Kaikki joilla on ollut itsellään lapsena tic-oireita. Muistatteko että minkälaisia...?

Vierailija

ja mistä ne mielestäsi johtuivat?

Kommentit (7)

Vierailija

Sekä nostin aina sukkahousuja yläspäin ja samalla kiemurtelin ja yritin saada sen sauman häppäreiden väliin.

En tiedä mistä johtuivat, olivat pahimmillaan 5-6 vuoden iässä. Vähitellen häipyivät, eivät olleet enää koulussa.

Vierailija

Inhosin tädilleni menoa ja äiti joka kesäloma pakotti sinne menemään kuukaudeksi kun tädillä ei itsellään ollut lapsia. Täti oli aika ilkeä ihminen enkä siellä juurikaan viihtynyt:(

Tosin omallakin 5v pojallani oli vaihe kun hän ryki ja yskähteli, enkä usko hänen olleen ahdistunut. Tietyssä iässä tic oireet ovat ihan normaalia. Minulla kyllä oli suht vanhana niitä eli saattoi joutua epämielllyttävästä kyläilystä tädilleni.

i]kasvolihaksilla. Tätini aina huomautteli siitä ja jäi se onneksi vähitellen pois.

[/quote]

Vierailija

itellä myös tuota silmien muljauttelua.. lähinnä ärsytti kun äiti sanoi että älä viitti! mutta katosi aikanaan myös ennen koulua..

Vierailija

kun ne silmät on huonosti, jolloin on pakko tehdä noin.

Vastasin myös housujen nostelu kyselyyn, että on vaan pakko tehdä kun ne on huonosti.

Muistan kuinka ihmettelin sitä, että miksi äiti edes ihmettelee mun tekemisiä, kun ne on vaan pakko tehdä. =)

Vierailija

Johtui ahdistuksesta.

Isä haukkui äitiä ja vähätteli meitä lapsia ja äiti oli uhrautuva marttyyri. Olisin halunnut muuttaa lastenkotiin tai johonkin vastaavaan tai että vanhempani olisivat eronneet ja olleet varmasti ihan mukavia ihmisiä erillään myös meille lapsilleen... Perheemme ongelmat pysyivät henkisellä puolella eli väkivaltaa, alkoholismia tms ei ollut.. En viihtynyt.

Vierailija

Lapsena siis parin kynteni ja kynsinauhani aivan vereslihalle asti. Murrosikäisenä minulla oli pakonomainne "otsankurtistus"-tic, joka palaa vielä joskus aikuisenakin. Tunne kumpuaa ymmärtääkseni jostain ahdistuksesta ja tuntuu, että otsa ikäänkuin paksunee tai polttelee, jos en kurtista sitä. Olen myös keksinyt itse vastatoimenpiteen, eli nostan tietoisesti kulmakarvojani mahdollisimman korkealle "estääkseni" kurtistuksen :)

Minulla myös oli ulkoisesti mallikas perhe, mutta käytännössä vanhemmilla ei ollut koskaan minulle oikeasti aikaa eivätkä he koskaan ole olleet aidosti kiinnostuneita minun olostani tai tuntemuksistani.

tic-oireetkin kuitattiin aina tyyliin: "Lopeta! Olet ihan idiootin näköinen, kun teet noin!".

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat