Olen aikeissa tehdä syntiä. Voisiko joku vielä pelastaa minut.

Vierailija

.

Kommentit (11)

Vierailija

Sehän se minullakin tässä hiertää.

Olen itse miettinyt, että jos meinaa lipsahtaa, niin mun on puristettava suustani ulos "moraalikoodi". jos olen sanonut ääneen että tämä ei ole minulle sallittua, niin se helpottaa kummasti moraalin pitämisessä. Minä kun haluan aina olla "sanojeni mittainen". Jos sen sijaan pidän suuni kiinni niin se on sitten menoa.

t. ensimmäisenä sinulle vastannut

Vierailija

suhde Jumalaan ja pelastus

vai se synti mitä nyt haluatkin tehdä.

Vaikeita valintoja, tiedän. ja vaikka anteeksianto on aina olemassa niin voiko harkiten tehtyä syntiä enää katua, vai jääkö sitä kiinni valintoihinsa...

Yksi kristitty jota synti myös houkuttaa :(

Vierailija

Tai, uskon sen kyllä itsestäni oikeastaan, olen aina ollut rakkausasioissa heikko ihminen. Tai vahva sydämen äänen seuraamisessa. Mutta moraalisesti heikko. Kuten nytkin. Minun on niin vaikea vastustaa kiusausta.

t. ap

Vierailija

en moraalini; ehkä tämä on puhdasta himoa. Rakkaudenkaipuuta myös. Yhteyden kaipuuta ylipäänsä.

Pitäisi nopsaa hankkia joku "pikaseksi" jostain muualta lohdukkeeksi, niin ehkä tämä synti unohtuisi minulta. :-0

t. ap

Vierailija

Mieti ihan kylmän järkevästi, mitä haluat. Haluatko vaarantaa perheesi (koska puhut synnistä, oletan sinun olevan perheellinen) syrjähypyn vuoksi. Mitä ajattelisit, jos miehesi pettäisi sinua.

Sitten tajuat, että on Harlekiini-tasoista soopaa ajatella, ettei tunteille voi mitään. Kyllä voi, kun haluaa.

Ihmiset luovat tunteensa itse omassa pääkopassaan. Ja niiden voimakkuuteen ja hallitsevuuteen voi vaikuttaa myös itse. Voit velloa ihastumisessasi ja ajatella, että et muka voi sille mitään. Tai voit ajatella, että joo: olen ihastunut, mutta se jää sille tasolle, koska se toinen mies ei ole mikään ratkaisu ja ihastumiset haalistuvat aina aika nopeasti.

Mieti myös, mitä tarvetta tuo ihastuminen sinulla palvelee. Kaipaatko arkeen jännitystä? Kaipaatko itsetunnollesi pönkitystä vieraan miehen ihailusta?

Ja sitten voit pyrkiä täyttämään sen tarpeen muilla tavoin kuin pettämällä miestäsi. Järjestä kahdenkeskistä aikaa miehesi kanssa ja yritä nähdä hänessä ne puolet, joihin aikoinaan rakastuit. Hommaa vaihtelua arkeesi vaikkapa uudesta harrastuksesta. Mitä vain, keksit kyllä tavat itse...

Aloituksessa puhut uskonnollisella termillä "synti", mutta et tarkemmin kerro, oletko uskovainen. Vaikka et olisikaan, on MORAALISESTI väärin ja epäreilua pettää puolisoaan. Tottahan sitä voi rakastua toiseen, mutta uuteen suhteeseen heittäydytään vain irtautumalla ensin vanhasta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat