voiko raskaana syödä tonnikalaa??

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

tonnaria suositellaan vain n. kerran viikossa, johtuen siita etta on iso petokala ravintoketjun paassa, elaa pitkaan ja syo muita kaloja, joten myrkyt keraantyy niihin toisin kuin pienempiin kaloihin.

Vierailija

Sushi on täysin raakaa kalaa viipaloituna. Japanissa söisin, siellä ei ole listerioosia käytännössä ollenkaan ja ruoka on tuoretta. Suomessa en söisi sushia, edes japanilaisessa ravintolassa.

Vierailija

ovat eri lajeja, mikä saattaa tässäkin vaikuttaa. Tuoreena myytävä lajihan on sukupuuton partaalla, joten sitä kannattaa muutenkin kuin raskausaikana boikotoida.

V. 2002, kun olin itse raskaana, varoiteltiin uutisissa, että tonnikalassa saattaa olla elohopeajäämiä. Periaatteessa tonnikalaa pitäisi koskea samat rajoitukset kuin muitakin kalalajeja, eli saa syödä silloin tällöin. Kalaa kannattaa syödä, mutta lajeja vaihdellen.

Lainaus:

luki, että purkitettua tonnikalaa saa syödä, tuoretta ei.

Vierailija

Tonnikalaa kehotetaan välttämään raskauden aikana sen korkean elohopeapitoisuuden vuoksi.

Lainaus:

Käsi ylös: kuka täällä syö yhtään mitään kalaa täysin raakana? :DDDD

Vierailija

Vaans e on raakakypsytettyä.... EI RAAKAA!

Puhuin raa'asta kalasta en suseista ja musita kypsytetyistä......

JA sisi oikeasti joku lista kieltää syömästä tuoretta tonnikalaa?? Eli raakaa vai??

No mikse siellä kielletä syömästä raakaa haukea?

Vierailija

olet päätellyt, että tonnari saattaisia kuulua kiellettyjen lisalle?

(sais taas hyvät naurut) että ei mulla muuta syytä tietää..... ;)

Vierailija

lihoissa ja kaloissa on käytännössä samat riskit kuin raaoissakin, eli listerioosi- ja toksoplasmoosiriskin kannalta on tuo on saivartelua.

Lainaus:

Vaans e on raakakypsytettyä.... EI RAAKAA!

Puhuin raa'asta kalasta en suseista ja musita kypsytetyistä.....

Vierailija

syöt puoli kiloa päivässä eli se on ainoa proteiinin lähteesi.......

Mutta jätä nyt edes purkki syömättä niin ei ihan niin metalliselta maistu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat