Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olitko pienenä pk koti vai pp hoidossa, viihdyitkö?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Ja minunkin pitää tuottaa pettymys. Olen sosiaalinen ja hyvin menestynyt, vaikka minulle ei ole erityisiä virikkeitä annettu ja kavereitakaan ei kylällä kovin montaa ollut.

Vierailija

perhepäivähoidossa 80-luvulla ihanassa perheessä, joihin pidän edelleenkin paljon yhteyttä ja heistä tuli kuin sukulaisia minulle.

Vierailija

Viihdyin ihan hyvin:) Kävin kahdessa eri kerhossa, eli olikohan minulla 3 vai 4 päivänä/vko kerhopäivä (seurakunnan ja englanninkielinen)

En usko että olisin sopeutunut päiväkotiin, sillä olen aina ollut aamutorkku&illan virkku, kerhoihin lähteminen ja myöhemmin kouluun lähteminen on aina tuottanut aamulla tuskaa. Mitä olisikaan elämäni ollut jos 5 päivänä/vko minut olisi revitty ylös päiväkotiin aamu 7 tai jopa jo 6 jälkeen...:(

Vierailija

mutta erityisesti viihdyin päivähoidossa.

Omat lapseni 3,5 v ja 5 v pph:lla 15 tuntia viikossa, olen itse juuri nyt kotona työttömyyden vuoksi. Myös omat lapseni viihtyvät sekä hoidossa että kotona.

Vierailija

Aloitin pk:ssa, ehkä noin 1-2 vuotiaana. Ei muistikuvia.

Muutimme ja menin pph:lle. En viihtynyt (muut lapset eri ikäisiä ja en pitänyt pph:sta). Siirryin toiselle pph:lle ja viihdyin.

Muutimme taas ja menin päiväkotiin. Viihdyin hyvin.

Vierailija

ei ole ikinä ajatellut että olisipa minut laitettu pk hon vaikka ekalle mennessä suurin osa tunsi toisensa pksta niin silti pääsi mukaan porukkaan ja olihan siinä 3 muutakin tyttöä jotka oli ollut kotihoidossa. srkunnan kerhossa toki minua käytettiin sekä muskaris ja taidekerhossa :-)

Vierailija

minua yritettiin viedä päiväkotiin, mutta jostain syystä olin niin hysteerinen (eli huusin suoraa kurkkua niin kauan että äiti tai isä tuli hakemaan minut pois) että vanhemmat järjestivät minulle hoitajan kotiin (sukulaisen).

Mutta kannatan kyllä päiväkotia, tai pphoitoa, ja aion oman lapseni viedä hoitoon, saa siellä sitten leikkiä ikäistensä lapsien kanssa.

Toivon todella että oma lapseni suostuu jäämään hoitoon ,eikä ole tullut äitiinsä =)

Vierailija

Viihdyin muuten, mutta koin usein että tädin olivat epäoikeudenmukaisia ja mielivaltaisia. Tykkäsin melkein kaikista tädeistä kuitenkin, ja monia mukavia muistoja on leikeistä muiden lasten kanssa. Jonkin verran kiusaamista tarhassa kyllä oli, muistan siis sekä itseeni että muihin kohdistuvaa, ja siitä en tietenkään pitänyt.

Kotonaolosta kuten kesälomista minulla on muistoja vasta kouluikäisestä.

Uskon että päivähoito teki minulle hyvää, olin pikkuvanha ja aika epäsosiaalinen lapsi, ja kotona hoito vähän niin ja näin. Ympäristössämme ei myöskään ollut lapsia muualla kuin tarhassa, vietin hirveästi aikaa pelkkien aikuisten seurassa.

Vierailija

ollessani 5-6-vuotias olin jonkun aikaa kotona. Sitten aloitin pk:ssa, mutta en tykännyt olla, joten pääsin perhepäivähoitajalle. Koulussa minulla ei ollut mitään ongelmia sopeutua, kai se pk vain tuntui liian isolta...

Vierailija

Olen maatilan kasvatti eli vanhemmat olivat "koko ajan" kotona ja olin joko heidän kanssaan navetassa tai sitten mamma, joka asui meillä, vahti minua.

Olihan tuo kivaa, mutta lähellä ei asunut lapsia, joten olin aika yksinäinen.

Vanhemmat laittoivat mut just tuon takia hoitoon, että saisin kavereita. Tuo päiväkoti oli ihana, toisella puolella oli vanhuksia, en nyt muista oliko tuo joku "mummojen ja pappojen oma päiväkoti" vai ihan oikea vanhainkoti. Ja toisella puolella oltiin me. Talo oli vanha pappila, joten tilaa riitti meille kaikille. Mummot ja papat osallistuivat lasten kanssa musiikkihetkiin ja leipomiseen ym. kivaan.

Vierailija

kun saavuin hoitoon! Istuin yksin lähes pimeässä olkkarissa joku kirja kädessä kunnes omat lapset heräsivät ja alkoivat kiusata minua. Olin aina iloinen kun pääsin varahoitoon. Kerran karkasin hoitopaikasta. Olin 3,5-4,5 ja mulla yhä kauheat musistot paikasta. En laittaisi omiani pph. Sitä ennen olin kyllä 6kk-2,5kk kahdessa ihanassa paikassa, mutta siltikään ei muistot ole hyvät.

Kun olin 4,5v halusin päiväkotiin mutten päässyt koska äiti oli vauvan kanssa kotona. Pääsin n. 5v sitten vuodeksi kahteen eri päiväkotiin joissa rakastin olla! Hoitajat oli ihania, kavereita, ekaa kertaa elämässäni askartelin!!!!!!

Vierailija

sitten pph:lla, en itse asiassa tiedä minkä ikäisestä.

Äiti jäi kotiin kun veli syntyi.

Sen jälkeen kerhossa + eskarissa ennen koulua.

Kun äiti meni töihin takaisin ollessani 18, oli ihan juhlaa... olla yksin kotona.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat