Minulla on reilun kuukauden ollut lämpöä 37-37,6. Ei muita oireita, mitä voisi olla?

Vierailija

.

Kommentit (15)

Vierailija

Kyllä mäkin saatan mitata kuumeeni ihan muuten vaan esim. samalla kun mittaan lapselta tms. Jos joskus näyttäisi yhtäkkiä päälle 37 niin oishan se järkevää vähän seurata sitä..?

Vierailija

Onko CRP koholla?

Työkaverilla oli tuollaista parisen kk, mitään syytä ei löydetty. Lääkäri totesi, että joskus voi ruumiinlämpö nousta hieman ilman selvää syytä. Mutta kyllä se tutkia kannattaa silti.

Vierailija

Alkoi siis ihan tavallisella flunssalla, jonka lapset aloittivat. Minulle vain jäi lämpöily, lapsille ei. En ole tullut menneeksi lekurille, kun ei muita oireita ole. Täytynee mennä, ihmettelen vain mikä voisi olla.

Vierailija

Tai sitten ruumiinlämpösi on normaalistikin tuota luokkaa. Lopeta mittaaminen, ja kun kerran muita oireita ei ole, niin unohda koko juttu.

Vierailija

Terveellä naisella peruslämpö vaihtelee kuukautiskierron mukaan yleensä noin 36.5-37.5 C välillä.

Aina näihin kyselyihin vastaa yksi homehysteerikko ja yksi joka on joskus kuullut jonkun pika-crp:n olemassaolosta, mutta kaiken kaikkiaan tällaiset vastausketjut kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Käy kertaalleen lääkärissä, pyydä katsomaan labrat (eikä siis tod mitään pika-crp:tä), ja jos niissä ei ole mitään, voit rauhoittua ja lopettaa mittaamisen.

Vierailija

Lähisukulaisella löydettiin syöpä, kun meni lääkäriin selittämättömän kuumeilun takia. Hänellä oli juuri tuollainen 37-38 astetta, ja kuume laski tulehduskipulääkkeellä. Muita oireita ei hähnellä ollut, mutta syöpä oli jo niin pitkällä, ettei enää voida parantaa...

Toivottavasti sinulla ei ole kyse mistään vakavammasta, mutta kannattaa kuitenkin selvityttää.

Vierailija

Aina, kun olen _mitannut_, mittaamattomista ajoista en tiedä ;). Tämän ketjun innottamana mittasin juuri ja ruumiinlämpöni on 35,8 astetta ja terve olen. Mittareitakin on kolme, tuskin kaikki rikki ovat...

Minulla 37,5 astetta on jo tosi kuumeinen olo.

:) 12

Lainaus:

Ei kenenkään ruumiinlämpö voi olla aina esim. 36.1 C. Se on ihan paskaa.

Terveellä naisella peruslämpö vaihtelee kuukautiskierron mukaan yleensä noin 36.5-37.5 C välillä.

Aina näihin kyselyihin vastaa yksi homehysteerikko ja yksi joka on joskus kuullut jonkun pika-crp:n olemassaolosta, mutta kaiken kaikkiaan tällaiset vastausketjut kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Käy kertaalleen lääkärissä, pyydä katsomaan labrat (eikä siis tod mitään pika-crp:tä), ja jos niissä ei ole mitään, voit rauhoittua ja lopettaa mittaamisen.

Vierailija

Itsellänikin oli samanlaista kuumetta flunssan jälkeen 2 kk, normaari lämpö on n. 36,1. Tulehdusarvot olivat normaalit ja kuume loppui itsestään 2 kk jälkeen.

Ja minä mittasin siksi, että lyhyen flunssan jälkeen lämpö jatkoi olemista, vaikka flunssa meni ohi. Ihme juttu, mutta onneksi meni ohi!

Lainaus:

Vikaa on joko mittarissa tai päässä. Tai sitten ruumiinlämpösi on normaalistikin tuota luokkaa. Lopeta mittaaminen, ja kun kerran muita oireita ei ole, niin unohda koko juttu.

Vierailija

Kerro molloin lämpö on koholla. Koko ajanko vai nouseeko iltaisin? Tärkeä tieto esim. lääkärille, mutta en usko Sinulla olevan mitään hätää, kuten sanoit, et huomaasen kummempaa elämässäsi.

Mittaa kuitenkin aamulla ja kerro onko koko päiv'n koholla. Turha huolestua...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat