Pahin hoitomuoto lapselle on pph.!!!!!

Vierailija

Joko kotona äidin tai mummin tai muun sukulaisen luotettavassa hoidossa tai päiväkodissa, joka on myös nykyään yhtä hyvä ja luotettava hoitomuoto.

Mutta älkää ikinä laittako lastanne pph:n hoitoon.

Se on huonoin vaihtoehto ja aiheuttaa lapsillenne vain henkisiä traumoja.

Syynä: pph;n omat lapset, ruoka huonoa, tilan ahtaus, pph vitutus kun pieni palkka ja pitkät päivät, virikkeiden puute, hoidokit vaihtuu usein, niitä tulee ja menee, huolimattomuus ja välinpitämättömyys(tapaturmariski suurin tässä hoitomuodossa), mahdollinen työtön juoppu mies siellä nurkissa, tai pph itse alkoholisoitunut ja/tai vittuuntuinut elämäänsä. (tekee siis pph hommia kun muuta ei saa)

tässä muutama esimerkki... lisää saa listata.

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

joita minulla on 6 vuoden ja neljän lapsen myötä ollut. Meillä hoitaja on ollut kotona ja välillä ryhmässä on ollut myös vieraita lapsia.

Meidän lapset saavat jäädä aamulla kotiin nukkumaan. Todella mukava vajaa 50 hoitajatäti tulee aamulla meille ja lisälapsi tulee samoihin aikoihin kun me lähdemme töihin. Lähialueella olevat hoitavat järjestävät paljon lasten kanssa erilaisia tapahtumia esim. eri juhla-aikoihin liittyviä. Lisäksi on urheilutapahtumia, metsäretkiä, makkaran tai lättynpaisto kestejä jne. Lapset tykkäävät hirmuisesti ja ruokalistankin teen itse. En jaksaisi kehittää näin monipuolista ja mukavaa elämää lapsilleni itse kotona ollessani. Lisäksi minulta puuttuisi seura, työkaverit mitä näillä hoitajilla ja lapsilla on toisistaan. Kiitos kaikille ihanille perhepäivähoitajille!

terv. tyytyväinen, töissäkäyvä (Mikkosta mukaan "heittiö-äiti"), jonka lapset ovat päivät ihanalla hoitajalla ja illat onnellisten vanhempien huostassa

Vierailija

Jos kohdalle osuu hyvä hoitaja (joita te suurin osa varmasti olette!) on pph loistava vaihtoehto pienelle lapselle.

Kurjaa vaan, kun eteen on osunut puistoissa niin kamalia tapauksia, etten enää uskalla edes harkita pph:aa. Pitkään on saatu seurata erästä, joka simputtaa estotta yhtä hoidokeistaan täysin ilman syytä - harkinnassa on, miten asiaan voisi puuttua. Pelottavaa, ettei päivisin ole muita aikuisia näkemässä menoa...

Vierailija

Varmasti on hyviä mutta yhtä varmasti on huonoja. Minulla omasta lähipiiristä kokemuksia huonoista niin en koskaan antaisi omaa lastani pph:lle - varsinkaan sellaiselle jolla on omia lapsia.

Mieheni exä oli pph aikoinaan (lapset nyt jo teinejä) ja tuossa joku aika sitten lapsilla tuli puhetta isänsä kanssa niistä hoitoajoista kun äidillä oli hoitolapsia. Siinä sitten isä päivitteli että muistatteko "sitä ja sitääkin joka oli silloin ja silloin hoidossa" ja jonka vanhemmat aina valittivat että te kiusaatte heidän lastaan. Että varsinaisia ylireagoivia vanhempia ja ihme lapsi. Noh...miehen lapset sitten nyt ensimmäistä kertaa teineinä myönsivät että "kyllähän me kiusattiin sitä ja sitä tosi rankasti mutta kun se oli niiiiiiin nössö ja kun me tiedettiin ettette te äidin kanssa kuitenkaan usko että me voitais kiusata....ja eihän me tietty sitä tehty jos äiti, siis pph, oli ihan vieressä". Jooh...

Että anteeksi vaan ainakin minun puolestani "senjasen" vanhemmille joita pph ei aikoinaan uskonut vaikka valittivat vuosia että pph:n lapset kiusaavat heidän lastaan.

Vierailija

Kyllä me pph.t torumme sitä omaa helpommin, kuin toisen..Ettei vaan suosisi omaa hoitopäivän aikana...ja kun omaakaan ei halua syyttä torua niin tulee panostettua tasapuolisuuteen kaikinpuolin.

Ja mulla kanssa masokistihoitolapsia...haluavat meille yökylään:)

Mutta olen hirviö niinkuin pph.t ja kun omat lapseni ovat isoja, niin tämä hirviö lähtee takaisin päiväkotiin KIUSAAMAAN päiväkotilapsia..jepjep

Vierailija

Kumma, kun mun tämän hetkinen ryhmä on jo kolme vuotta pysynyt samana, eikä ole lapsia vaihtunut.

Tuossa meidän lähipuistossa ei kyllä näy kotiäitejä useinkaan.

Tosin nykyään ulkoilemme vuorotellen toisten hoitajien pihoilla tai käydään tuossa lähimetsän lenkkipolulla. Ja usein olemme tässä ihan omalla pihalla, jossa lapset saa laskea pulkkamäkeä, tehdä lumitöitä ym..ja leikkiä omia leikkejään.

kuinka hienoja toimintajuttuja arvoisat vanhemmat haluavat lapsilleen?

Meillä kyllä askarrellaan, välillä lauletaan ja lorutellaan, luetaan satuja, pelataan ja tietysti saavat leikkiä vapaastikin. Ulkoillaan pari kertaa päivässä.

Kerran viikossa käymme perhekerhossa (riippuen tilanteesta, jos pakkasta paljon tai muuten hankala lähteä, silloin touhutaan muuta) Kun omilla autoilla ei saa lapsia kuljettaa, ei aina raski 2-3 vuotiaita viedä kovilla pakkasilla ulos.

Ruoka on ihan tavallista kotiruokaa.

Tietenkän en osaa samanlaisia hienouksia järjestää, kuin esim. päiväkodissa, mutta joskus käymme esim. laulutunneilla lähellä olevassa päiväkodissa.

Vierailija

KAIKKI alle 3-vuotiaat hoidetaan perhepäivähoidossa eli 70% kunnan hoitolapsista on pph:n uhreja... Mitähän näistä lapsista tuleekaan ja mikä on kunnan tulevaisuus!

Höh, oma lapseni viihtyy mainiosti ja saa hyvää hoitoa perhepäivähoitajalla!

Vierailija

et nuorimmainenkin aloittaa koulun. ja ihan siitä syystä, et haluan olla kotona, kun lapset menee kouluun ja kun lapset tulee koulusta. toki myös yksi syy on et pidaän lapsista todella paljon, eli mulle pph: työ on ihan unelma duuni, vaikka siitä ihan liian vähän maksetaankin.

ja olen ollut muuten myös päiväkodissa töissä, enkä kyllä ole koskaan edes ajatellut et lapsiani sellaiseen paikkaan laittaisin. onhan niissäkin eroja, mut laitoksia ne silti on kaikki..

Vierailija

Luettelet nyt jotain erityistapausta ja omat kaunat kajastaa läpi.

Meille ihan paras vaihtoehto on ollut pph. Sisarukset saavat olla yhdessä. Ryhmä on pieni. Miten niin lapsia tulee ja menee? Tällä paikkakunnalla lapset pysyvät tiiviisti omilla hoitajillaan.

Melkein joka päivälle on jotain erityisohjelmaa. Metsäretkiä, muskari, teematapahtumia, teatteria jne. Pph:t keksivät yhdessä juttuja ettei siellä samassa lähipuistossa tarvitse kökkiä. Makkarakestejä, lumilinnatalkoot.

Lapset saa yksilöllistä hoitoa ja huomiota. Joka päivä jutskataan lasten kanssa päivän tapahtumista ja AINA sanovat että hoitopaikassa oli kivaa.

Jos pph on jostain syystä ap:n mainitseman kaltainen tulee siitä ehdottomasti tehdä ilmoitus, mutta on väärin leimata koko ammattikunta hulttioiksi.

Vierailija

Odottavat innolla leikkikavereita. Ja jos joku lapsi on kiusattu pph.lla, niin mikähän sen takaa, ettei kiusattaisi pk.ssa? Siellä jää paljon näkemättä ja kuulematta..ja jos me pph.t ollaan niin paskoja hoitajia, niin muutaman vuoden päästä teillä on yksi paska pk.ssa hoitamassa..Sinnehän moni meistä palaa, kun omat lapset ovat isoja..

Vierailija

Hoitolapset tykäävät musta ja mä heistä. Omat lapseni odottavat heitä innolla joka aamu. Laitan terveellistä ruokkaa. Syöväthän lapseni ja itsekin sitä.

Ulkoillaan, kerhoillaan, pelataan, askarrellaan jne. Samoja juttuja, kuin päiväkodissa, jonne palaan joskus.. Ap sä olet sivistymätön typerys:)

Vierailija

Sitä varten lapsi on ihan tohkeissaan jo edellisenä päivänä. Pakkaa reppuaan valmiiksi ja aina kun ajetaan niiden ohi, pitäisi sinne kääntyä. Lapsihan on selvästi masokisti kun sinne haluaa...

Vierailija

esikoinen ensin yksin aivan vieraalla paikkakunnalla aivan vieraan ihmisen hoidossa, kyllä ensin hirvitti mihin lapseni vien.

Hoitaja kyllä oli ammattitaitoinen ja mukava tutustuimme kaksi viikkoa ensin kävimme yhtä aikaa puistossa ja sitten kotona ja vähitellen lapsi oli yksin hoitajalla.

Ainoa miinus oli että alkuun hoitaja ei päästänyt kontaavaa 11kk hiekkalaatikolle, kunnes kerran ihmettelin asiaa ja hoitaja sanoi että lapsella on niin uudet ja kauniit haalarit, ettei hän raaski antaa niitä likastaa.

Toiset kaksi phh:ta ovatkin olleet ennestään tuttuja ja aivan loistavia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat