Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako mennä pankkiin neuvottelemaan?

Vierailija

Minulla on luottokorttivelkaa ja kulutusluotto. Haluaisin niistä eroon mahdollisimman nopeasti. Ongelma on se, että seuraavassa kuussa käytän aina sen, mitä olen edellisessä kuussa maksanut. Mitä ratkaisuja pankki voisi tähän tarjota? Vai ovatko vain tyytyväisiä, kun maksan hirveän korkeita korkoja?

Kommentit (13)

Vierailija

jos leikkaan sen kahtia, en saa enää rahaa nostettua tililtä enkä myökään maksettua kaupassa pankkipuolelta. Pitäisikö hommata vaikka Visa Electron tilalle? ap

Vierailija

vaan loppukuusta teen niin, että siirrän luottopuolelta rahaa tililleni verkkopankissa. Ja se on yleensä saman verran, kun olen alkukuusta maksanut luottokorttivelkaa pois. Velka ei kasva, mutta ei pienenekään. Sairasta eikö ookin? ap

Vierailija

Ongelma on siis se, että käytät luottokorttia ja otat lisää kulutusluottoa. Mikä voisi olla ratkaisu? Tässäpä tämä, ei tarvitse kiittää!

LEIKKAA LUOTTOKORTTI HETI HALKI!!! Maksat pikku hiljaa velan pois, uutta ei tule kun ei ole korttia enää.

ÄLÄ OTA LISÄÄ KULUTUSLUOTTOA!!! Ja sama juttu tässäkin, maksat nykyisen velan pois, etkä ota enää uutta.

Vierailija

Mene pankkiin. Hanki pelkkä automaattikortti ja yhditä luosot yhdeksi lainaksi, jota voi vain lyhentää, ja johon ei sisälly verkkopankkiominaisuutta.

Vierailija

pullat sinulla on kohtuullisen hyvin uunissa, jos ei ole kun vaan nuo kaksi kulutusluottoa. Kipin kapin siis pankkiin ja tilaat e-visan tai debit/kredit kortin tilalle ja annat sen luottokortin pankkiin. Lopettavat sen siellä, itse jos leikkaat kortin kahtia, niin kortti ei häviä mihinkään, vaan seuraavassa uusinnassa kopsahtaa postissa tuliterä kortti kotiin, ei hyvä tässä tilanteessa. Sitten vaan makselet luottoa kuukausittain pois. Jos käytetyn luoton summa ei ole suuren suuri, ei kannata tehdä muuta. JOs taas haluat yhdistää nuo kaksi pankin luotoksi, sinulla tarvii olla kiinteää vakuutta antaa pankille. Tai sitten kaksi takaajaa, mutta niiden tarvii sitten olla hyviä. Mikään persaukinen ei kelpaa. itselläsi tarvi olla myös puhtaat luottotiedot sekä riittävä maksukyky.

Vierailija

Lainaus:

vaan loppukuusta teen niin, että siirrän luottopuolelta rahaa tililleni verkkopankissa. Ja se on yleensä saman verran, kun olen alkukuusta maksanut luottokorttivelkaa pois. Velka ei kasva, mutta ei pienenekään. Sairasta eikö ookin? ap

Vierailija

En edes oikeastaan ostele mitään turhaa, palkka on vaan niin pieni, ettei tunnu kattavan edes tarpeellisia menoja, kun lasketaan kahden tonnin luottokorttivelan lyhennykset mukaan...:(

Vierailija

Mene ihmeessä juttelemaan pankkiin. Kenties voisivat yhdistää lainat ja pistää luottokorttivelat maksuu heti kun palkka tulee. Itse voisit vaikka leikata luottokorttisi kahtia ja keskittyä käyttämään käteistä.

Vierailija

Moni unohtaa, että sitä luottoa ei ole pakko käyttää! Meillä sitä käytetään oikeastaan vain parkkimaksujen maksamiseen... Viime kuussakin taisi olla luottokorttilasku 75 senttiä =)

Lainaus:

jos leikkaan sen kahtia, en saa enää rahaa nostettua tililtä enkä myökään maksettua kaupassa pankkipuolelta. Pitäisikö hommata vaikka Visa Electron tilalle? ap

Uusimmat

Suosituimmat