Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoikat! Millä raskausviikolla mahasi pullahti esiin?

Vierailija

.

Kommentit (9)

Vierailija

En nyt mikään superhoikka ole, mutta hoikahko kuitenkin. BMI oli aina raskauksien alussa 21.

Miehen koko ei muuten vaikuta vauvan syntymäkokoon.

Vierailija

Mutta itse sen kyllä huomaan, maha ei ole enää tyhjänä "kuopalla" kuten ennen ja hieman jotenkin pinkeempikin se jotenkin on. Omalla äidilläni raskaus ei ollut ulkopuolisille näkynyt vielä 6. kuullakaan, joten tuskin tämä munkaan maha nyt hirveän pian "pullahtaa".

Vierailija

Maha turposi 5. vk mennessä niin ettei vanhat housut mahtuneet, ja siitä sitten lähti lantio ja maha leviämään, eikä paluuta ollut. Nyt olen takaisin 53 kg vasta kahden vuoden jälkeen. Mies kyllä on parimetrinen ja oli iso vauvakin, joten siitäkö lie johtunut en tiedä, mutta olin massiivinen koko raskausajan.

Vierailija

ekat onnittelut otin vastaan rv 9. Turvotus näkyi tosi selkeänä.

Nyt rv 16 asia ei jää takuulla keneltäkään huomaamatta, iso vauvamassu jo :)

Vierailija

ja kyllähän se pari viikkoo sitten jo alkoi selkeemmin näkyä. Kuitenkin jos päällä löysähkö paita, niin ei huomaa edelleenkään.

Vierailija

En muista enää tarkalleen, mutta kukaan ulkopuolinen ei jollain 20+ viikoilla huomannut mitään. Eikä tarvinut mitään äitoysvaatteita pitää.

Seuraavissa raskauksissa huomattavasti aikaisemmin.

Nyt neljäs meneillään rv 9 ja valtava pömppö on jo. Vaikea valita mitä vaatetta laittais ettei vielä paljastuisi kaikille.

Varsinkin iltapäivällä tää turvotus on mahdotonta.

Ja paino indeksi on aina ollut siinä 19-20.

Vierailija

Ensimmäistäni odoton viikolla 15. Raskauden alussa painoindeksini oli 20 eikä mulle painoa ole vieläkään kertynyt kuin noin kilo. Maha alkanut näkymään hieman pari viikkoa sitten, eli viikon 13 paikkeilla. Mulla myös etenkin iltapäivisin turvotus oikein yltyy. Nyt joudun jo katsomaan, etten ihan tiukinta paitaa töihin laita, koska en halua vielä siellä asiaa paljastaa.

Vierailija

Ja paino nousi raskauden aikana 6 kg. Silti näkyi ihan hyvin jo viikolta 10 lähtien. Tosin ei varmaan töissä heti huomattu, kun oli kylmä talviaika ja olin villapaidoissa töissä. Uudet housut oli ostettava viikolla 14, kun silloin ei mennyt enää löysätkään vanhat edes nappi auki jalkaan.

Ja minä siis olin loppuraskaudesta aivan valtava lyllertävä valas. Kiloja ei kertynyt, mutta kokoa kertyi silti ihan hirveesti.

Uusimmat

Suosituimmat