Voiko työnantaja määrätä iltatöihin 2 päivän varoitusajalla?

Vierailija

Mulla toimistotyö ja ensimmäinen neuvolalääkäri olisi keskiviikkoiltana.

Nyt työnantaja on ilmoittanut sähköpostilla että meillä on kokous keskiviikkoiltana ja mun pitäis hommata sinne kahvit ja muut tarjoilut.

Voinko ilmoittaa että en ole käytettävissä, koska minulla on illalla lääkäri?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

käykö se päinsä.

Meillä esim. työehtosopimuksen mukaan pitää ilmoittaa muutoksista viikkoa ennen muutosta.

Eli jos pomo pyytää vaihtamaan vuoroa 2 päivää ennen, niin minulla on oikeus kieltäytyä. Eikä minun tarvitse millään lailla selittää miksi kieltäydyn.

Sanon vaan että se ei sovi.

Vierailija

Jos sulla on oikeasti niin hyvät näyttelijälahjat kuin kehut, saat kyllä puhuttua itsellesi sairaslomaa loppuraskauden ajaksi keskiviikkona.

Vierailija

jolloin minulla on valokuvauskurssin kanssa kauan odotettu kuvausretki, jota en ainakaan töiden takia jätä väliin.

Ei tällä palkalla kannata omaa elämäänsä työnantajalle myydä

Vierailija

voit kieltäytyä kaikista keväänkin töistä kun et ole kuullutkaan niistä mitään.

Lainaus:

Olen periaatteessa läsnäolo-oikeutettu niissä kokouksissa koska niissä käsiteltävät asiat tulevat olemaan mun kevään töitä. Lauantain kokous on onneksi hotellin kokoushuoneessa, eli sinne ei mun tarvitse tarjoiluja hoitaa. Enkä kyllä mene koska mulla on se kuvausretki

Vierailija

vai että sinun vastuulla on kokousjärjestelyt?

Ei ne välttämättä edes halua että olet paikkalla turhaan, vaan että hoidat kokousjärjestelyt etukäteen työajallasi.

Vierailija

kahvit ym. Osaavathan aikuiset ihmiset ottaa itse :)

Ei vaan...Voitko siirtää sitä neuvolalääkäriä? En tiedä pomostasi mut ensin itse kysyisin ajan siirtämistä.

Meillä jos tiukka tilanne tulee voidaan soittaa iltavuoroon muutaman tunnin varoitusajalla.

Vierailija

jos tulee jotain työvuorolistan ulkopuolisia tehtäviä. Ja ne kahvit ja tarjoilut voit kyllä hoitaa jo normaalilla työajalla, kunhan katsot, ettei ole mitään helposti pilaantuvaa.

Vierailija

enkä todellakaan siirrä neuvolaa, varsinkaan kun iltatöitä ei korvata rahan vaan vapaana. Työsopimuksessa lukee vaan että toimistotyöt ja muut työnantajan osoittamat tehtävät

Vierailija

Eli lataa vaikka kahvi valmiiksi keittimeen, kun napsaittaa päälle alkaa kahvi valua. Jääkaappiin vaikka voileivät tarjottimelle ja kokoushuoneen pöydälle pullat koriin. Mahdollisen kattauksen voi myös tehdä valmiiksi etukäteen.

Vierailija

jos siihen tulee muutoksia, niistä pitää SOPIA työntekijän kanssa. Pomo ei siis voi ilmoittaa muutoksista, vaan niiden pitää olla ok myös työntekijälle.

Näin sanoo laki.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat