty kananmuna (hh0,1g - pro6,6g - r5,4g)

Yhteensä: hh8,6g-pro12,3g-r21g

Ja tässä "välipala" toisella kahvitunnilla klo13.30:

kurkkua 100g (hh1,4g - pro0,6g - r0,1g)

tomaattia 50g ( hh1,7g - pro0,3g - r0,2g)

leipäjuustoa 100g (hh2,5g - pro27,4g - r21g)

1 kpl keitetty kananmuna (hh0,1g - pro6,6g - r5,4g)

kotimaista meetwurstia 50g (hh0g - pro10g - r18g)

elikkä nämä yhteen hh 5,7g - pro44,9g - r44,7g

Iltapalaksi klo18.30:

kasviswokkia, jossa oli

herkkusientä 80g (hh0,2g-pro1,6g-r0,3g)

kesäkurpitsaa 100g (hh2,5g-pro0,6g-r0,4g)

punaista paprikaa 50g (hh2,3g-pro0,7g-r0,3g)

violan maustamaton tuorejuusto 30g (hh1,5g-pro0,9g-r8,7g)

lisäksi;

Koskenlaskijaa perinteistä 100g (hh0,1g - pro19g - r22g)

2 kpl "frankfurter"-nakki yht.100g (hh 0,6g - pro14g - r25g)

Elikkä nää yhteensä: hh7,2g - pro36,8g - r56,7g

Koko päivä yhteensä: hh21,5g - pro94g - r122,4g

Viimeisessä satsissa oli sen vuoksi koskenlaskija ja frankfurter-nakit, koska ei ollut jääkaapissa mitään lihaa. kauppapäivä oli vasta huomenna.

Eli riippuen mitä haluat. Jos haluat laihduttaa, niin suosittelen aloittamaan ketokarppaamaan, niinkuin minäkin. Aloitin itse silloin syyskuussa ketokarppaamalla ja välillä pidin rajan 35g hh/vrk. Kun on saanut hyvän alun, voi nostaa hiilihydraattimäärää hiukan. Kuitenkin max. 100g/päivä. Monet karppaavat käyttäen noin 50-60g hiilareita päivässä.

Kunhan jätät pois viljat, riisin, tärkkelyspitoiset juurekset, joista pahin on peruna, ja sitten vielä sokerin.

Mä olin valmis mihin vaan, jotta saisin elämäni takaisin. ja myös sain sen jo osittain. Pääkoppa on kunnossa ja toivottavasti kroppani tulee kuntoon pikkuhiljaa. Siellä on jatkuvasti uusia paino-kamppanjoita, jotka pistävät vauhtia. Niihin ei ole pakko osallistua. Ruokapäiväkirja on sellainen mitä suosittelen pitävän. Sivuston käyttö on helppoa, jopa minun kaltaiselleni "tietokone-nörtille"... heh...

Uusimmat

Suosituimmat