Mälsää, että työkaveri kutsu kemuihin kaikki muut paitsi minut

Vierailija

Kuuden hengen työyhteisö. Työkaveri pitää kutsuja, joihin näyttävästi kutsuu kaikki muut paitsi mut. Jotain puoli vuotta sitten sai oli yhdet kemut. Nyt en tiedä mikä tilaisuus, tai onko vain tavallinen illanvietto, vaan taas jakelee näyttävästi kutsujaan. Toisaalta kait se on ok, että ei tosiaan peittele vaan tekee kaiken avoimesti. Ja ei sitä tosiaan kaikkien kanssa tarvitse olla kaveri eli tokihan sitä saa valita kenen kanssa haluaa asioitaan juhlistaa tai vapaa-aikaansa viettää.

En voi kuitenkaan mitään sille, että ulkopuolisena menee mieleni matalaksi.

M

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Itsekkin ihmettelen työkaverini käytöstä. Luulin että tulemme hyvin toimeen keskenämme kunnes työkaveri alkoi selvästi viestittämään että jokin mättää. Ei mm. puhunut kanssani kunnolla edes työasioista jne. Arvelin etä tiedän syyn käytökseen sillä minä olen kasvattajana löysempi kuin hän mutta mielestäni toiminut kaikessa yhteisesti sovituissa raameissa. Kuitenkin työkaverin omaohjattava helposti tullut juttelemaan minulle asioista ja kysymään lupaa eri tilanteissa. En lupaa ollut myöntänyt mutta lapsi oli väittänyt että olen luvannut ja tätä ei kukaan minulta tarkistanut. Eli lapsi splittaili minun ja omaohjaajansa välillä. Huomasin tämän ja otin työkaverin kanssa puheeksi ja soivimme että jatkossa ohjaan lapsen aina omaohjaajansa juttusille jos tulee minulle jotain puhumaan tai kysymään. Luulin että asia oli ok ja homma jatkuu samalla lailla mukavasti kuin tähänkin asti. Yllätys oli aikamoinen kun esimies pyysy jäämään työpäiän jälken juttelemaan. luulin etä asia liittyi tulevaan kokoukseen joten järjestin niin etä saatoin jäädä vielä töihin. Hämmästyin kovasti kun sitten työkaverikin tuli saman pöydän ääreen juttelemaan ja tajusin että ei kyse ollutkaan luulemastani kokouksesta. Työkaveri oli vienyt splittausasian esimiehelle ja esitti että minun löysä suhtautumiseni ei:n sanomiseen pilaa koko hänen työnsä mitä on tuon lapsen kanssa tehnyt ja tekee koko työryhmän työskentelyn raskaaksi. Samalla kritisoi tapaani työskennellä a sain noottia mm. raporttien kirjoittamisesta kun en kaikkia asioita ole niihin laittanut. Tuli kaikki minulle kuin salama kirkkaalta taivaalta ja harmittaa että esimies ei voinut etukäteen ilmoittaa että haluaa pitää palaverin liittyen tähän splittaamiseen jotta olisin voinut valmistautua kuten työkaveri oli voinut tehdä. En sis kovin hyvin osannut esittää kantaani ja vasta jälkeenpäin olen miettinyt asioita ja ihmettelen todella mitä työkaveri tällä haki. Ainakin sai oloni tuntumaan todella epäonnistuneelta vaikka en edes tiedä mitä olen tehnyt väärin ja vaikka muutikin työryhmässä ovat toimineet joskus samoin ja tehnet samoja virheitä. Inhottavaa mennä taas töihin kun en tiedä miten suhtautuisin nyt työkaveriin ja työntekeoon. Muutenkin olen tuntenut itseni ulkopuoliseksi kun työkavereilla on omaa sisäpiiriläppää ja yhteisiä illanistujaisia joihin minua ei ole kutsuttu enkä muutenkaan ole vapaa ajalla ollut heidän kanssan tekemisissä. Eli esimies ja kaksi muuta naistyöntekijää ovat kavereita keskenään ja minä ainoana naisena en.

Vierailija

Jakakoot kutsunsa muualla, jos eivät kutsu kaikkia tai olkoot kutsumatta.

Minä olen luullut, että vain lapset ovat noin idiootteja, mutta että vielä aikuisetkin.

Vierailija

mulle kävi viime kesänä niin, että taloyhtiössämme pidettiin yhdessä asunnossa bileet, joihin kutsuttiin kaikki muut paitsi minut (yksi yhtiön naisista siis kutsui kaikki muut naiset, yhtiössämme 5 asuntoa). Istuivat näkyvästi pihalla, eli varmasti tiesivät että huomaan asian. En ihan ymmärtänyt, koska en ole raskaana, ei ole enää pieniä lapsia, ei ole riitoja kenenkään kanssa, ei mitään uskonnollisia vakaumuksia... Oli oikeasti tosi ikävä juttu.

Vierailija

> ei kannata märehtiä

milläköhän pääsisin asiasta eroon. Vai lieneekö niin, että mulla ei ole nyt suurempia murheita elämässä, niin tulee pieniä juttuja jauhettua.

ap

Vierailija

suuresti se että viime kesänä hyvä ystäväni ja serkkuni menivät naimissin,kaikki muut kaveripiiristämme,jopa sisarukseni olivat kutsuttu mutta ei minua. No pikkujuttu sinänsä,mut mieltä jäi vaivaamaan.tsemppiä sinulle ap ja älä tyhjää vaivaa päätäsi tuollaisilla murheilla.työkaverisi on varmaan aika pieniaivoinen kaveri:D

Vierailija

Työkaveri yllätti taas. Kiitos teidän, olin jo selvinnyt siitä, että minulle ei viime viikolla tullut kutsua illanistujaisiin.

Tänään aamulla töissä laitoin itselleni vettä kiehumaan vedenkeittimeen juodakseni teetä. Olen ainoa, joka juo teetä, ja siksi keittelen sitä itselleni. Vaan kun menen juomaan, niin mitä. Tämä niin kovin ystävällinen työkaveri on tyhjentänyt vedenkeittimen viimeistä tippaa myöten termariin ja vienyt sen vierailleen.

Ei olisi ollut paljon vaadittu, jos olisi jättänyt pienen määrän minullekin. Tai jopa laittanut uutta vettä kiehumaan. Vaan tämä oli sitten varmaan mukavampi yllätys minulle, kun luulen meneväni juomaan teetä.

No, helpottaa, kun sen sai purkaa näin.

ap

Vierailija

Joskus on parempi nostaa itsensä yläpuolelle. Sinulla on varmasti muutakin elämää kuin työkaverisi. Työ ja yksityisyys on myös ihan hyvä pitää erillään, varsinkin jos et kutsua saa niin sitten et edes halua mennä.

Vierailija

Olen itse törmännyt työpaikassani että monesti turhanpäiväinen kiukuttelu ja inhottava käytös voi olla pelkkää puhdasta kateutta. Se tuntuu pahalata kun en itse olisi tehnyt sellaisia juttuja mitä työkaverini teki, mutta joskus on pakko nousta tilanteen yläpuolelle. Meillä oli siis koko ajan henkistä kiusaamista ja haukkui minut palaverissa kaikkien kuullen. En todellakaan tiedä vieläkään syytä hänen käyttäytymisellen vaikka pyysin selitystä moneen otteeseen.

Epäilen kuitenkin että syy oli minun vahva olemukseni ja tapa hoitaa asiat jämäkästi. Vahvat mielipiteet ja olemus on yleensä minun huonoja puolia kun ihmiset pelkäävät minua, syyttä. Ja että vastuualueeni oli kuitenkin paljon suurempi kuin hänen. Ja hän sai itse valita vastuunsa kun liike avattiin, eli varmaan huomasi että teki virhepäätöksen ja katui sitä sitten myöhemmin. Tiedä häntä mikä lie oli?

Vierailija

aikuisista tai lapsista. Meidän tytön luokalla on yksi lapsi jota ei kutsuta oman tyttäreni mukaan kenenkään synttäreille. Kaikki muut tytöt kutsutaan paitsi tämä yksi. Mitä lie liikkuu vanhempien mielessä kun sallivat tämän. En ymmärrä, meille kutsutaan kaikki tai ei ketään (kyse on pienestä luokasta 7 oppilasta).

Vaikea ymmärtää, että myös aikuiset ihmiset harrastavat keskenään moista syrjintää. Voisikohan kutsuja kuvitella, että sinun uskonnollinen vakaumus kieltää esim. illanistujaisisa tarjoiltavat juomat tai kuvitteleeko hän ehkä, että et kuitenkaan pääse kun on pienet lapset..?

Vierailija

Tollaisia asioita tuntui ne sinusta kuinka isoilta tahansa ei kannata märehtiä- siinä tulee vain sinulle huono mieli (ja kiusaaja onnistuu tehtävässään).

Sinun ei myöskään tarvitse niellä ihan kaikkea vastaamatta- eli voit asiakkaiden mentyä käydä juttelemassa tuosta vesiasiasta. Ja sitten unohdat sen.

Vierailija

älä sure. mä en menisi vaikka kutsuttaisiin. mitä ihmettä teet ylihintaisilla kynttilätuikuilla tai serveteillä. tiiviöpurkkejakin saa kaupoista.

Vierailija

Ymmärrän ap hyvin! Tottakai sitä haluaa tuntea kuuluvansa porukkaan ja olevansa pidetty.

Itsellä on jäänyt mieleen kun vuosia sitten lähdin samoihin aikoihin työpaikasta toisen täsmälleen samaan aikaan aloittaneen kanssa. Meillä oli tosi hyvä porukka, jonka kanssa vietimme paljon aikaa myös iltaisin töiden jälkeen bilettäen (kaikki nuoria). Tuo työkaveri lopetti paria viikkoa aiemmin. Hänelle järkkäsimme yhteistuumin isot yllätysbileet ja lahjan. Toisen lahjan hän sai firman puolesta. Kun oma viimeinen päiväni koitti, ei kukaan reagoinut muuten kuin toteamalla "hyvää jatkoa". No, pomo toi sentään kaupasta pikaisesti jätskiä kahvitauolle, mikä oli kiva ele. Mutta kontrasti oli kyllä hurja...etenkin kun vaikka olimme periaatteessa samassa tehtävässä, olin minä aina kantanut isompaa vastuuta työpaikalla (enkä vaan kuvitellusti vaan oikeasti). Tulipa olo, että työtäni on arvostettu.

Mitäs luulette, johtuikohan siitä että se toinen oli nuori mies samoin kun pomotkin?

Joo, olen katkera...

Vierailija

Pitääkö ne lastenkin kutsut aina kovin näyttävästi jakaa, ja tehdä sen mahdollisen yhden ulkopuolisen mieli matalaksi? Omat lapseni on onneksi useimmiten kutsuttujen joukossa, mutta ovat kertoneet juuri samasta, että jotain ei kutsuta ikinä. jos ei kutsuta, niin ei sitten kutsuta, mutta pakkoko on oikein hehkuttaa niistä kutsuista sellaisenkin ressukan edessä?

Ja aikuisilta erittäin lapsellista käytöstä, ap:na mä kyllä naureskelisin partaani ko kutsujan lapsellisuutta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat