Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSKUUN SYDÄNTEN VIIKKO 5

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meinasin kirjoittaa vielä vanhaan pinoon, mutta huomasin kelloa katsoessani, että nythän on jo maanantai, joten uutta viikkopinoa kehiin sitten. Toivottavasti tämä menee nyt oikein....

Hyvää alkanutta uutta viikkoa kaikille!! Musta on ollut hieno seurata kuinka aktiivinen meidän ryhmä on... tuolla on monta muuta ryhmää joissa ei olla lähellekään näin aktiivisia!!! Hienoa siskot!!

Mannaryyni: Kiva kuulla että jollain muullakin tulee enemmän ikäeroa lasten välille!! Tässä on kyllä kaiken unohtanut totaalisesti 7 vuodessa!! No, ehkä tää menee jollain äidinvaistolla!! :)

Mulla alkaa ihan kohta viikko 9 ja tässä odottelen sitä pahempaa pahoinvointia... jospa sitä ei vaikka tulisikaan :/

Voikaa hyvin siskot!!! Ja pidetäänhän tää keskustelu yhtä vireenä kuin viime viikollakin!!!!

-Mira79, 8+4/5-

Sivut

Kommentit (119)

Vierailija

Voi ei Pikkupippuri *lämmin halaus* Sanat eivät riitä, aika parantaa...

Mulla oli eilen eka neuvola ja ihan rutiini käynti, ei mitään erikoista. Terkka sai la vain 10.9. Parin viikon sisällä pääsen ultraan, jossa katotaan onko sikiö oikeassa paikassa ja kuinka pitkällä on. Sitten onkin eessä seulontaverikoe ja np-ultra. Ja sokerirasitukseen menen vkolla 12-16 ja ihan vain sen takia, ko oon aikasemminkin ollut - se on automaattisesti napsahtanut, kuten viimeksikin.

Ite en oo vielä perehtynyt "suljettuihin osastoihin" ;) mutta taijampas nyt käyä. Jos nuo tyttäret vaan antaa...

Vierailija

Kävin kontrolli ultrassa ja hcg.n mittauksessa aamulla. Hcg oli noussut viikossa 2000:sta 70000:een. Sikiötä ei edelleenkään näkynyt, mutta pussi oli kasvanut 5mm:stä 9mm:iin... Ja minä niin odotin ja ajattelin, että tänään ratkeaa hyvään tai huonoon suuntaan. Mutta nyt täytyy odottaa taas viikko ja kärsiä. Viime yönäkään en saanut nukuttua kun odotin vain tätä aamua. Heitin jo miehellenikin , että jos vauva oikeasti syntyy, laitan nimeksi Tuska...

Onko kellään kokemusta tuulimunasta ja sen seuraamisesta. Lääkäri oli niin nuori ja kokematon, ettei osannut vastata minulle miten on mahdollista, että plussasin jo 7.1 ja että aamupahoinvointi alkoi toissapäivänä. Ja miten pussi on kasvanut ja hcg noussut jos se on tuulimuna... Paljon oli kysyttävää, mutta yhtään vastausta en saanut... Edelleen siis pala kurkussa odotan ensi vkon perjantaita toivoen parasta ja peläten pahinta!

Vierailija

Hassuliini, kuulostaa kyllä ikävältä puuhalta ne yöt! En tosiaan ymmärrä miten voit niitä jaksaa alkuunkaan, kehtaatko jo pyytää yöttömät vuorot itsellesi?

Niin semmoisen suljetun ryhmän voi tehdä myös näkymättömänä blogina! Siinä on semmoinen hauskuus, että on tosi helppo lisätä kuvia tekstin kanssa. Se siis toimii vähän niinkuin tämä ketju, että sinne kaikki kirjoittaa omia lisäyksiään ja sitten kaikki kutsutut saa niitä lukea, mutta muut ei jos niin asetukset laitetaan. Voin rakentaa semmoisen, jos se kiinnostaa muita? Esimerkkinä aloiteltiin terveys-aiheista ryhmäblogia, jota ei kylläkään tehty salaiseksi mutta siinä oli monta kirjoittajaa. Sitä voi käydä katsomassa terveeksi.blogspot.com -osoitteessa. Minusta se on helpompi käyttää kuin tuo multiply. Mikä myös kyllä sopii minulle.

Eipä muuta, luento kutsuu!

virva

Vierailija

Pikkupippurille iso hali!! ((((()))))

Ihailen asennettasi vaikka kyse on näin isosta surullisesta asiasta... OIKEIN paljon tsemppiä uuteen yritykseen ja toivotaan uuttaa plussaa pikaisesti! Sinua tulee kyllä ikävä... Jos käyt täällä vielä jatkossa lueskelemassa niin muistathan jättää omankin puumerkkisi ja kertoa omia kuulumisia :)

Herkkusuullekin lämmin halaus ja tsemppiä jatkoon.

Tsemppihalit myös kaikille, jotka tuskailette vuotojen ja epämääräisten ultratulosten kanssa :( On tämä alku vaan niin epävarmaa aikaa.. toivotaan että teillä (Viuhti-08, Änkeröinen ja Toukoaarre ja muillakin jos teitä oli enemmän) saataisiin pian varmuus asiaan ja kaikki vuodot loppuisivat ja uusintaultrat antaisivat iloisia uutisia.

Tervetuloa i-p- o, jkl87 ja Pola!

Mullakin olisi ultra ensi viikolla torstaina, joten sitten sen näkee miten asiat tuolla massussa ovat. Hieman pelottaa, kun mulla on takana yksi onnistunut raskaus että millä todennäköisyydellä ansaitsen toisenkin kun alkuraskauden keskenmenot ovat niin yleisiä. Mua pelottaa että tämä olisi kohdunulkoinen sillä sain ensimmäiset raskausoireet liian aikaisin verrattuna siihen, milloin ovis olisi ollut... eihän oireita vielä pitäisi tulla ennen kun alkio on kiinnittynyt?

Nyt sitten torstaina ultraan ja pakko myöntää että olen jo laskeskellut että jos kaikki ei olekaan kuten pitää niin siinä ehtii vielä tehdä jotain toimenpiteitä ennen kun sitten seuraavan viikon tiistaina lähden työmatkalle ulkomaille. Samaten varasin tytöille varmuuden vuoksi iltapäivähoitopaikat ensi syksyksi kun ne pystyi nyt samalla varaamaan kun ilmoittauduimme kouluun. Jos kaikki menee hyvin niin olen silloin kotona mutta aina pitää varautua pahimpaan, ehtii niitä hoitopaikkoja sitten myöhemmin peruutella jos kaikki meneekin ok.

Terkuin Manna 6+3

Vierailija

Tervetuloa uudet! :)

Neei, oon kans 23-vuotias ja esikoista odotan, LA 28.9, nyt viikoilla 5+0. Eli aika samoilla mennään, ja olis kyllä mukava vaihtaa ajatuksia vaikka mailitse, mutta odotellaanko hetki, että päästään pidemmälle? Mulla kun keskenmeno syksyllä takana, niin oon jotenki SUPERtaikauskoinen, etten halua liian nopeasti riemuita tästä jos taas käy samalla lailla... siis jos ymmärrät?! ja näitä tuntemuksiahan täällä on aika monella muullakin ollut, vaikka on todella iloinen, niin silti kokoajan pieni pelko takaraivossa, että miten käy... joo, tiedän että pitäis ehkä ajatella positiivisemmin.

Jännää kun monet jo menossa np-ultraan ja ekaa neuvolaakin jo käyty, itellä ne on vielä niin kaukana. Tänään soitin neuvolaan ja sain ajan jo ensi viikolle (jolloin viikkoja 6+1) ja neuvolan täti sanoi että neuvolalääkärille pääsen varhaisultraan ennen np-ultraa, mikä oli helpotus!! Eli ihanaa kun seuraavaan etappiin on enää viikko jäljellä.. :D tää on kyllä yhtä odottelua koko homma.. :)

Sitte olis kysymys, kertokaahan kokeneemmat! Eli miten noiden kiellettyjen syömisien laita, tai siis lähinnä aurajuuston?? Eikös sitä voi esim pizzassa tai piirakassa syödä, kun on ollut uunissa? Kylmänäkin sitä normaalisti vedän vaikka kuinka, mutta se taitaa olla kokonaan kiellettyä..?

hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Terkuin edelleen oireeton myym

Vierailija

Toivotaan, että sieltä kuitenkin ensi viikolla löytyy pieni syke!

Yahoohon voin kyllä kanssa avata ryhmän, minusta itsestä se on vähän hankala, mutta voin sen kyllä tehdä ja katella mimmoinen se on. Linkin pitäisi toimia, mutta ihan pian sen postaamiseni jälkeen jos kävit katsomassa, niin en ollut ehtinyt poistaa sieltä semmoista ominaisuutta, ettei ulkopuoliset saa nähdä niitä viestejä. Poistin sen, niin minulla se ainakin toimii. Laitan sen tähän vielä uudestaan:

syyskuunsydamet.aimoo.com

virva

Vierailija

Jos jotakin hyvää tästä tilanteesta kumpuaa, niin meillä on kaikki vauvan tavarat valmiina ja kaikki ihan uusia. Iso raha meni uusien vaunujen yms hankintaan, niin ei tarvii niitä seuraavalle hankkia.

Gessleinin kolmipyöreset yhdistelmät odottaa koeajoa! :)

Täytyy sanoa, että pahoinvointi on huomattavasti miedompaa kuin esikoista odottaessa. Joka on siis hyvä juttu. Muutenkin oireita on aika miedosti. Ja niinhän se menee että kaikki raskaudet on erilaisia. Nyt jo huomaa :)

Ootteko aatellu pyytää teidän miehiä pitään kesälomat vasta elokuussa kun oma mammaloma alkaa?

Me tehtiin niin viime kesänä. Oli ihan kivaa olla kuukausi kahdestaan ja valmistautua vauvan tuloon.

Vierailija

tarkoittaa sitä, että ulkopuoliset eivät pääse sitä lukemaan, kuten tämmöistä yleistä palstaa ja sinne pitää rekisteröityä sekä minä hyväksyn ne hakemukset sinne, kun olen tuon yhteisön nyt perustanut :) Eli sekaan vaan!

Vierailija

Niinpäs pystyykin, koitanpas tehä nyt silleen, että joko tuhoan ton jutun tai koitan saaha sen kiinni, ko eihän toi tolleen pitis olla...Käääks!

Vierailija

Tahtoo mukaan!

Moi kaikille! Oon nyt muutaman viikon lueskellut teidän viestejä ja nyt pitää aktivoitua itsekin. Olen tosin mielelläni suljetun listan kannalla, näin yleisellä palstalla ei viitsi kovin henk koht viestejä kirjoitella.

Meille on tulossa yllätysvauva ja kolmas lapsi. Ennestään on tyttö 03 ja poika 06. LA on 2.9. eli viikkoja on jo 8+5. Tänään on eka äitiysneuvola ja alkuraskauden ultrassa kävin rv7+2, jolloin nähtävissä oli 1.14mm pituinen, viikkoja vastaava sintti. Kovin äkkiä sitä on tottunut tähän ylläriin ja nyt olen jo täysillä mukana odotuksessa. Mulla on vaan työrintamalla sellainen tilanne, että se on pistänyt stressaamaan tätä raskautta...

Takana on myös yksi keskenmeno (lasten välissä v.2005). Se raskaus oli täysin oireeton ja alkuraskauden ultrassa oli jo havaittavissa mitoista jäänyt alkio, vaikka sydän sykkikin. Jouduin kuitenkin kaavintaan, joka tehtiin rv10. Suosittelen kyllä kaikille alkuraskauden ultraa, vaikka se yksityisellä hieman maksaakin.

Nyt on ollut alusta saakka ihan selkeät raskausoireet eli (ylä)vatsan turvotusta (ihan hirvittävää, ihan kuin olisin jo 5.kuulla!), rinnat on hirveän kipeät ja turvonneet ja väsyttää ja viluttaa ja välillä on etovaa oloa. Onneksi ei ole yhdessäkään raskaudessa tarvinnut oksentaa, sympatiat teille jotka siitä kärsivät.

Eipä muuta näin esittelyksi. Ai niin, asutellaan Kaakkois-Suomessa.

Kerttukasperi

Vierailija

Hei vain, minä rupeisin mielelläni mailikaveriksi! Tai vaikka facebook-kaveriksi, jos olet siellä. :) Olen niin samassa vaiheessa että en paljon samemmassa voisi olla. :) Olen myös esikoista odottava opiskelija. la on vielä vähän hämärän peitossa, koska kuukautisista laskettuna viikkoja on nyt 6+1 ja la 20.9, mutta pitkäkiertolaisena luulen sen vähenevän ultrassa viikolla. Tai sen näkee sitten.

Ja aihe vapaa-palsta on ihan omaa luokkaansa, nämä nimimerkilliset puolet on todella paljon ystävällisempiä. :)

Kirjoita mulle vaikka virvaliekki@yahoo.com.

ja sitten omat jutut: on ollut maailmanlopunväsymystä tänään, sekä kammottavaa kireyttä ja kiukkuisuutta. Nyt on päiväohjelmassa vuorossa nokkaunet ja sitten ehkä jotain hyödyllistä. Varhaisultraan 10 päivää... niiiiin kauan.

virva, 6+1/5+1

Vierailija

Olisin uusi tulokas ja ajattelin esittäytyä. Mielestäni kuulostaa myöskin hyvältä vaihtoehdolta tuo suljettu yhteisö, olisi jotenkin "luontevampaa" kirjoitella.

Ikää minulla siis 28v. Ja takana keskenmeno v.2002 ja Kohtuun kuollut tyttö v.2003 (rv.36+0). Terve poika syntyi -2004 ja on nyt siis 4-vuotias :).

Syytä taannoiseen kohtukuolemaan ei löytynyt, tyttö oli terve ja normaalisti kehittynyt. Jätti kuitenkin surun sydämeen ja suuren kaipuun sekä pelon uusissa raskauksissa. Poikaa odottaessa minulle määrättiin Klexane-verenohennuspiikki, jota piikitän nyt päivittäin tässäkin raskaudessa.

Pelottaa kuiteskin kamalasti, alkuraskauden keskenmeno sekä loppuraskaudessa se kohtukuolema, vaikka kotona onkin poika muistuttamassa yhdestä onnistuneestakin raskaudesta.

Jännä juttu että ikävät kokemukset ovat päälimmäisenä mielessäni heti plussattuani.

Ultra on 2.2 ja varovasti odottelen mitä siellä näkyy. Pahoinvointi on aika voimakasta, en jaksaisi mitään tehdä. Päiväunet on nukuttava ja suussa on koko ajan mieletön määrä sylkeä.

Onnea kaikille odottajille!

Terkuin Chokolade rv6+1 ja pikkupoitsu 4v. :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=27b90024-ebbb-11dd-b95d-9...!

Vierailija

Yritin käydä katsomassa, mutta linkki ei toiminut vai teinköhän jotain väärin?

Huomasin muuten, että sulla on yahoo-tunnukset, niillä samoilla pääsee myös yahoogroups.comiin, jossa yahoo-ryhmän voi perustaa.

Vierailija

Taalla on niin tajuttoman huono olo koko ajan, etta jaksa mitaan. Ei sentaan ole tarvinnut pönttöa kurkistella, mutta muuten vaan kaikki allöttaa ja kuvottaa. Loppuuko tama joskus? :)

Vasymysta myös ja alakuloa. Yölla ei saa nukuttua, kun paassa pyörii niin paljon kaikenlaista. Ihan turhaa stressamista, mutta ei mahda mitaan.

Kolmivuotias tahtoo ja vaatii, ja aidilla meinaa palaa pinna. Miten minusta tallainen hermokimppu on tullut?

Noh, onneksi on kohtalotovereita.

Kannatan suljettua ryhmaa!

Voimahalein,

Cirppu

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat