G: Mistä olet kateellinen ? ladelkaahan rehellisesti pöytään...

Vierailija

Itse löysin FB:stä vanhan tutun ja se on niin ärsyttävän hyvän näköinen nykyään... lapseton, urheileva ja kaikkea mikä ärsyttää suunnattomasti tällähetkellä :(

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Lainaus:

Kalenterimme näyttää samalta kuin työpaikkojemme kalenterit: mies töissä, minä kotona, minä kotona mies töissä, yksi lapsi hammaslääkäriin, yksi lapsi kipeänä, yksi lapsi kaverin synttäreillä (sellaiseenkin yritetään venyä), isommilla yksi harrastus lähialueella. Vanhempani asuvat pitkällä, ja meillä on yksi (huono) auto, jonka mies tarvitsee (oikeasti) työmatkaansa, mulla työ on onneksi lähempänä.

Lapset pääsevät tukiperheeseen kerran kuukaudessa, silloin meillä aikuisilla on mahdollisuus levätä tai tehdä vaikka töitä YHTAIKAA, niin sitten taas arkena on joskus ihan yhtienen vapaailta koko perheelle.

Perhekalenterin nähtyään vanhempani hiljenevät ja mumisevat että ehkä joskus sitten paremmalla ajalla.

Sisarukseni asuvat samassa kaupungissa kuin mekin, mutta kertaakaan kumpikaan heistä ei ole ottanut isompia lapsiamme yökylään tai edes päiväkylään tarkemmin ajateltuna. Sisko ei käy luonamme koskaan, paitsi jos vanhempammekin ovat täällä poikkeamassa, veli käy joskus lapsenlikkana, kun emme ole onnistuneet koordinoimaan työvuorojamme. Silloin hän tulee vastentahtoisesti avuksi ja varoittaa usein pyytämästä heti uudestaan - lapsille on kyllä aina tosi kiva ja he tykkäävät tietenkin enostaan.

Olen puhtaasti kateellinen näiden asioiden vuoksi, ja se tekee oloni huonoksi. Yritän usein puhua mieheni kanssa elämämme ihanista asioista (sillä niitä on) mutta silti taustalla painaa tietoisuus siitä, miten eri radoilla kuljemme läheisteni kanssa.

Sisko ihmettelee, kun en käy useammin kampaajalla ja "kyllähän nelikymppisen naisen pitää ottaa aikaa itselleen, eiks jeh".

Ihan oikeasti ette muka voi tilanteelle mitään?? Ainakin hoitoalalla on hyvä työtilanne, ja sitä kautta mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa päivätyöhön tai tehdä lyhennettyä työpäivää esim. 30h/ viikko. Sitä paitsi ei meitä muitakaan lapsiperheitä sukulaiset auta.

t. vuorotyötä tekevä sh

Vierailija

Oletko huomannut, että täällä on myös keskenmeno -niminen keskustelupalsta?

Sinne palstalle on joutunut myös moni onnellisesti raskaana oleva. Aihe Vapaa-palstalla käsitellään paljon mutakin kun raskautta ja vauvoja. Onko tämäkin minulta kielletty paikka?

Mitäs jos me molemmat yritettäisiin hankkia elämä?

Vierailija

Tämän ketjun kyymyksessä pyydetään ihan aitoja omia kokemuksia ja tuntemuksia kateudesta. Vastaan sen mukaisesti.

Jossain toisessa ketjussa voin olla avuksi toiselle samassa tilanteessa olevalle, ja esim. kertoa hyvistä kokemuksista terapiasta, perhetyöntekijöistä, lasten suojelun tukitoimista, parin hyvän ystävän kanssa juttelemisesta, ihanan miehen rakkaudesta, uskosta Jumalaan ja vaikkapa parhaasta mokkapalareseptistä.

Vierailija

joka paikka pörrää täynnä raskaana olevia naisia ja pikkuvauvoja. Minä en tule raskaaksi ja jos tulen, synnytän enkeleitä.

Tekis mieli taas vetää ranteet auki.

Vierailija

ei tee mieli viiltää ranteita ja loppujen lopuksi vähänhän täällä lapsista puhtuaan.. Suurin osa aloituksista käsittelee jotain muuta.

Ei pienet lapase saa ainkaan minua masentumaan, mutta kivaahan se oisi jos saisi lapsen, mutta se ei ole elämäni tärkein asia.. kuitenkaan.

Vierailija

mä on kateellinen kaikille niille joilla on hyvä parisuhde ja ihana mies, oma talo ja työ josta nauttivat ja rahaa matkustella usein. Myäs oon kateellinen rakastamani miehen vaimolle, niille jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä ja itseensä ja jotka osaavat nauttia joka hetkestä eivätkä turhia murehdi.

Kumallista kyllä, tiedän ihmisiä jotka kadehtivat mua ja mun elämääni, onhan mulla tietty ihana tytär ja sinkkuna saan itse päättää asioista ja ihan kiva asunto on, kunpa vaan itse osais olla tyytyväinen kaikkeen mitä on!

Vierailija

Kalenterimme näyttää samalta kuin työpaikkojemme kalenterit: mies töissä, minä kotona, minä kotona mies töissä, yksi lapsi hammaslääkäriin, yksi lapsi kipeänä, yksi lapsi kaverin synttäreillä (sellaiseenkin yritetään venyä), isommilla yksi harrastus lähialueella. Vanhempani asuvat pitkällä, ja meillä on yksi (huono) auto, jonka mies tarvitsee (oikeasti) työmatkaansa, mulla työ on onneksi lähempänä.

Lapset pääsevät tukiperheeseen kerran kuukaudessa, silloin meillä aikuisilla on mahdollisuus levätä tai tehdä vaikka töitä YHTAIKAA, niin sitten taas arkena on joskus ihan yhtienen vapaailta koko perheelle.

Perhekalenterin nähtyään vanhempani hiljenevät ja mumisevat että ehkä joskus sitten paremmalla ajalla.

Sisarukseni asuvat samassa kaupungissa kuin mekin, mutta kertaakaan kumpikaan heistä ei ole ottanut isompia lapsiamme yökylään tai edes päiväkylään tarkemmin ajateltuna. Sisko ei käy luonamme koskaan, paitsi jos vanhempammekin ovat täällä poikkeamassa, veli käy joskus lapsenlikkana, kun emme ole onnistuneet koordinoimaan työvuorojamme. Silloin hän tulee vastentahtoisesti avuksi ja varoittaa usein pyytämästä heti uudestaan - lapsille on kyllä aina tosi kiva ja he tykkäävät tietenkin enostaan.

Olen puhtaasti kateellinen näiden asioiden vuoksi, ja se tekee oloni huonoksi. Yritän usein puhua mieheni kanssa elämämme ihanista asioista (sillä niitä on) mutta silti taustalla painaa tietoisuus siitä, miten eri radoilla kuljemme läheisteni kanssa.

Sisko ihmettelee, kun en käy useammin kampaajalla ja "kyllähän nelikymppisen naisen pitää ottaa aikaa itselleen, eiks jeh".

Vierailija

vakituinen, koulutusta vastaava työ ja ilmapiiriltään ihan ok työyhteisö, josta voi helposti pitää vanhempainvapaita. Itse olen syvällä silppupätkäkierteessä ja perheen on tosi vaikea suunnitella mitään, kun ei koskaan tiedä missä taas parin kuukauden päästä ollaan taloudellisesti.

Vierailija

Kummankin tulot ovat kolmin-nelinkertaiset meidän koko perheen tuloihin verrattuna, molemmat ovat sinkkuja, meillä kolme lasta. Molemmat ovat ostaneet jo sijoitusasuntojakin, molemmat ehtivät ja heillä on varaa matkustaa pari kertaa vuoessa vanhempiemme kanssa ulkomaille, Eurooppaan ja muille mantereille.

Vanhemmillani on aika harvoin aikaa käydä meillä, ja kun on vähän ahdastakin tässä vuokra-asunnossa. Toivottavat kyllä aina tervetulleiksi heille, mutta jotenkin hämmentyvät aina, kun leväytän minun ja miehen työvuorot pöytään (3-vuorotyö molemmilla).

Voisin jatkaa loputtomiin.

Vierailija

ja siitä että en ole enää niin nuori ja olen myös kateellinen niille joilla oisi hyvä pohjakoulutus, mutteivat ole osanneet hyödyntää sitä.

Vierailija

Lainaus:

Toivottavat kyllä aina tervetulleiksi heille, mutta jotenkin hämmentyvät aina, kun leväytän minun ja miehen työvuorot pöytään (3-vuorotyö molemmilla).

Voisin jatkaa loputtomiin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat