Mikä on lapsenvahdille sopiva palkka?

Vierailija

Ekaa kertaa siis tulossa miehen työkaverin 17v tyttö pariksi arki-illan tunniksi lapsenvahdiksi. Omat tytöt 3v ja 5v.

Minkähänlaista palkkaa hänelle maksaisimme, jos hän ei itse pyydä mitään? Mielellään sellaista palkkaa, joka motivoisi häntä tulemaan uudestaankin.

Kommentit (15)

Vierailija

Parin tunnin keikasta 15e

muuten 5e/tunti tai 40e/päivä

Aikuisille tutuille en maksa vaan vuorotellaan lastenhoidossa..

Lapsettomille maskan 20e ja teen joskus palveluksen..

Vierailija

Tuon ikäiselle summatkin ovat juuri sopivat! 15 euroa kahdesta ekasta tunnista ja sitten 5 euroa/h. Sitten taas jos on 8h niin voisi jo sopia jonkun könttäsumman, muuten tuosta tulee aika kova summa.

Kyse on tosiaan todennäköisesti kotona asuvasta nuoresta, joka näin saa vähän taskurahaa. On myös jotenkin väärin totuttaa koviin palkkioihin, joku 10-15 euroa/tunti on aivan epärealistinen joskus sitten myöhemmin jos tarvitaan pidemmäksi ajaksi hoitoapua.

Vierailija

On aina 2x viikossa n. 3-4 tuntia.

Maksamme hänelle viikosta, eli n. 7 tunnista 50€. Hän on ollut oikein tyytyväinen ja tuon hinnan olemme valmiita maksamaan, että saamme mieheni kanssa käydä rauhassa kaupoissa, syömässä, leffassa jne.

Lapset 4v ja 2v

Vierailija

Ja vakiotaksa on 5€/tunti. Lyhyemmistä, noin parin tunnin lastenhoidosta tyttö ei suostu ottamaan mitään. Mekin tarvitaan hoitajaa todella harvoin, mutta joskus niitä sattuu useampi kerta peräkkäin. Ehkä keskimäärin 3-4 kertaa vuodessa.

Mutta jos ap:lla ei ole niin muutaman kympin päälle, niin tokihan tyttö varmaan ilahtuu jos maksat reilusti. Voi olla että hänen kaveritkin pian pyytävät päästä hoitamaan lapsianne. =)

Jokainen tietysti maksaa just sen verran kuin tahtoo.

Minä hoidin paljon lapsia pienellä kylällämme nuorena ja tietysti hyvin maksaviin perheisiin menin mielelläni ja heidän lapsetkin tuntuivat paljon suloisemmilta. =D

Perheet, joissa ei ollut tietoa saako palkkaa tai minkä verran, eivät muutaman kerran jälkeen kauheasti kiinnostaneet. Silloin riippui tilanteesta, miksi tarvitsivat hoitajaa, että suostuinko.

Vierailija

Olen 16v. tyttö ja perjantaina olen menossa ensimmäistä kertaa hoitamaan äidin työkaverin 5-vuotiasta poikaa. Pojan äiti sanoi, että saan jutella hänen miehensä kanssa palkasta, enkä yhtään tiedä, mikä olisi hyvä summa. Ilmeisesti n. 5€/tunti? MLL:n hinnat pk-seudulla ovat nykyään ilmeisesti 8,20€/tunti, mutta se tuntuu aika paljolta... Hoidan poikaa noin kaksi tuntia.

Olen kerran aikaisemmin ollut hoitamassa kahta poikaa (6v. ja 8v.) kaverini kanssa. Hoidimme poikia klo 18-02 ja saimme molemmat palkaksi pussillisen kosmetiikkatuotteita (poikien äiti oli Oriflamella töissä)

Vierailija

Lapset ovat 6 ja 9. Sun lapset on pienempiä, joten ehkä laittaisin vielä euron tuohon päälle. Lisäksi maksan aina täysistä tunneista vaikka puoli tuntia jäisi vajaaksi. En näe mitään mieltä alkaa riistää jotain lapsenvahtia.

Vierailija

Sehän on pimeätä tuloa!

Tottakai kahdesta tunnista pitää maksaa suhteessa enemmän kuin esim. kahdeksasta tunnista, mutta tuo on jo liioittelua. Kyseessähän oli 17 v tyttö, ei mikään alan ammattilainen.

Maksan itse 6 euroa/h 16-vuotiaalle jos hän on meillä 5 tuntia (mitään kotitöitä ei tietenkään tee, kaikki valmiina, myös ruoka). Jos lyhyemmän ajan maksan vähän enemmän. Teki viime kesänä muutaman kokonaisen päivän ja tuolloin oli tuntliksa 5 euroa.

Jos hoitaja olisi esim. 20-vuotias alan opiskelija maksaisin tietenkin vähän enemmän.

On monia töitä (esim. puhelinhaastattelu yms.), joista maksetaan 18 vuotta täyttäneille opiskelijoille 8 euroa/h ja siitä tulee vielä verot pois!

Vierailija

Kymppi per tunti on jo melko paljon, tosiaan kun monien aikuistenkin tuntipalkka jää sen alle! Ja kyseessä on kouluttamaton, kotona asuva nuori (ainakin todennäköisesti),joten rahantarvekaan ei ole akuutti.Homman tehtävä ei ole tienata elantoa, kerätä vain pikkutaskuraha.

Järki käteen!

Itse olen nuorempana tehnyt paljon lastenvahtikeikkoja eri perheissä ja ehkä mukavin systeemi oli sellainen että illan ekat 2 tuntia oli yhteensä 15 euroa ja sen jälkeen 5 euroa tunti.

Tuo 15 euroa oli sellainen, jonka sain joka tapauksessa vaikka hoitokerran pituus jäisi sen alle kahden tunnin. Se oli sellainen motivaattori tulla lyhyemmäksikin hetkeksi vahtimaan.

Vierailija

Just tässä mun ongelma tuntuukin olevan. En oikein osaa suhteuttaa tätä normaaliksi työksi ja maksaa siitä työstä palkkaa vaan jollain tapaa enemmänkin palkita tätä mukavaa nuorta ;)

Lapsenvahdin tarvetta meillä on harvoin (2-3x/vuosi), joten mitään kovia tienestejä ei kyllä pääse syntymään.

Vierailija

Täällä tunnutaan ajattelevan, että ei ole mitään väliä kuka hoitaa kunhan hoitaa. Ensin ollaan, että "pitää maksaa semmoinen palkka kuin oikeastikin saisi" eli tunti taksa mahdollisimman alhaiseksi. Sitten samaan hengenvetoon ollaan vähentämässä, jos tunteja tuleekin monta.

En todellakaan lähtisi semmoista keikkaa hoitamaan, jossa maksettaisiin tuntipalkka, mutta tuntien lisääntyessä hinta tippuisi. Eipä varmaan moni aikuinen suostu samaan.

Lastenhoitajan palkka on noin 9e tunti, eli verot poistettuna kahdeksisen euroa olisi ihan kohtuullinen minusta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat